Onko normaalia lasten käytöstä vaatteista haukkuminen
Mies sanoi että se on ihan normaalia ja että lapsen pitäisi itse osata puolustaa itseään (isompia lapsia vastaan, esim. 2 luokkalainen 4. luokkalaisia vastaan). Ja ne kiusaa vielä enemmän, jos vanhemmat puuttuu ja paapoo.
Miten lasta voi opettaa puolustamaan itseään?
Kommentit (5)
Sano että tappelee takaisin ja pilkkaa takaisin. Vaikka saisikin selkäänsä, näyttää se kiusaajille että lapsesi polustautuu ja hetken kuluttua hän on oppinut tappelemaan paremmin kuin ne kiusaajat. Käske olla lannistumatta ja jatkaa hyökkäystä kunnes kohde on neutraloitu tai tehty kyvyttömäksi jatkaa hyökkäystä.
Apua! Mä olen omaani ohjeistanut sanomaan tiukasti "Mä puen päälleni mitä haluan, eikä kiinnosta muitten mielipiteet". Olen myös sanonut, että jos jollain on valittamista muksun vaatteista, niin voi tulla mulle valittamaan, sillä minähän ne hankin. Tappeluun ja pilkkaan en todellakaan neuvoisi menemään mukaan. Puolensa voi pitää ja olla jämpi rupeamatta itse kiusaajaksi.
jos wt-kersat pahoinpitelee ja solvaa syyttömiä.
Sano että tappelee takaisin ja pilkkaa takaisin. Vaikka saisikin selkäänsä, näyttää se kiusaajille että lapsesi polustautuu ja hetken kuluttua hän on oppinut tappelemaan paremmin kuin ne kiusaajat. Käske olla lannistumatta ja jatkaa hyökkäystä kunnes kohde on neutraloitu tai tehty kyvyttömäksi jatkaa hyökkäystä.
ja lapsi pystyy todella sanomaan vastaan ja puolustamaan itseään, ei ehkä kannata tehdä asiasta isoa numeroa. Mutta opettajalle kyllä tiedottaisin joka tapauksessa, heidän kuuluu välitunnilla valvoa ettei ole kiusaamista.
Onko lapsellanne sitten hyvin erikoiset vaatteet?