Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein annatte vauvalle

Vierailija
29.02.2012 |

niitä pilttejä tms missä on rahkaa tai jugurttia? Meiän vauva ihastui siihen persikkapouta rahkajuttuun, mutta neuvolan täti pelotteli että kamalia epäterveellisiä lisäainepommeja. Muita kaupan soseita vauva ei oikein syö, lihakasvissoseista ei kelpaa mikään, hedelmä ja marjasoseista jotkut. (Oma tekemät kyllä menee). Tämä rahkajuttu veti kyllä pojan suun niin messingille että:) Nyt vaan mietityttää ne neuvolan jutut..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ruuissa on aika tarkka seula mitä ne saavat sisältää. Tsekkaa purkin kyljestä mitä lisäaineita sisältää. Itse antaisin ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
2/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mtä olet tarkoittanut, ei Pilteissä ole lisäaineita. Minkä ikäinen vauva? Antaisin välipalana vaikka joka päivä jos maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mtä olet tarkoittanut, ei Pilteissä ole lisäaineita. Minkä ikäinen vauva? Antaisin välipalana vaikka joka päivä jos maistuu.

Vierailija
4/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole purkin kylkiä katsellut, pari kertaa viikossa max annan 10kk ikäiselle. Mahtaapa niissä hedelmäsoseissakin olla ihan yhtä paljon niitä "myrkkyjä".

Vierailija
5/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tuon mainitsemani herkun sisällys:

Ainekset: Vesi, persikka (26 %), omena (19 %), rahka (8 %), hedelmäsokeri, kerma, riisitärkkelys, kasviöljy (rypsi), sakeuttamisaine (pektiini), heraproteiinijauhe, happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, maitohappo ja askorbiinihappo).

En ole näissä mikään expertti, joten onko tuossa joku nyt sitten "huonoa" vauvalle? :/

-ap

Vierailija
6/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi täti et älä suotta rasita itseäsi liikaa stressaamalla ruoanlaiton kanssa.Kaikki suomessa myytävät vauvan valmis ruoat on kuulemma maailman huippua eikä "kukaan" osaa tehdä välipalaa vauvalle joka sisältäisi juuri oikeassa suhteessa vitamiineja yms.kaikkee tarpeellista ja terveellistä.

Anna vaan vaikka useamminkin ja pääruokana sit omaa tekelettä.

Vierailija
7/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...noita kun varsinkin alkuvaiheessa antaa paljon, niin voi kuvitella ettei ainakaan enää kasvikset yms. maistu ja kierre pahenee.

Hedelmäsokerin määrähän noissa on usein iso, vaikkei olisi lisättyä sokeria. Lisäksi kerma + rahka vielä pehmentämään, niin on aika makeaa.

Vähän kuin jos tosi pieni lapsi syö karkkia, niin ei hedelmät maistu samoin.

Vähän yleistyksiä, mutta tässä syitä miksi itse annoin ensin sitkeästi niitä "vaatimattomampia" makuja ja noita sitten myöhemmin ja huomattavasti harvemmin.

Vierailija
8/8 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on muuten aika kaikkiruokainen tähän mennessä, menee kasvikset laidasta laitaan, samaten marjat ja hedelmät, mutta juurikin itsetehtynä:) Varsinkin marjat jne on pojasta parhaita kun vaan haarukalla vähän muussaa niitä..:)

En tiedä onko niissä kaupan soseissa muuten sitten maku vai liian sileä koostumus mikä tökkii? Toki toisaalta oon ihan kiitollinen että omatekonen maistuu silti hyvin! Mulla kanssa otti tuosta silmään juuri tuo kerma ja sokeri jne, että onko tuo sitten enemmänkin karkkia kuin esim välipalaa? Purki kyljessä kun sitten taas toisaalta mainostetaan erittäin hyväksi kalsiumin lähteeksi..:)

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän