Polttarilasku: 200e
Sain kutsun yläasteaikaisen ystäväni polttareihin. Nyt ei olla kymmeneen vuoteen oltu tekemisissä. Kaasot ovat suunnitelleet ohjelman, johon kuuluu vähän aktiviteettia, mökkeilyä ja hyvää ruokaa. Koska asun hieman kauempana, menee rahaa myös bensaan. Kokonaisuudessaan polttarit tulevat maksamaan minulle 200e.
Olen hoitovapaalla, ja tuo summa on täysin posketon minulle. Joudun siis jättämään polttarit väliin.
Olenko ihan tipahtanut tästä ajasta, vai onko tuo 200 tosiaan ihan normihinta polttareista? Tai sanotaan 150e, koska tuossa on bensat. Onko se muille ihan ok hinta?
Jos itse olisin morsian, en haluaisi kenenkään jäävän pois rahan takia.
Kommentit (29)
Ei minusta ole muutenkaan järkeä mennä polttareihin jos ei ole oltu kymmeneen vuoteen tekemisissä. Jos olis edes jonkun verran yhteyksiä pidetty ja lämpimät välit, niin sitten ehkä. Mutta helpostihan tuo 150e menee mökkivuokraan, ruokiin ja juomiin....
kun vähennetään minun ruokani ja juomani eli maksan, mutta en mene paikalle. Morsianhan se on pääosassa.
Kuka on niin hölmö että laittaa rahaa polttareihin, siis tilille, vaikkei mene paikalle?! Häälahjan rahana ymmärrän, kalliita polttareita en.
eli pe-su? Sisältäen ruoat, alkoholipitoiset juomat/alkoholittomat juomat, mökin vuokra, petivaatteet, mökin siivous ja aktiviteetit koko porukalle/morsiammelle? Ja mitä aktiviteetteja?
Jos niin ei tuo kovin paha hinta ole..
Vaikka toki polttareiksi kallis on!
Itse olen ollut kaksi kertaa kaasona. Toiset polttarit maksoivat 50€ per naama ja toiset 40€. Toisissa mm. morsiammelle laskuvarjohyppelyä ja kauneushoitolassa käyntiä ja mökki yöpyminen, ruoat ja morsiamen alkoholijuomat, puku jne.
naiselle!! Miehistä, kun puhutaan niin antaa palaa vaan. Rahaahan se vain on. Naisilla on vaan se huono puoli, kun pitäisi järjestellä imetyksiä, lapsen hoitoja, rahoja yms. Ei voi vain lähteä pitämään hauskaa.
Ja koettakaapas hoitovapaalla pyytää tuota summaa mieheltä, joka muutenkin kustantaa kotona olemisenne. Ei varmasti tipu ilman suurta nurinaa. Sen sijaan mies itse voi kyllä tuollaisiin polttareihin lähteä.
kun vähennetään minun ruokani ja juomani eli maksan, mutta en mene paikalle. Morsianhan se on pääosassa.
Kuka on niin hölmö että laittaa rahaa polttareihin, siis tilille, vaikkei mene paikalle?! Häälahjan rahana ymmärrän, kalliita polttareita en.
häihin en tietenkään mene lahja kainalossa vaan olen sitä mieltä, että polttarien maksaminen riittää vallan mainiosti.
pari kesää sitten pikkusiskoni polttarit. Ja kysyin ensin jokaiselta jonka sisko paikalle halus, että mikä on kipuraja kustannuksille. Se kun saatiin tietoon, niin sitten laskemaan budjettia ja sen budjetin yli ei menty.
Muistaakseni jokaiselle tuli maksamista 40€ + omat ruoat ja juomat. Ja meitä oli ehkä joku kymmenkunta.. Sillä rahalla saatiin vuokrattua mökki, pikkubussi, juomat morsiamelle koko päiväksi, seinäkiipeilyä, Hot Stone-hieronta ja ruoka + mökille aamupalatarvikkeet kaikille.
Ei sitä rahaa hirveästi tarvi, jos osaa suunnitella hyvin.
Meillä ainakin morsian oli hyvinkin onnellinen "prinsessa"päivästään. :)
varsinkin, jos polttarit ovat kauempana ja tulee vielä matkakulut päälle. On myös kallista, jos ei sisällä ruokia, juomia ymsyms myös osallistujille. Jos sisältää, ei ole kovin kallista.
Itse olen osallistunut polttareihin, joiden kustannukset ovat olleet joitakin kymppejä + omat kulungit päälle.
Mun kaasot kun järjesti polttareitani, ni toiveeni oli jo heti, että kuunneltaisiin vieraiden budjetteja. Ei mentäisi sen yli. En muutenkaan halunnut mitään ihmeellistä, vain rentoa illan viettoa ystävien kanssa. :)
Mä en kyl menis, jos sinä olisin.
Viime kesänä jouduin jättämään hyvän ystäväni polttarit väliin rahatilanteen takia. Itse polttarien kustannus ei ollut ollenkaan paha, n. 50 eur, mutta lisäksi tuli junamatkat 100 eur ja omat ruoat ravintoloista 2pv ajan, eli vähintään 250 eur olisi mennyt siihen viikonloppuun. Mulla ei kerta kaikkiaan vaan ole 250 euroa ylimääräistä.
Pakko oli sanoa etten pääse. Harmitti todella paljon.
Ap:n tapauksessa jättäisin ilman muuta väliin... Kuulostaa tosiaan siltä että maksumieheksi sut on sinne pyydetty.