Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nalkuttaa kotitöistä

Vierailija
28.02.2012 |

Meillä on takana pitkä liitto ja nyt vajaa pari vuotias lapsi. Mieheni on parina viime kuukautena alkanut nalkuttaa kotitöistä. Suhteessa on ollut ylä- ja alamäkiä muutenkin, mutta nyt olemme todella tiukilla.

Minä olen ollut perheen pääasiallinen elättäjä jo vuosikausia ja tälläkin hetkellä teen kahta työtä (täysiaikaista ja lisätyötä 3-12 h / vko). Mies on työllistetyn työtehtävissä 30 h / vkossa. Lapsi on hoidossa päivittäin vähintään tunnin pidempään kuin mitä miehen työaika + työmatkat ovat. Mieheni on nyt alkanut nalkuttaa siitä, etten tee kotitöitä. Ensimmäisiä kertoja hän valitti raivoissaan noin kuukausi sitten ja siitä lähtien olen kysynyt häneltä kotona ollessani, haluaako hän esim. mielummin laittaa ruuan vai vahtia lasta. Lapsemme on todella vilkas ja vaatii hereillä ollessaan jatkuvaa huomiota ja vahtimista, ettei satuta itseään tai riko paikkoja. Kun mies on lapsen kanssa kotona, ei hän saa tehtyä mitään muuta kuin vahdittua lasta. Mieheni valitsee lähes poikkeuksetta sen muun työn eikä lapsen vahtimista. Olen hänelle sanonut, että mielestäni myös lapsen hoitaminen on yksi kotityö tai siihen rinnastettavissa, mutta hänen mielestään minä en osallistu mihinkään kotityöhön vaan hän saa tehdä kaiken.

Mikä neuvoksi? Lapsen takia haluaisin parisuhteen selviävän tästä, mutta koen että mies kohtelee minua väärin. Teen useita tunteja enemmän töitä viikossa kuin mitä hän ja olen antanut hänen valita kotitöiden osalta (aiemmin jako oli ns. automaattisesti se, että minä hoidin lasta ja mies muita kotitöitä), mutta silti mies jatkaa raivoamista, vihottelua, nimittelyä, aliarvioimista ja räyhää lapsellekin, kun on kuulemma niin väsynyt elämään, jossa hän saa tehdä kaiken. Ajatuksia? Kohtalotovereita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä viitsit katsella tuollaista miestä?

Vierailija
2/4 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on miehen kotona ollessa hoidossa niin miksei mies sitten tee enemmän kotitöitä silloin? Jos sulla työt 38 h 15 min ja lisätyöt niin kyllä miehen kuuluisi tehdä 8 h töitä kun et ole kotona. Meillä mennyt aina mieheni kanssa niin, että kumpi on enemmän kotona, tekee enemmän kotitöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein omassa lapsuudessa eletty perhemalli nousee esiin ja alkaa itse toistaa samoja maneereita mitä omat vanhemmat.

Haukkuja ja nimittelyä ei tarvitse sietää. Ja jos oikein aletaan vertailemaan kuka teki ja mitä, niin kirjaapa ylös kaikki ktotyöt ja paljonko niihin on mennyt aikaa.. Jos mies vänisee ettet tee mitään, voi lukea lapusta hitaasti ja hartaasti mitä tuli tehdyksi.

Vierailija
4/4 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki miehet ei vaan kestä lapsiperhe-elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi