Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiihtäjät hoi, pikakysymys kelistä

Vierailija
28.02.2012 |

Monta tuntia satanut nyt lunta, meneekö ladut umpeen vai onko ihan hyvä hiihtää? Entä jos nyt lähtee kun vielä sataa, onko inhottava hiihtää kun sataa koko ajan naamaan lunta?

Joo, olen aloittelija. Kova hinku olisi ladulle mutta harmittaisi lähteä jos siellä onkin kamala hiihtokeli.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latu menee tukkoon, siinä missä tiekin, jos tuiskaa.

Mutta sulla on hyvänen aika sentään SUKSET jalassa.

Tee itse se latu.

Vierailija
2/5 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne ladut umpeutuvat.Kun ladulla on tuoretta lunta, luisto on usein todella huono eikä hiihto ole senkään vuoksi välttämättä kovin nautinnollista. Kasvoihin satava lumi ei myöskään ehkä auta asiaa :).

Hiihdon sujuvuus riippuu vähän suksistakin. Monet nanot ja muut vastaavat eivät oikein toimi kun ladulla on ns. irtolunta. Voitelu on myös hankalaa tällaisella säällä.

Jos ladulle ei ole pitkä matka, käy koittamassa. Sillä se lopulta selviää :).Tsemppiä hiihtoihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan odottaa huomiseen, meillä on vähän matkaa ladulle. Tätä vähän epäilinkin, että ei välttämättä aloittelijalle kovin palkitseva keli pakata kamat autoon ja sitten palata pienen kierroksen jälkeen lumisena ja ärtyneenä takaisin :)

Vierailija
4/5 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtolumi tuppaa kerääntymääm suksenpohjaan, jos voitelu ei osu ihan nappiin. Ei kannata ainakaan laittaa liian lämpimän kelin voidetta, vaan hiukan enemmän pakkasta kestävää. Ei pääse jäätymään pohjaan.

Voitelun jälkeen sukset ulos kylmään vartiksi.

Kävin itse juuri hiihtämässä ja meillä -6 astetta, lunta ladulla hiukan. Voiteena -6 -10 asteen pito.

Hyvin piti, eikä jäätynyt :D

Vierailija
5/5 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä on omat viehätyksensä. Ja niinhän sitä sanotaan, että "ainoa vapaahiihto on umpihankihiihto".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi