Tissien pesu...tyhmä kysymys...
Halusin vaan tiedustella et millä te imettäjät pesette tissinne ja montako kertaa päivässä? Itse pesen kerran päivässä hajusteettomalla pesuaineella ja silloin tällöin pyyhin märällä vanulla...(pitäsköhän välillä lyyä tissit kattilaan ja keittää heh)
Kommentit (5)
siis mieki pesen kerran päivässä eli suihkussa käynnin yhteydessä....
suihkussa pelkällä vedellä. Kainalot ja tarvittaessa tissivako ja tissien alta (jos olen hikoillut esim. jumpassa tms) saippualla, mutta tissit muuten pelkällä vedellä.
Iho muutenkin joutuu rinnoissa koville imetyksen aikana, niin en halua kuivattaa turhaan. Nännit menivät alussa rikki, ja jouduin käyttämään nännirasvaa. Nyt olen päässyt luopumaan siitä ja maitotippa riittää hoidoksi. Ja vauvahan syö omia käsiäänkin, joten kyllä normaalit ihopöpöt varmasti kestää. Mielestäni vauvalle on vain hyväksi, ettei ihan steriilissä ympäristössä elä, niin vastustuskyky kasvaa normaalilla tavalla.
Ennen oli ohjeena, että tissit/nännit huuhdellaan vedellä joka syötön jälkeen. Nykyisin ei enää.
Sairaalassaolo aikana vanhempi huonekaverini pesi tissit joka syötön jälkeen. Ihmettelin aikani kunnes kysyin, että auttaako tuo vai miksi hän tekee niin. Oli siis todella avoin ja puhelias tuo huonekaverini. Hän sitä kertoi, että aina ennen on neuvottu niin tekemään. Kysyin myös äidiltäni ja hän myös sanoi, että " muinoin" on tissien huuhtelu ollut suosituksena.
Itse pesin alussa joka syötön jälkeen kun totesin sen helpottavan kun oli rinnat kipeenä, lähinnä vedellä lotrasin maidon ja kuolan pois. Nyt vauva 5kk niin pesen suihkussa siinä samalla kun muutenkin itseni pesen miedolla saippualla. Jos olen hionnut niin sitten huuhtasen vedellä pahimmat hiet pois ennen syöttöä. Ja muutenkin vain vedellä virutan jos siltä tuntuu, esim disflatyliä jos on tahmeana rinnoissa.
en tiennytkään että tissejä tarvitsis pestä montaa kertaa päivässä. Itse ainakin pesen ihan suihkussa käydessä eli kerran päivässä tai kerran kahdessa päivässä. Minulle kun aina on sanottu että tippa maitoa rinnan päässä imetyksen jälkeen suojaa ihoa ja pitää rinnanpäät paremmassa kunnossa, joten ei ole tullut mieleen ylimääräisiä pestä. Toki jos on jotenkin hirveen hikinen yms. saatan pestä kainalot ja samlla rinnat muuten jää väliin. Hyvin on menty7,5kk.
murmeliitta