Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kannattas ostaa keittiö uuteen omakotitaloon?

Vierailija
27.02.2012 |

Mitä suosittelet? Kokemusta uusista keittiöistä mulla on vaan Ikean Ädelistä. Musta se oli aika hyvä, vai luulenko vaan, kun Ikeaa haukutaan huonoksi?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se olis kiva : )

Vierailija
2/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kokemusta sekä niin nk. merkkikeittiöistä kuin IKEAN keittiöistä. Ikean keittiö hankittiin sijoitusasuntoon tammiviiluovilla ja kaikilla herkuilla, koska olemme sitä mieltä, että vuokralaisellakin saa olla tyylikäs koti. Kuuden vuoden kokemuksella - kun vuokralainen juuri vaihtui - ei näy jälkeäkään käytöstä muualla kuin liedellä vaikka on ollut ahkerassa käytössä ja vieläpä lapsiperheessä. Myös asukas oli todella tyytyväinen keittiöön. Ajankohtaisena on nyt vuorossa uuden vapaa-ajan asunnon keittiö, et ja wc-kalusteet. Tulevat Ikeasta, koska niin tyytyväisiä olemme olleet edelliseen hankintaan. Vaihtoehtona oli Kvikin keittiö, mutta takuu on huomattavasti lyhyemoi. Laatu myös erinomainen mutta takuut lyhyemmät.

Tehtiinpä tuotteet missä tahansa, niin laadunvalvonta on esim. Ikeassa mielestäni tehokasta. Ostan sisustustuotteita ja kalusteita myös mm. Vepsäläiseltä, joten en hehkuta minkään tietyn yrityksen puolesta.

Kannattaa muistaa, että ei minkään tuotteen tuotantomaa ole tae laadusta. Laadun ratkaisee toimiva laadunvalvonta. Nk. halpamaat tekevät vähintään yhtä laadukasta, jos tuotteen laadunvalvonta pelaa. Tämä kommentti tulee valmistuttajan ja maahantuojan näkökulmasta. Moni nk. suomalainen tuote tehdään oikeasti Kiinassa, niihin jopa planssataan EU:n maa tuotantomaaksi ja myydään täällä suomalaisena...(tämä omin silmin tehtaalla nähty).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kokemusta sekä niin nk. merkkikeittiöistä kuin IKEAN keittiöistä. Ikean keittiö hankittiin sijoitusasuntoon tammiviiluovilla ja kaikilla herkuilla, koska olemme sitä mieltä, että vuokralaisellakin saa olla tyylikäs koti. Kuuden vuoden kokemuksella - kun vuokralainen juuri vaihtui - ei näy jälkeäkään käytöstä muualla kuin liedellä vaikka on ollut ahkerassa käytössä ja vieläpä lapsiperheessä. Myös asukas oli todella tyytyväinen keittiöön. Ajankohtaisena on nyt vuorossa uuden vapaa-ajan asunnon keittiö, et ja wc-kalusteet. Tulevat Ikeasta, koska niin tyytyväisiä olemme olleet edelliseen hankintaan. Vaihtoehtona oli Kvikin keittiö, mutta takuu on huomattavasti lyhyempi.

Tehtiinpä tuotteet missä tahansa, niin laadunvalvonta on esim. Ikeassa mielestäni tehokasta. Ostan sisustustuotteita ja kalusteita myös mm. Vepsäläiseltä, joten en hehkuta minkään tietyn yrityksen puolesta.

Kannattaa muistaa, että ei minkään tuotteen tuotantomaa ole tae laadusta. Laadun ratkaisee toimiva laadunvalvonta. Nk. halpamaat tekevät vähintään yhtä laadukasta, jos tuotteen laadunvalvonta pelaa. Tämä kommentti tulee valmistuttajan ja maahantuojan näkökulmasta. Moni nk. suomalainen tuote tehdään oikeasti Kiinassa, niihin jopa planssataan EU:n maa tuotantomaaksi ja myydään täällä suomalaisena...(tämä omin silmin tehtaalla nähty).

Vierailija
4/43 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ottaneet myös kodinkoneet Ikeasta, vaikuttavat minulle oudoilta merkeiltä...?

Kaipaisimme tasoksi esim. puun näköistä uutta materiaalia, josta jostain luin. Olisi puuta helppohoitoisempaa ja erittäin kestävää materiaalia. Olisiko jollain materiaalin nimi mielessä? Ikeasta tosin ei taida tuota vaihtoehtoa saada...

T. Yksi keittiöremontin suunittelun alkuvaiheessa oleva

Vierailija
5/43 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli hommattua keittiön ja kodinhoitohuoneen kaapistot pienemmältä kotimaiselta yritykseltä. Hankintapäätöstä edelsi kaikilla suurimmilla toimittajilla vierailu ja laadun vertailu myös asuntomessuilla.

18mm rungoilla ja kunnon nauhoituksilla. Blum-mekanismit hidasteilla. Kustavin puun massiivikoivuovet (silloin näitä vielä sai, nyt taitaa olla tuo ovitoimittaja konkursissa).
Kaapistoja sisuskaluineen n. 14 metriä sis. saarekkeen keittiöön, kattilakaappi "Le Mans"-mekanismilla, vitriinin, kodinkoneiden paikat nostettuina jne. http://www.tawastia-keittiot.fi/

Kivitasot otettiin myös pienemmältä kotimaiselta toimittajalta 6 kivitasoa n. 7,5 metriä., 2x huullettu allas (Blanco Germany) www.rakennusruoho.com

Kodinkoneet pääsosin rosteria, huippuimuria ohjaava Savon liesituulettin, Bosch-malliston yläpäästä: täysi jääkaappi, erillinen kaappipakastin, astianpesukone, induktiotaso, uuni. Lisäksi Mielen pyykinpesukone tilattiin vielä erikseen. www.gigantti.fi

Hinta oli aika tarkalleen koko paketille 17000 sisältäen siis kaksi huonetta (keittiö ja kodinhoitohuone).

Vastaavalla hintatasolla ei isommilla toimitaajilla ollut tarjolla lähellekään tuon laatutason pakettia. Osalla pelkkä keittiö olisi ollut vastaavilla materiaaleilla saman hintainen. Joutui tietysti käymään kauppaa 3 eri toimijan kanssa, mutta palvelu pelasi hienosti ja keittiöstä tehtiin kuvat ihan normaaliin tapaan.

Kannattaa vertailla.

Vierailija
6/43 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saa keittiöön halutessa hyvälaatuisia massiivipuuovia. Hinta tosin nousi meidän keittiöllä tuota kautta yli 10 000 euroon. Laatu maksaa.

Vierailija
7/43 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli keittiö sellaisesta firmasta kuin Olive-Keittiöt ja oltiin tosi tyytyväisiä. Pelotti aloittaa keittiöremppa kun oli kuullut tuttavilta kauhujuttuja miten on eri paikoista tullut huonolaatuista tavaraa tai aikataulut on venyneet viikkotolkulla ja mitä lie ongelmia. No, onneksi meille ei käynyt niin, koska tulossa oli myös juhlat ja koti haluttiin saada kuntoon ennen sitä. Olive-Keittiöt suunnitteli kaiken alusta asti, kävivät ihan kotona ja ottivat mittoja että kaikki olisi sitten kerrasta oikein. Mukavia tyyppejä oli kaikki ja ihan suomalaisia oli asentajatkin. Aikataulu piti ja hintakin oli meidän mielestä ok siihen nähden että ei ollut mitään ihan rimpula-juttuja laatikot ym. Kehtaan suositella :)  www.olive-keittiot.fi

Vierailija
8/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse useamman paikan mallistoista suht samanlainen ovimalli josta pidät, ja tee itse perussuunnitelma keittiöstä. Pyydä sitten eritellyt tarjoukset kaikista, siten että esim. kodinkoneet, kaapit, kasaustyöt, sisuteet jne. on selkeästi näkyvissä hintoineen. Näin pääset helpoiten vertailemaan hintoja ja pystyt vertaamaan niitä esim. Ikean ja tukkujen hintoihin. Tämän jälkeen valitse kolme parasta ja ala kilpailuttaa keskenään. Minä olen ihan suoraan sanonut jos toinen liike on tehnyt paremman tarjouksen kuin toinen, ja hinta on molemmilla kerroilla tippunut.

Me olemme kaksi kertaa tehneet keittiöremontin jossa koko keittiö on laitettu uusiksi ja molemmilla kerroilla olemme päätyneet Topi-keitiön asiakkaiksi. Hinta-laatusuhde on ollut hyvä, samoin monen asian muunneltavuus (esim. Ikeassa on vähemmän kaappikokoja) sekä hyvä palvelu (Tampereen liike). Olemme kasanneet itse keittiön ja ostaneet keittiökoneet itse pakettina kodinkoneliikkeestä, ja molemmilla kerroilla tuli puolta halvemmaksi hakea keittiötasot muualta kuin liikkestä (puu ja kivitasot).

Keittiöremontin hintaa nostaa paljon se, jos tarjouksissa on mukana kaikenmaailman muotihärveleitä kaappien sisustuksina yms. sälää. Anna tarkat ohjeet mitä haluat mukaan tarjoukseen niin eivät laita kaikkia viimeisimpia hullutuksia mukaan. Meillekin tarjottiin joissakin tarjouksissa jos minkälaista taittuvaa leikkuulautaa ja upotettavaa espressokonetta ja kattilakarusellia joita ei oltu pyydetty eikä haluttu.

Olemme kilpailuttamalla ja viilaamalla tarjouksen sisältöä tiputtaneet molemmilla kerroilla ensitarjouksista pois useamman tuhat euroa. Uusimmassa loppuhinnaksi tuli muistaakseni noin 8700 euroa pari vuotta sitten, mutta meillä oli paljon erikoismallisia osia (remontoimme vanhaan taloon joten aina ei 60 cm kaappi käynyt) ja jonkin verran niitä hintaa nostavia ratkaisuja kuten hiljaiset saranat vetolaatikoissa jne.

Vierailija
9/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettiin suunitelmaa ja tarjoukset Iskulta, Petralta, Domukselta, Keittiö.net ja Topilta.

Hinta laatusuhteeltaan paras tarjous saatiin Topi-keittiöltä ja se valittiin toimittajaksi. Aikataulut piti ja asennuskin sujui mutkattomasti.

Tyytyväinen olen kaappi- ja hyllyratkaisujen muuneltavuuteen ja muuhunkin toimivuuteen, niinpä oon uskaltanut tutuille ja muillekin suositella.

Vierailija
10/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimpaan kotiimme teimme keittiön itse ja eri paikoista hankittuja kalusteita yhdistelemällä. Mm. saareke tilattiin puusepältä, pitkä työtaso jalustoineen valettiin betonista ja Ikeasta haettiin säilytystilaksi puisia hyllyjä. Olen erittäin tyytyväinen siihen, että pitkälle jalostettu, väkisinkin teennäiseltä näyttävä lastulevykeittiö puuttuu huushollistamme kokonaan. Samalla jäivät puuttumaan kaikki hankalat ja itseäni aina ärsyttäneet keittiön "innovaatiot", kuten kuivauskaappi, allaskaappi, karusellit, liesituuletin, sokkelit jne. Lopputulos on rauhallinen, käytännöllinen ja eleetön. Nautin!

Edelliseen asuntooni laitoin Ikean keittiön valkoisilla korkeakiiltoisilla ovilla. Tason teetin sinnekin puusepällä, koska halusin siihen poikkeavan materiaalin. Olen ollut kyllä tuohon keittiöön varsin tyytyväinen, ja Ikean valitsisin edelleen jos vielä valmiskeittiön haluaisin. Kymmenessä vuodessa tuo keittiö ei ole mennyt miksikään.

Vierailija
11/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

allaskaappi, liesituuletin,

Kuivauskaappi ja karuselli eivät ole välttämättömät. Mutta kai siinä se allas pitää olla? ja mielellään myös liesituuletin!

Vierailija
12/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä mietin, että onko Ikean laatu huonompi kuin muissa. KOkopuiseen kyökkiin meillä ei ole varaa, vaan otetaan varmaan MDF. Kuitenkin keittiön pitää kestää kauan. Meillä on tosiaan yksi ikean keittiö ollut, ja siinä ei ilmennyt mitään vikaa. NÄissä muissa firmoissa hinnan laskeminen on vaivalloisempaa, mikä vaikeuttaa valintaa.

Vierailija
13/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimpaan kotiimme teimme keittiön itse ja eri paikoista hankittuja kalusteita yhdistelemällä. Mm. saareke tilattiin puusepältä, pitkä työtaso jalustoineen valettiin betonista ja Ikeasta haettiin säilytystilaksi puisia hyllyjä. Olen erittäin tyytyväinen siihen, että pitkälle jalostettu, väkisinkin teennäiseltä näyttävä lastulevykeittiö puuttuu huushollistamme kokonaan. Samalla jäivät puuttumaan kaikki hankalat ja itseäni aina ärsyttäneet keittiön "innovaatiot", kuten kuivauskaappi, allaskaappi, karusellit, liesituuletin, sokkelit jne. Lopputulos on rauhallinen, käytännöllinen ja eleetön. Nautin! Edelliseen asuntooni laitoin Ikean keittiön valkoisilla korkeakiiltoisilla ovilla. Tason teetin sinnekin puusepällä, koska halusin siihen poikkeavan materiaalin. Olen ollut kyllä tuohon keittiöön varsin tyytyväinen, ja Ikean valitsisin edelleen jos vielä valmiskeittiön haluaisin. Kymmenessä vuodessa tuo keittiö ei ole mennyt miksikään.

kuivataan heti pyyhkeeseen vai? Jätetään kuivaustelineeseen esille vai? Ei kiitos

Vierailija
14/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivauskaappi ja karuselli eivät ole välttämättömät. Mutta kai siinä se allas pitää olla? ja mielellään myös liesituuletin!

Ihan vaan sivusta huutelen, että nykyään on hienoja liesituulettimia, jotka ei näytä liesituulettimilta ollenkaan. Esim. sellainen kristallikruunun tyyppinen. Ei tarvita hormia.

Vierailija
15/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä mietin, että onko Ikean laatu huonompi kuin muissa. KOkopuiseen kyökkiin meillä ei ole varaa, vaan otetaan varmaan MDF. Kuitenkin keittiön pitää kestää kauan. Meillä on tosiaan yksi ikean keittiö ollut, ja siinä ei ilmennyt mitään vikaa. NÄissä muissa firmoissa hinnan laskeminen on vaivalloisempaa, mikä vaikeuttaa valintaa.

Ikeassa on toki monen laatuista tavaraa, mutta keittiöistä on pakko sanoa että ovat erinomaista laatua! Ja hinnatkin oikein miellyttäviä. Itse kun vielä tykkään siitä kaappien kasailusta, niin mielelläni valitsin Ikean, enkä ole katunut. Monesti siellä on vielä ulkonäöllisesti ne eniten itseäni viehättävät ovimallitkin.

Ainoastaan kaksi asiaa on, mistä Ikean kohdalla varoittaisin. Tiskiallasta ei välttämättä kannata ostaa sieltä; olen kuullut että tuppaavat ruostumaan helposti. Ja itse kuvittelin aikanaan, että keittiötä voi helposti täydentää myöhemmin, joten jätin rahapulassani upotetut kylmäkoneet kaappeineen ostamatta. Myöhemmin sitten hankin ne, ja saman sarjan ovet olivatkin piirun verran eri sävyiset kuin aiemmin hankitut. Valmistaja oli siinä välissä vaihtunut, ja sitähän Ikea tekee jatkuvasti edullisimpia sopimuksia etsiessään. Eli jos sieltä ostaa, niin kerralla kaikki!

t. 6

Vierailija
16/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No allas on meillä betonitasossa, ja sen alla ei ole mitään kaappia vaan allas on valittu siten, että näyttää kivalta kun se jää näkyviin tason alapuolelle. Sen alle on sitten sijoitettu kaunis peltinen roska-astia ihan vaan lattialle (lattiakin on betonia).

Liesituulettimia on nykyään kaikenlaisia, sellaisia valaisimelta näyttäviäkin, kuten joku tuossa mainosti. Mutta meillä ei ole sellaista lainkaan. Liesi on saarekkeessa keskellä keittiötä, ja sen yläpuolelle on tuotu iv-kanavan pää, josta poistoilma lähtee kanavaan. Se poistaa hajuja ihan riittävästi. Emme koe valmistettavan ruuan tuoksua myöskään lähtökohtaisesti epämiellyttävänä, päin vastoin.

Vierailija
17/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suosittelet? Kokemusta uusista keittiöistä mulla on vaan Ikean Ädelistä. Musta se oli aika hyvä, vai luulenko vaan, kun Ikeaa haukutaan huonoksi?

Jos sulla on varaa rakentaa omakotitalo, niin kyllä keittiön hinta ei pitäis enää ratkaista.

Parasta plaatua!

Vierailija
18/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivataan heti pyyhkeeseen vai? Jätetään kuivaustelineeseen esille vai? Ei kiitos

koska tiskikone tiskaa. Mutta joskus toki, ja silloin laitan ne tarjoiluvaunun hyllylle pyyhkeen päälle jos eivät ole katseen kestäviä (teräksinen tarjoiluvaunu Ikeasta), tai sitten jätän ihan keittiön tason päälle jos on kyse kivannäköisistä astioista (meillä on poikkeuksellisen isot tasot).

t. 6

Vierailija
19/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tarvetta luksukseen ja koska rakentamisessa kaikki on kallista, pitää priorisoida. Kaapin merkillä ei ole väliä kunhan toimii ja kestää normaalin käyttöiän. En kaipaa integroituja koneita enkä mitään muotihienouksia. Keittiöissä touhutessani oon huomannu että sijoittelu on aika olennaista toimivuuden kannalta ja valoisuus, mitä ei saa isollakaan rahalla jos suunnittelu ontuu. Omakotitaloa rakentaessa karkaa helposti mopo käsistä just siinä että toi "parasta plaatua"-ajattelu laajenee ja laajenee.

Vierailija
20/43 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloa rakentaessa karkaa helposti mopo käsistä just siinä että toi "parasta plaatua"-ajattelu laajenee ja laajenee.

Meillä tehtiin laaja remontti vanhaan tilaan, ja se budjetoitiin niin, että valitsimme kaksi asiaa joihin käytimme hyvin paljon rahaa, ja loput tehtiin mahdollisimman edullisesti. Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen! Halvat perusratkaisut korostavat niiden kalliiden elementtien hienoutta paljon paremmin kuin jos kaikkeen olisi hassattu suuret määrät rahaa. Toisaalta, jos kaikki olisi hommattu mahdollisimman halvalla, lopputulos olisi ollut ilmeetön ja tylsä.

t. 6