Vuorotyöläiset muuten, tahtoisitteko aina viikon samaa vuoroa vai sitä sun tätä?
Meillä on sitä sun tätä ja osa porukasta nyt vaatii että koko viikko olisi aina samaa vuoroa.
Itse en tätä haluaisi missään nimessä, kun mulla on kouluikäiset lapset joita en sitten iltavuoroviikolla ehtisi nähdä ollenkaan hereillä.
Kiitos ei!
Mitä mieltä muut olette?
Kommentit (6)
Meillä tehdään aamuja ja iltoja sekaisin, ja se on ihan hyvä systeemi. Olen saanut tehdä vähemmän iltoja kuin muut, pienten lasten ja hoitojuttujen takia. Viikonloputkin on melkein aina töitä. En missään nimessä vaihtaisi sellaiseen, että viikko aamua ja viikko iltaa! Iltaviikolla en näkisi lapsia ollenkaan.
Miehelläni, vuorotyöläisellä, on rytmi aivan sekaisin ja tuntuu ettei muuta elämässä ehdi kuin käymään töissä + nukkumaan kotona.
Aamu, ilta ja yö menee aina viikko kerrallaan ja ihan mukava se on.
Kun on viikon ollut illassa niin on sitten viikko yötä ja sitten aamua niin ei haittaa minua.
Iltavuoro alkaa klo 14 joten lapsia näkee ennen klo 13 ja aamusta taas klo 14 jälkeen. Yövuorossa nukun n. klo 14 saakka ja ilta yhdeksään saakka olen kotona.
Meillä lapset herää aamulla klo 7.
Lapsien isä asuu myös kotona ja pärjää lapsien kanssa iltavuoroni ihan muksvasti ja saavat tehdä keskenään asioita kun olen itse töissä.
Töistä saa pekkasia ja välillä otan vapaata että pääsee kotiin iltapalalle.
kyllähän se aamuvuoroviikko olisi kiva, mutta toisaalta perhe-elämän pyörittäminen menisi raskaaksi iltaa ja yötä tehdessä.
Tärkein asia mulle on se, että vuorojen väliin jää kunnolla aikaa, mielellään enemmän kuin vain se lainsäädännöllinen minimi.
muttei enää. Nykyistä pidän parempana koska ei jää ns väärä rytmi niin päälle. Vuoro vaihtuu aina keskellä viikkoa eli on joko 3 tai kaksi samaa vuoroa aina viikossa. Esim ensi viikolla ma-ke yö ja to-pe ilta.
Että parempi vaan kun vaihtelee