Milloin tytöillä tulee erityinen "isävaihe"? Kohta 5-vuotiaani on aina
ollut minun helmoissa ja nyt on selkeästi alkanut suosia isää - ensimmäistä kertaa. Onko tämä juuri kehitykseen liittyvää?
Kommentit (8)
ei kyllä pojillakaan... Ovat varmasti tuhoon tuomittuja?
meillä on 6- ja 3-vuotiaan ja ne milipiteet vaihtelee koko ajan. Milloin on isin kulta ja milloin äidin kulta ja joskus molempien kulta. Mutta 99% mun ollessa kotona ollaan äidin kultia, paitsi jos komennan oikein kovasti niin isi on hetken se kivampi vanhempi. Ja kun olen töissä tai muuten pois kotoa, niin ollaan iskän kultia. Eli ei meillä vielä mitään sen suurempaa vaihetta.
Freudin oppeja ei nykyisin juurikaan enää tunnusteta.
Äidin tai isän suosiminen riippuu paljon myös siitä kumpi on ensisijainen hoitaja. Esim. kotiäitien lapset välillä "kyllästyvät" äitiin, joka on paljon enemmän länsä, isä tuntuu jännemmältä.
nyt tosiaan viikon verran tyttö on kiehnännyt isänsä kyljessä, halaillut kovasti ja halunnut leikkiä leikkejä, jossa hän on prinsessa ja isä prinssi. Kaverini tytöllä oli isävaiheita jo paljon aiemmin.
ap
Meillä on 5,5 vuotias tyttö, enkä ole missään vaiheessa miettinyt, että mikä vaihe on menossa. Ja mitä väliä oikeastaan?
isäänsä, jos tähän asti äiti on ollut aina ensisijainen. Kyllä kai täällä av:lla saa kysyä mieltä askarruttavista asioista?
ap
ollut minun helmoissa ja nyt on selkeästi alkanut suosia isää - ensimmäistä kertaa. Onko tämä juuri kehitykseen liittyvää?
PELKÄSTÄÄN POSITIIVINEN ASIA.
toki rakastaa isäänsä mutta on aina ollut äidin perään enemmän.