Nyt pelkään että kuolen..
Olen ihan vainoharhainen kaikkien sairauksien kanssa.
Viikko sitten sain antibioottikuurin kuumeettomaan anginaan.
En ole tajunnut että olen kipeä koska ei ole kuumetta ja töissäkin olen ollut jo to, pe...
Mutta tänään menin uimaan uimahalliin!!!! En tosin uinut kun 500m. Mutta silti.
Nyt pelkään että sydänlihastulehdus iskee ja tulee äkkikuolema. Muuten en juurikaan urheile tai rasita itseäni. Mutta tänään teki mieli uimaan enkä tajunnut että ehkä ei olisi saanut mennä...
Kommentteja?
Kommentit (9)
rasittaa itseään ääriään myöten. Siis sydän joutuu sairaana tekemään ylikierroksilla. Uiminen ei rasita sydäntä sillä tavalla. Jos olisit juossut veren maku suussa 10 km, niin asia olisi eri.
ja vesijuoksin rauhallisesti 200m.
No pitää rauhoittaa itseni.
Aina joulun alla alkaa hillitön kuolemanpelko joka estää kevääseen ;(
AP
Rinnasta, mene lääkäriin.
Mutta tuskinpa tuosta mitään tulee.
Ne kuitenkin leikattiin ja olivat hyvänlaatuisia.
ei auta muiden tautikertomukset tai se, ettet liikahdakaan enää koko loppuelämäsi aikana tms. Siihen auttaa terapia.
rasittaa itseään ääriään myöten. Siis sydän joutuu sairaana tekemään ylikierroksilla. Uiminen ei rasita sydäntä sillä tavalla. Jos olisit juossut veren maku suussa 10 km, niin asia olisi eri.
Mutta tuskin jostain rauhallisesta uiskentelusta kun ei ole edes tiennyt olevansa sairas.
juuri kun olin pahassa flunssassa n. kuukausi sitten ja matkustanut ja raahaillut matkalaukkua ympäriinsä. Ajattelin tietysti, että sydänlihastulehdus. Muutaman viikon päästä kivuista (jotka olivat satunnaisesti jatkuneet) menin lääkäriin ja siellä lääkäri ei kauhean huolissaan tuntunut olevan, koska pitäisi kuulemma olla muita oireita kuten väsymys tai hengenahdistus tuon rintakivun lisäksi (kyseessä ei ollut paha kipu, mutta sattui vaan olemaan sydämen kohdalla). Olin sitten ilmeisesti reväyttänyt jonkun lihaksen tai vastaavaa matkalaukkua raahatessani ja tuo oli verrattain yleistä. Nyt kipu onkin jo kadonnut.
Mitä tästä opimme: neuroottiset ihmiset kehittelevät itselleen kaiken maailman tauteja, mitä eivät mitä todennäköisemmin kuitenkaan sairasta. ;) Joskushan me neuroottisetkin tietysti oikeasti sairastutaan, siksi on hyvä netistä tai lääkäristä tarkastaa jos oikeasti on jotain oiretta.
Mitä sitten sydänlihastulehduksen googlailusta opin, niin infektioiden yhteydessä sen voi saada ja varsinaista syytä ei tiedetä, voi olla yhteydessä flunssan aikaiseen liikuntaan tai sitten ei (urheilijoilla kuitenkin yleisempiä). Lisäksi sydänlihastulehdukset ovat yleensä vaarattomia, ja vain harvoin aiheuttavat vaarallisia rytmihäiriöitä (jotka voivat pahimmassa tapauksessa johtaa äkkikuolemaan - tästä sydänlihastulehduksen pelottava maine). Sydänlihastulehdus on siis yleensä lievä, ja aikas vaaraton, itsekseen paraneva, vaikkakin pitää olla varovainen ja levätä ja välttää liikuntaa, JOS on lääkärissä todettu että se on.
En usko että olet saanut sydänlihastulehduksen, mutta jos saat oireita kuten rintakipua, voit tietysti käydä lääkärissä ja koittaa levätä ja välttää rasitusta. Siltikin, vaikka kyseessä olisi ihan oikea todettu sydänlihastulehdus, ei siitä kannattaisi turhia hermoilla sillä vain hyvin harvoin se aiheuttaa mitään vakavampaa.
Kuolet varmasti, mutta et siihen, että kävit uimassa antibioottikuurisi aikana.