Mies ei maksa kahveja??
Ekat treffit kahvilassa, pitäisikö miehen maksaa?
Kommentit (22)
tarjoutua maksamaan miehelle?
Onko nainenkin silloin pihi moukka?
vaaditaan samoja oikeuksia kuin miehillä, mutta velvollisuuksia sitten sysätään vanhaan malliin äijille.
Mä en oikeasti tiedä mitä mieltä olisin. Olen käynyt jonkin verran treffeillä ja täytyy myöntää, että vähän juntti kuva on jäänyt miehistä, jotka eivät ole edes tarjoutuneet tarjoamaan (vaikka sitten olisinkin halunnut maksaa itse). Mä kun otan vain aina ainoastaan sen kahvin, ettei kukaan joutuisi vararikkoon jos tarjoaisi mulle juoman.
Toisaalta siis odotan että tarjotaan (ja avataan ovi, autetaan kenties takki päältä/päälle), mutta haluan myös osoittaa olevani itsenäinen. Hankalaa tämä treffeillä käynti :)
kun treffeillä käynti on nykyään niin hemmetin vaikeaa! Mies antoi mennä edellä kahvilinjastossa, mutta ei tarjoutunut maksamaan kahviani, molemmat maksoimme omamme. Tuli itselle ihan tyhmä olo ja tuntui, että kassatyttökin vähän ihmetteli..
ap
Silloin mies maksaa. Muuten vain tavatessa suosittelen omaa kukkaroa, ellei mies sitten ole romanttinen herrasmies ja tarjoudu maksamaankin.
eri asia, jos on erikseen kutsunut toisen johonkin erityiseen paikkaan, mutta jos nähdään ABC:lla niin omat maksetaan, ei toisen.
tarjoutua maksamaan miehelle?
Onko nainenkin silloin pihi moukka?
vaaditaan samoja oikeuksia kuin miehillä, mutta velvollisuuksia sitten sysätään vanhaan malliin äijille.
että tämä ei ole mikään käytännön kysymys.
Maksava tai oven avaava mies osoittaa huolehtivaisuutta ja viestii arvostavansa naisen seuraa. Nainen osoittaa kiintymyksensä olemalla viehättävimmillään. Ihan luonnollinen soidintanssi.
Kysymys on viestimisestä, ei tasa-arvosta.
sanoisin nettitreffeillä jossain vaiheessa useinkin käyneenä, että jos mies pyytää treffeille, niin myös maksaa. Pihin miehen kanssa on kauheaa seurustella.
Mut täällä se ei onneks oo ongelma, koska se on itsestäänselvyys, että mies maksaa. Koska oon "suomalaiseen tapaan" tottunu, niin en mä sitä mitenkään vaadi, et mies maksais, mut niin se vaan menee.
En oo siis koskaan treffaillu suomalaista. (Oon lähteny maailmalle nuorena).
Koska olin nuori yh-äiti ja en mikään varakas. Miehellä taas oli varallisuutta.
Pelkäsin, että ihmiset alkavat puhua minun olevan vain miehen rahojen perässä ja siksi halusin itse maksaa aina taksit, kahvit, kahvilaostokset, matkoilla ruuat jne.
Vasta useamman vuoden yhdessä olon jälkeen, olen sen hänelle sallinnut.
Niin voidaan lukea?
sosiaaliseen älykkyyteen. Mutta kai kaltaisillesi löytyy jokin kultainen käytöksen kirja.
Niin voidaan lukea?
sosiaaliseen älykkyyteen. Mutta kai kaltaisillesi löytyy jokin kultainen käytöksen kirja.
tarjoutua maksamaan miehelle? Onko nainenkin silloin pihi moukka? vaaditaan samoja oikeuksia kuin miehillä, mutta velvollisuuksia sitten sysätään vanhaan malliin äijille.
että tämä ei ole mikään käytännön kysymys. Maksava tai oven avaava mies osoittaa huolehtivaisuutta ja viestii arvostavansa naisen seuraa. Nainen osoittaa kiintymyksensä olemalla viehättävimmillään. Ihan luonnollinen soidintanssi. Kysymys on viestimisestä, ei tasa-arvosta.
että se kuka kutsuu, tarjoaa. Ihan normaali käytäntö. Jos molemmat sopii, että mennään kahville, molemmat maksaa omansa. Perusetikettiä.
tarjoutua maksamaan miehelle? Onko nainenkin silloin pihi moukka? vaaditaan samoja oikeuksia kuin miehillä, mutta velvollisuuksia sitten sysätään vanhaan malliin äijille.
että tämä ei ole mikään käytännön kysymys. Maksava tai oven avaava mies osoittaa huolehtivaisuutta ja viestii arvostavansa naisen seuraa. Nainen osoittaa kiintymyksensä olemalla viehättävimmillään. Ihan luonnollinen soidintanssi. Kysymys on viestimisestä, ei tasa-arvosta.
Eli lähtee siitä, että kyseessä on kahden tasa-arvoisen henkilön käynti kahvilla, ei suinkaan soidintanssi.
että vaikka itse tarjoutuu maksamaan. Hassua siinä jonossa sanattomasti yrittää irroittaa miehestä sitä.
Kumpikin voi maksaa, jos mies ei sano, ettei maksa, ei kai sitä kannata olettaa. Jos mies kieltää tarjoamisen tarjoamalla itse, silloin voi olla tyytyväinen mieheen. Jos itse tarjoaa, on tietenkin lähtökohta, että itse maksaa. Miehelle voi kuitenkin olla yhtä lailla romanttista, että saa tyttöystävä ehdokkaan tarjoamaa kahvia.
Enemmän se on huomionosoitus, jos nainen tarjoaa, kun se ei ole tapa. Miehen tarjoamista liian moni pitää itsestäänselvyytenä. Vastavuoroisesti mies voi sitten seuraavalla kerralla tarjota, jolloin siinä on jo ensimmäisen tarjoamisen tuomaa hohtoa.
että miehen oletetaan maksavan ja jos ei maksa niin on joku sentin venyttäjä. Eräänkin naisen kanssa tarkoitus oli syödä hänen luonaan ja ostimme kaupan tyhjäksi. Lasku tuli tietysti vain minun maksettavakseni. Maksoin tietysti sillä enhän halunnut vaikuttaa pihiltä. Onneksi se miehen 80 senttiä on euro, jotta voimme suoriutua herrasmiehen velvollisuuksistamme.
että se kuka kutsuu, tarjoaa. Ihan normaali käytäntö. Jos molemmat sopii, että mennään kahville, molemmat maksaa omansa. Perusetikettiä.
Minä olen se joka ensimmäisenä kirjoitin tähänkin keskusteluun että kutsuja maksaa. Teroitin tällä toisella viestillä soidintansseista ja muista että tämä ei alunperin ole tasa-arvokysymys. Tietenkään niin kauan kun kukaan ei oleta että mies maksaa siksi kun on mies.
Mustavalkoisuu on saatanasta.
Toisaalta mies saattoi jättää maksamatta siksi, että pelkäsi sinun luulevan häntä sovinistiksi, jos hän tarjoutuisi maksamaan?
olla tasa-arvoisia.