Mikä ruoka viikoksi, sellainen nopeasti lämmitettävä? Perheen aikataulu kiireinen ja kaikki
syövät eri aikaan.
Ei nyt koko viikkoa samaa syödä mutta 2-3 päivää. Kiireinen viikko kaikilla, eivät aikataulut sovi yksiin niin, että koko perhe söisi yhdessä.
Pitäisi olla sellainen nopeasti mikrossa lämmitettävä perusruoka.
Makaroni- ja kaalilaatikko käitelty näissä tapauksissa loppuun. ;-)
Onko hyviä ehdotuksia?
ps. vihannekset tulevat sitten tämän perusruoan lisäksi vaikkakaan ei haittaa, että tässä perusruossakin niitä olisi jo valmiiksi jossain muodossa.
Kommentit (8)
tavallista kaalia, sipulia, purjoa ja paprikaa kuutioina. Mausta soijalla, chilillä, suolalla, pippurilla ja tinjamilla ja persiljalla. Tosi hyvää!
Jauhelihakeitto
Uunilohi ja perunamuussi
Semmonen "sössö" että uunivuokaan pakastevihanneksia tai tuoreita, parsakaalia, sipulia, porkkanaa jne, kanafileitä ja juustokermaa (onkohan se virallisesti 3 juuston kerma). Tätä voi syödä ilman perunaa tai riisiäkin, ihan vaan laatikkona
kunnon ruoan kun lapset palaavat treeneistä yms.
Tämä "mikä ruoka viikoksi"-kysymykseni on se vuoksi, että lapset voivat koulusta tullessaan nopeasti syödä kunnon ruokaa ennen treeneihin lähtöä
ap
Yritin tätä ehdottaa lapsille mutta tyrmäsivät koska kaupan ja koulun vastaava on niin "pahaa".
No, en itsekään siitä kaupan valmiista pidä.
Mulla on kerran ollut hyvä ohje jauheliha-perunapaistokseen, muistaakseni Hesarin Nyt-liitteestä joskus aikoinaan napannut, mutta olen sen ohjeen hukannut.
Tänään olisi aikaa tehdä se ruoka. Ehtii vielä kauppaankin. Pesen perunat ja porkkanat, ei siis tarvitse olla pakasteita, vaikkakin niitä usein käytän.
ap
hieman normaalia löysemmäksi ja maidon sijasta voit laittaa sitä juustokermaa mitä tossa omassa ehdotuksessani oli. Ruskista jauheliha ja sipuli normaalisti maustaen. Sitten vain vuokaan perunamuussi alle, jauheliha päälle ja taas muussia. Pinnalle Voi laittaa tomaattiviipaleita ja juustoraastetta. Oisko puol tuntia 200 asteessa suunnilleen
Yritin tätä ehdottaa lapsille mutta tyrmäsivät koska kaupan ja koulun vastaava on niin "pahaa".
No, en itsekään siitä kaupan valmiista pidä.Mulla on kerran ollut hyvä ohje jauheliha-perunapaistokseen, muistaakseni Hesarin Nyt-liitteestä joskus aikoinaan napannut, mutta olen sen ohjeen hukannut.
Tänään olisi aikaa tehdä se ruoka. Ehtii vielä kauppaankin. Pesen perunat ja porkkanat, ei siis tarvitse olla pakasteita, vaikkakin niitä usein käytän.
ap
Ruskista jauheliha, sekaan sipulia, pakasteherneitä ja porkkanaa todella pieninä palasina. Laita sekaan tomaattipyrettä/-kastiketta, mutta vain niin paljon, että soosista tulee paksu ja kiinteä, ei siis kastike. Jauhelihasoosi vuoan pohjalle ja päälle paksu kerros perunamuusia. Mä käytän laiskana ihmisenä Oolannin pakastemuusia, siinä on vain perunaa. Sitten vuoka uuniin, n. 200 astetta ja 20-30 minuuttia, niin, että vuoka näyttää hyvältä.
Meidän teinien herkkuruokaa. Säilyy ja niin helppo valmistaa!
Siitä riittää moneksi päiväksi, jos kattila on tarpeeksi suuri.