Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavalla säästätte?pankkiasiaa

Vierailija
26.02.2012 |

Olemme miettineet eri säästötapoja ja nyt kaipaisin vinkkejä/kokemuksia. Tässä vaiheessa voisimme säästää vähintään n. 500€/kk + bonarit pari kertaa vuodessa. Mietin vain ,olisiko järkevämpää tallettaa rahaa tilille vai säästää hieman ja lyhentää suht suurta asuntolainaa vai nostaa asuntolainan lyhennystä jolloin ei olisi puskurirahaa?Ilman suunnitelmaahan kaikki menee mikä tulee ja tuntuu tyhmältä vain ostella kaikkea kun voisi säästää. Jossain vaiheessa tarvitsemme isomman asunnon eli kannattaisiko maksaakin esim. tonttia eli ottaa lisää velkaa? asuntolainaa nyt 260 000€

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaan mun mielipide, että niin kauan kuin asuntolainan korot on alhaalla niin ei kannata tehdä siihen ylimääräisiä lyhennyksiä vaan ennemmin sijoittaa rahaa johonkin rahastoihin tms josta saa parempaa tuottoa.

Asuntolainaa teillä on kyllä ihan älytön määrä siihen nähden että asuntokin on käymässä ahtaaksi.

Vierailija
2/5 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 egestä osa säästöön. Toinen tili vaan ja pankkiin sopimus kuukausittain tehtävästä siirrosta. Ja sitten osa suoraan lyhentämään sitä asuntolainaa kuukausittain lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin asuntolainan korot on alhaalla niin ei kannata tehdä siihen ylimääräisiä lyhennyksiä vaan ennemmin sijoittaa rahaa johonkin rahastoihin tms josta saa parempaa tuottoa.

Mikä logiikka tässä on? en siis tiedä korkojutuista itse mitään. mietin vain että eikö lainaa kannnata sitten maksaa vaikka etukäteen, että siitä pääsisi eroon?

Vierailija
4/5 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sijoittamalla saa paremman hyödyn kuin maksamalla asuntolainaa ylim. lyhennyksiä.

Nyt kun korot ovat alhaalla niin esim. rahasto-osuuksia saa edullisesti. Kun korot nousee voi sitten myydä osuudet hyvällä voitolla ja lyhentää sitten vaikka sitä asuntolainaa. Itse nettosin 50% sijoituksillani juuri ennen taantumaa.

Itse olen pienituloinen ja sijoitan jotain pari sataa kuukaudessa. 50€ menee vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen, 40€ vuorokuukausin kahteen rahastoon ja sitten 50€ kahteen rahastoon kumpaankin. Lisäksi minulla on säästöpossusopimus eli jokaisesta pankkikorttiostoksesta menee euro toiselle tilille, niin ja S-bonukset ja plussa setelit menee säästöön.

Vierailija
5/5 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kannata tehdä ylim. lyhennyksiä vaan sijoittaa parempituottoiseen kohteeseen. Mutta.. Jos lainaa on noin paljon niin kyllä saa etsimällä etsiä rahastoa missä olisi niin suuri voitto että kannattaisi olla lyhentämättä lainaa. Ja kun ottaa huomioon vielä sijoituksen riskit...

Eri asia olisi jos lainaa olisi vähemmän ja sijoitettavaa rahaa enemmän.

Minä laittaisin osan erilliselle säästötilille, josta rahaa käytettäisiin vain "hätätilanteessa" ja osalla tekisin ylimääräisiä lyhennyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi