Olen 3-kymppinen ja käytän tekonahkalaukkuja
Kommentit (6)
vai keinonahkan käyttö aidon sijaan?
vai keinonahkan käyttö aidon sijaan?
Siis noloa käyttää nimenomaan keinonahkaisia laukkuja nahkaisten sijaan. Jotenkin ajattelisi, että "aikuisena" pitäisi jo käyttää hienoja ja kalliita nahkalaukkuja.
Eniten mulla on Jouni Exclusice-laukkuja, ihan siksi kun niissä on niin mukavasti taskuja/lokeroita ja ovat suhteellisen edullisia. Kirppariltakin olen niitä ostanut.
Voisin ostaa nahkaisenkin jos löytyisi mieluisa eikä olisi liian kallis. Opiskelen (näin vanhana) eikä liikaa rahaa vielä ole. Ei mun mielestä nahkalaukku ole mikään aikuisuuden edellytys. Ei myöskään esim. nahkakäsineet, itse käytän talvella kudottuja tumppuja :D
Itse ainakin ajattelen enemmän eettistä puolta, käytän keinonahkaa ja tekoturkiksia. Eikä kukaan ole nähnyt eroa! Nykyään teollisesti saadaan jo niin aidonnäköistä, että en ole edes suonut ajatusta "aidolle tavaralle". En ymmärrä, ehkä arvoissa on jotakin pahasti pielessä jos aito nahkalaukku on statussymboli..
Itse ainakin ajattelen enemmän eettistä puolta, käytän keinonahkaa ja tekoturkiksia. Eikä kukaan ole nähnyt eroa!
Keinonahan erottaa useamman metrin päähän. Muistan, kun n. 20 vuotta sitten jossain käsityölehdessä puhuttiin, miten uudet keinonahat ovat niin aidon oloisia, että asiantuntijakaan ei meinaa niitä erotta... Hah. Vieläkään ei ole tullut vastaan yhtään keinonahkalaukkua, joka menisi nahkalaukusta.
noloa?