Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi näin vähän vauvan liikkeitä? rv 22+3 menossa.

15.11.2005 |

tuntenut olen jo useita viikkoja vauvan liikkeet. odotan kolmatta lasta. viimeviikollakin vauva mylläs oikein kunnolla joka välissä kun hetkeksi pysähdyin nyt eilen ja tänään ollu tosi hiljaista. muutamia vaimeita hentosia liikkeitä tuntenu nyt näinä päivinä. yhteensä ehkä 10. onkohan vauvalla kaikki hyvin? itellä kauhee yskä alkoi ja vatsanväänteitä ollu. lähinnä ilmavaivoja mutta ei kait näitten nyt pitäsi vauvaan vaikuttaa? tiedän että vauva vielä hyvin pieni etten välttis kaikkia liikkeitä tunne mutta huolestun kuitenkin kun aiemmin ollu jo selviä liikkeitä lähes koko ajan ja nyt taas ei. voisitteko kertoa onko ihan normaalia vai oisko syytä poiketa huomenna kuuntelemassa sydänäänet neuvolassa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on aina hiljaisempia päiviä jopa muutama perätysten, kuten sanoit, vauva on vielä pieni, ja jos se potkii kohti selkää, et tunne sitä. Hyvin silti meillä neuvolassa sydän jumpsutti.

Mutta on aivan turhaa olla huolissaan, käy vaan neuvolassa kuuntelemassa, niin ei tarvitse stressata.

Vierailija
2/5 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lapsi on yksilöllinen. Ei siis kannata verrataa liikaa aikaisempiin raskauksiin. Minulla oli ihan samanlainen tilanne rv 25. maha-asukki on ollut aina kova liikkumaan, mutta tuolloin ne liikkeet vaan katosivat. Huolestuin ja ajoin monta kymmentä kilometria keskussairaalaan keskellä yötä varmistaakseni kaiken olevan kunnossa. Kaikki oli vallan mainiosti! Onneksi. Siihen kuulemma saattaa vaikuttaa, että töissä on tavallista raskaampaa ja minulla se piti silloin aivan paikkaansa! Toki siihen on paljon muitakin vaihtoehtoja. Tämä maha-asukkini on aika rauhallinen, mutta innostuu aina välillä vähän liikaakin, esim. öisin.

Noilla raskausviikoilla ei siis kannata vielä huolestua. Vasta rv 33 kannattaa tehdä tarkempia laskelmia sikiöiden liikkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukan ollessa etuseinämään kiinnittyneenä vaikuttavat liikkeiden tuntemiseen...se vaimentaa liikkeiden tuntua.

Vierailija
4/5 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea lisää vastauksianne. nyt tässä illan mittaan taas vauveli liikkunut joten luulisi sitten ettei mitään hätää ole. eriasia kait jos ei ollenkaan tuntisi päivän mittaan liikkeitä. mulla istukka kohdun takaseinässä.

Vierailija
5/5 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoihan se silloin liikkeiden vaimennuttua ja harvennuttua huolettaa, kun tuntui, että muutama hassu liike vaan.. Ja aiemmin oli jo ollut melkoista mylläystä. Hiljaiseloa jatkui mulla n. viikon verran.

Nyt viikot 23+5 ja pikkuinen on taas alkanut eilisestä lähtien monottaa oikein terhakasti. Ultrassakin kävin tänään ja kaikki oli oikein hyvin.

Kannattaa käydä ainakin sydänäänet kuunteluttamassa, niin saat mielenruhan. mulla oli supisteluitten takia tuo ultra, jossa katottiin sitten samalla istukan virtaukset ym ja todettiin vauva oikein terhakkaaksi ja istukka hyvin toimivaksi.