Palkankorotus VÄHENSI palkkaani 40e/kk T: sairaanhoitaja
2% ikälisistä siirrettiin peruspalkkaan, joka tiputti palkkaani. Todella hienosti neuvoteltu! Perusteluna lisätä alan vetovoimaa. Meillä "kurpilla" ei ilmeisesti ole niin väliä.
Ikälisiä saamme
5% kun työvuosia 5
10% kun työvuosia 10
Sen jälkeen olemme uramme huipulla
Kommentit (13)
Tuo kokemuslisien muuttaminen ei pienennä kenekään palkkaa.
Soitapa palkkikseen ja selvitä asia siellä.
olen kyllä ihan hyvä numeroissa mutta tämä ei vaan aukea.
Alan vetovoimaa lisätään, mutta samalla annettiin ymmärtää, että kokemus ei merkitse työnantajille mitään. Kiitos Tehy, helvetin huonosti hoidetut neuvottelut!
Ja ihan on kuulemma oikein laskettuna kaikilla...
Oikein helvetin hienoa. Melkein 50 euroa hävisi palkasta ikälisien pienentymisen vuoksi. Ihan oikein on kuulemma laskettu.
T: Sosionomi.
Nythän siis tehtiin niin, että entisen 5% kokemuslusän sijaan jokainen sai 2% korutuksen ja kokemuslä on jatkossa vain 3%.
Perspalkkasi on siis noussut tuon 2% ja päälle kokemuslisä 3% (ja tietty yleiskorotus 1,7% muistaakseni).
Jos peruspalkkasi on aiemmin ollut vaikka 2000€ ja päälle kokemuslisä 5% niin se ollut yhteensä 2100€.
Nyt peruspalkka on 2040€ ja tähän päälle 3% korotus, en jaksaa laskea paljonko tuo nyt tekisi, ap osaa varmaan tehdä sen itsekin... Peruspalkkasi on siis jopa hieman noussut uudistuksen myötä.
Tähän toki vielä se yleiskorotus päälle, sitä en nyt laskenut.
Ja ihan on kuulemma oikein laskettuna kaikilla...
Ota yhteys tehyyn niin saat oikeaa tietoa. mene vaikka tehy.fi ja kirjaudu jäsensivuille tai soita sinne. Kenenkään palkka ei laske, jos niin käy niin jossain on virhe.
Kokemuslisät laskivat 2% ja peruspalkka nousi 1,7% plus tuo mikä siirrettiin kokemuslisistä peruspalkkaan.
Tuo ei muuten ollut tehyn neuvottelema juttu vaan koski ihan kyllä muitakin... Aivan perseestähän koko juttu silti on, samaa mieltä olen.
että palkka on noussut sen verran isommaksi, että menee veroa suhteessa vähän enemmän kuin ennen, eli käteen jäävä osa pienenee vaikka palkka on noussut.
Mulle on joskus käynyt niin, että käteen jäävä palkka pienenee palkankorotuksen myötä: eläköön progressiivinen verotus!
Mulle on joskus käynyt niin, että käteen jäävä palkka pienenee palkankorotuksen myötä: eläköön progressiivinen verotus!
Jos bruttopalkka nousee, niin kyllä silloin nettopalkkakin nousee. Näin ainakin suomalaisessa verojärjestelmässä.
missä progressiivisuus nousee, voi käydä toisinkin
missä progressiivisuus nousee, voi käydä toisinkin
http://fi.wikipedia.org/wiki/Progressiivinen_vero
Progressiivisessa verotuksessa progressio vaikuttaa vain jonkin tietyn tason ylittäviä tuloja ja sen alle jäävät tulot menevät alemmalla veroprosentilla, joten esittämäsi kaltaisen tilanteen ei pitäisi olla mahdollinen
Tuo kokemuslisien muuttaminen ei pienennä kenekään palkkaa.
Soitapa palkkikseen ja selvitä asia siellä.