Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omepratsol raskausaikana - kokemuksia?

Vierailija
22.02.2012 |

Hei!

Lääkäri määräsi jatkuvaan pahoinvointiin Omepratsolia ja vaikka lääkäri sanoi, että sitä voi huoletta käyttää, haluaisin silti kuulla teidän kokemuksianne lääkkeestä. Oletko käyttänyt kyseistä lääkettä ja oliko sillä vaikutusta syntyvään lapseen. Pelottaa alkaa ottamaan lääkettä, mutta jatkuva pahoinvointi ja oksentelu alkavat ottamaan jo kovasti voimille.

Kiitos vastauksista etukäteen!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa.. ei sen siihen pitäis vaikuttaa.. ? sehän vaan käsittäkseni vähentää mahahapon eritystä tai jtn sellasta. ite käytin närästykseen ja se auttoi kyllä siihen!

Vierailija
2/5 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

närästykseen ihan loppuraskauteen saakka. En ole kyllä kuullut, että sillä olisi vaikutusta pahoinvointiin. Mutta siis ihan turvallinen lääke sikiölle ja äidille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoinvoinnin lisäksi minulla on todella paha närästys ja kovat ylävatsakivut.

-ap

Vierailija
4/5 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

närästykseen ihan loppuraskauteen saakka. En ole kyllä kuullut, että sillä olisi vaikutusta pahoinvointiin. Mutta siis ihan turvallinen lääke sikiölle ja äidille

Minulla on ollut pahaa närästystä aivan jostain 6. raskausviikolta saakka ja kun olen sitä neuvolassa valittanut, niin vastaus on ollut joka kerta, että Rennietä, Gavisconea ja vastaavia saa syödä, mutta muita ei. No, onneksi tätä on kestettävänä enää 2-4 viikkoa...

Minulla närästys aiheuttaa myös oksettavaa oloa, joten ymmärrän, jos närästyslääkkeitä määrätään esim. oksenteluun.

Vierailija
5/5 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha närästys aiheuttaa pahoinvointia ja ylävatsavaivoja. Siksi lääke auttaa myös pahoinvointiin. Itsellä on jo ennen raskautta ollut pahoinvointia tai ehkä ennemminkin etovaa oloa närästyksen takia ja siihen on auttanut närästyslääkkeet.