Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion viedä 10 kk ikäisen hoitoon. En jaksa olla vain kotona ja rahat loppuu.

Vierailija
21.02.2012 |

Olen yhden lapsen yh-äiti. Enempää lapsia en tule hankkimaan, koska olen jo lähemmäs 4-kymppinen.

Halusin kokea äitiyden, vaikka vauvakuumetta en ole koskaan kokenutkaan.

Kaipaan jo töihin. En halua olla yhtään tekemisissä "äiti-ihmisten" kanssa, enkä puhua vauvoista, vaan muista minua kiinnostavista asioista.

Taloudellisestikaan ei ole mahdollista olla kotona. Rahat on vähissä, kun on asuntolaina ja autokin maksettavana, kun ostin vasta uuden auton.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kai ole täällä lupaa pyytämässä?

Vierailija
2/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut onhan kellekin jo aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vain, mutta suosittelen kyllä osittaista hoitovapaata, jotta lapsen päivät pysyvät siedettävän pituisina. Minunkin lapseni ovat aloittaneet nuorina päivähoidossa ja olen sitten "korvauksena" ottanut kesäisin palkatonta vapaata.

Ja varaudu siihen, että ensimmäisinä viikkoina / kuukausina, lapsesi on iltaisin kovin takertuvainen.

Vierailija
4/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä mennä töihin, jos ahdistaa, mutta jos olet lapsen tuossa iässä tieten tahtoen tehnyt luulisi, että olisit hiukan suunnitellut elämää taloudellisesti eteenpäin.

Käy kyllä sääliksi lastasi, jonka luokittelet: sinua ei kiinnostaviin-asioihin.

Toivottavasti lapsesi saa hyvän perhepäivähoitajan, joka korvaa äidinlämmön puutteesi.

Vierailija
5/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haetko hyväksyntää vai provoatko?

Viet ne lapsesi sinne tarhaan kun viet -sinä ainoastaan tiedät perheesi tilanteen.

T. ydinperheen äiti, jonka lapset meni tarhaan 10kk ja 11kk ikäisinä. Enkä syyllistänyt itseäni. Rahat ei riitä niin ne ei riitä. No can do.

Vierailija
6/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kokea äitiyden, vaikka vauvakuumetta en ole koskaan kokenutkaan.

kokeilla millaista on olla äiti, eipä ollutkaan niin kivaa? mikset vaan ottanut sukulaiseslta vauvaa yökylään ja palauttanut?

Vierailija
7/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä pitää päivät lyhyinä

Siitä vain, mutta suosittelen kyllä osittaista hoitovapaata, jotta lapsen päivät pysyvät siedettävän pituisina. Minunkin lapseni ovat aloittaneet nuorina päivähoidossa ja olen sitten "korvauksena" ottanut kesäisin palkatonta vapaata.

Ja varaudu siihen, että ensimmäisinä viikkoina / kuukausina, lapsesi on iltaisin kovin takertuvainen.

ole varaa pitää osittaista hoitovapaata. Nytkään ei ole ollut varaa palkata lapsenlikkaa, jos minulla on omia menoja.

Neuvolassa sanoivat, että lasta pitäisi totuttaa olemaan muidenkin kanssa, muuten takertuu liikaa minuun.

Ap

Vierailija
8/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas nautin juuri 10kk täyttäneen vauvan hoitamisesta niin paljon, että aion hoitaa hänet 3-vuotiaaksi kotona.

Vierailija
9/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole varaa pitää osittaista hoitovapaata. Nytkään ei ole ollut varaa palkata lapsenlikkaa, jos minulla on omia menoja.

Kannattaa ottaa huomioon veroetu (veroprosentti pienenee jonkin verran) ja osittainen hoitoraha (huimat 90 euroa kuussa, miinus verot).

Neuvolassa sanoivat, että lasta pitäisi totuttaa olemaan muidenkin kanssa, muuten takertuu liikaa minuun.

Varmasti pitkän päälle onkin näin, mutta se hoidonaloitus on lapselle sellainen sokki ja elämänmuutos, että ekat viikot ovat vaikeita. Eikä se edes kysy ikää, yhtä lailla isokin lapsi hoidonaloitusta oirehtii.

Vierailija
10/12 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hyvä ihminen se lapsi hyvään ja rakastavaan kotiin, missä aikuisilla on tahtoa ja aikaa lapselle. Jos rakastat lastasi, anna hänelle mahdollisuus hyvään elämään.

Vierailija
11/12 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on yksin omaan normaalia, että työssä käyvä äiti palaa tuolloin töihin ja lapsi menee hoitoon. Hyvää jatkoa ap:lle!!

En viitsi edes lukea ketjua, jossa arvatenkin on pelkkää "et sitten ajattele lapsesi parasta, myy asunto ja auto ja jää kotiin"-jauhantaa.

Vierailija
12/12 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä pitää päivät lyhyinä Siitä vain, mutta suosittelen kyllä osittaista hoitovapaata, jotta lapsen päivät pysyvät siedettävän pituisina. Minunkin lapseni ovat aloittaneet nuorina päivähoidossa ja olen sitten "korvauksena" ottanut kesäisin palkatonta vapaata. Ja varaudu siihen, että ensimmäisinä viikkoina / kuukausina, lapsesi on iltaisin kovin takertuvainen.

ole varaa pitää osittaista hoitovapaata. Nytkään ei ole ollut varaa palkata lapsenlikkaa, jos minulla on omia menoja. Neuvolassa sanoivat, että lasta pitäisi totuttaa olemaan muidenkin kanssa, muuten takertuu liikaa minuun. Ap

Mikään neuvola ei sano infantista, että pitää totuttaa muiden seuraan. Mikään neuvola ei neuvo viemään täysin äidistäriippuvaista lasta tarhaan.

Tämän täytyy olla provo, täytyy olla provo.

Nelikymppisellä naisella tätyy olla jo elämänkokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän