Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Johtuuko ajoittainen, järjenvastainen vauvakuume hormonivaihteluista tms.?

Vierailija
21.02.2012 |

En ole todellakaan äitityyppiä, suurimmaksi osaksi itseasiassa melkein inhoan olla äiti, väsyneenä varsinkin (ja ruuhkavuosissani sitäkin olen usein). Manaan useasti hampaat irvessä lasten kiukutellessa, että en enää IKINÄ, IKINÄ, IKINÄ tee yhtään lasta ja menen sterilisoitavaksi ensi tilassa! Ja mietin usein ihan tyynenäkin, että en osaisi kuvitella mitään pahempaa itselleni tapahtuvan, kuin että tulisin vielä raskaaksi ja äidiksi, ja joutuisin aloittaa ja läpikäymään kaikki uudestaan, yövalvomiset, koliikit, vauvassa 24/7 kiinni olemiset yms. vaivat.

Ja silti, aina silloin tällöin (kuten nyt) mä istun tässä ja katselen lapsiani ja mietin kuinka ihana olisi omata iso perhe ja saada vielä lisää lapsia. Kuvitelmissani olen aina tietysti pullantuoksuinen, leppoisa äiti (arvatkaa kuinka paljon olen sitä oikeasti, hah hah...) ja lapset istuvat somina sylissäni.

Ihmettelen vaan, mistä tällainen ajoittainen ei-järkevä vauvakuume johtuu? Hormonitasapainoko heittelee, kierron mukaanko? (no ei tätä vauvakuumetta mulla kyllä usein ole, ehkä kerran puolessa vuodessa ja silloinkin vain korkeintaan muutaman päivän kerrallaan)

Muilla samanlaista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 6- ja 8-vuotiaat lapset, ja vaikka vannoin 5 vuotta, että en tee enää enempää lapsia, niin nyt on järjenvastainen vauvakuume yllättänyt.

Ensin se tuli vain ajoittain, nyt se on varmistunut kokopäiväiseksi kuumeiluksi. Järkiasiat on mietitty, enää vain toteutusta vaille. Mutta sopiva ajankohta on ehkä vuoden päästä. Siihen asti voin yrittää miettiä miksi EI enää, niitä järkisyitä. Eniten pelottaa synnytys, ja sen jälkeen mahdollinen koliikki ja allergiat, joita tuolla toisella lapsellani oli. Mutta sitten muistelen, miten oli "helppoa" yhden lapsen kanssa vielä, joten nyt kun on ikäeroa tarpeeksi noihin vanhempiin lapsiin, niin yksi voisi mennä tässä sopassa vielä. Isompi perhe voisi olla kiva.

Enkä ole myöskään äitityyppiä. Pullaa leivon kyllä ja pipareita ja lasken pulkkamäkeä lasten kanssa, mutta usein lapset on vaan rasittavia. Mut sitten taas ne on kivojakin... Yksi lisää tähä soppaan ei enää pahenna tilannetta, mahtuu vielä tavalliseen autoonkin kun isommat ei enää tarvi isoja istuimia ja kärryjä sun muuta vauvahärpäkettä.

Vierailija
2/3 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 6- ja 8-vuotiaat lapset, ja vaikka vannoin 5 vuotta, että en tee enää enempää lapsia, niin nyt on järjenvastainen vauvakuume yllättänyt.

Ensin se tuli vain ajoittain, nyt se on varmistunut kokopäiväiseksi kuumeiluksi. Järkiasiat on mietitty, enää vain toteutusta vaille. Mutta sopiva ajankohta on ehkä vuoden päästä. Siihen asti voin yrittää miettiä miksi EI enää, niitä järkisyitä. Eniten pelottaa synnytys, ja sen jälkeen mahdollinen koliikki ja allergiat, joita tuolla toisella lapsellani oli. Mutta sitten muistelen, miten oli "helppoa" yhden lapsen kanssa vielä, joten nyt kun on ikäeroa tarpeeksi noihin vanhempiin lapsiin, niin yksi voisi mennä tässä sopassa vielä. Isompi perhe voisi olla kiva.

Enkä ole myöskään äitityyppiä. Pullaa leivon kyllä ja pipareita ja lasken pulkkamäkeä lasten kanssa, mutta usein lapset on vaan rasittavia. Mut sitten taas ne on kivojakin... Yksi lisää tähä soppaan ei enää pahenna tilannetta, mahtuu vielä tavalliseen autoonkin kun isommat ei enää tarvi isoja istuimia ja kärryjä sun muuta vauvahärpäkettä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä heti kun alkaa helpottaa yövalvomiset jne..vauvakuume iskee. No, olen saanu mitä ansaitsin. Mulla on kaksi kiukuttelevaa murkkua, pari uhmaikäistä ja jokapaikan sotkeva taapero. Kohtu on onneksi jo poistettu :)