Pitääkö lopettaa imetys, että tulee uudelleen raskaaksi?voiko osittain imettää.
Vauvakuume on niin kova.. nyt kohta 4kk täysimetyksellä. Kohta aletaan harjoitella kiinteitä. Haluaisin niin kovasti taas olla raskaana ja saada toisen tällaisen ihanan. -
Kommentit (5)
Tätä just mietin, jospa ne sitten alkaisivat kun alkaa poitsu saada muutakin kuin tissiä?
mutta kuulemma varmin luonnollinen ehkäisy on täysimetyksen aikana kun menkat ei oo vielä alkaneet. Eli heti kun alat imettää vähemmän ja lapsi saa muutakin ruokaa ja menkat alkaa voit tulla raskaaksi.
Aika itsekästä mutta kukin tietty tavallaan, imetyshän ei muuten ole ehkäisykeino.Minulla kuukautiset alkaneet 5-vkoa synnytyksien jälkeen ja toista rupesin odottamaan kun ensimmäinen oli liki 9kk ja hän sai pelkkää äidinmaitoa 7kk ja pidin äidinmaidon myös ainoana maitona hänellä yli 1v ikään saakka.
tai no itseasiassa siinä vaiheessa oli pakko...
eli ei tämän takia!
-4-
Imetyshän ei ole mikään ehkäisy. Jos menkat on alkaneet jo, niin hyvin voi tulla raskaaksi. Minulla alkoi menkat kun vauva oli 7kk ja imetys oli vähäisempää (+olin lopettanut maidon luovutuksen). Silloinkin vauva imi 6-8 kertaa päivässä rintaa, mutta menkat tuli säännöllisesti. Emme kuitenkaan halunneet toista vielä, joten ehkäisimme :)