Pitääkö päiväkodin työntekijän meikata ja laittaa hiuksiaan?
Riittääkö ponnari?
Kommentit (15)
ilman meikkiä ja tälläystäkin voi hyvinkin hoitaa lapsia.
Mutta ne hiukset voisi pestä! Minun lapseni ryhmässä kolmesta hoitajasta kaksi ovat suorastaan likaisia. Mahtavatko pestä hiuksiaan edes kerran viikossa, en tiedä, ei siltä näytä. Tekee ihan pahaa että koskevat lastani.
Vaatteensakin ovat tahroissa, hilseessä jne.
onkin ihanaa seistä pihalla meikit naamassa! Voi järki taas teidän kanssa. Minua ei ainakaan jaksa kiinnostaa mitä mieltä hoitolapset tai niiden paskantärkeät vanhemmat minun ulkonäöstä on.
meikattuna kuin ilman meikkiä?
Saako sitten työajalla mielestäsi korjailla sitä meikkiä? Kun lapset voivat silitellä poskia, niin meikkihän menee pilalle. Samoin kun ulkona sataa räntää tai vettä. Pysytäänkö sisällä? Kaikille kun eivät vedenkestävämeikit sovi?
Lisäksi meikeissä on aina hajusteita. lapsille on varmasti paljon parempi olla haistelematta ties mitä keinotekoisia hajusteita.
pitää. On muita ihmisiä, tässä tapauksessa työkavereita, lapsia ja heidän vanhempiaan, kohtaan kohteliasta olla huoliteltu. Meikin ei tietysti kuulu olla mikään juhlameikki tai bilenaamio, vaan siisti kevyt päivämeikki. Samoin kampaus on tilanteeseen sopiva. Siisti ponnari on oikein sopiva päiväkodin työntekijälle. Kampaamattomat hiukset sitaistuna niskaan kiinni on jo sit epäasiallisen ja jopa epäsiistin oloinen.
pitää. On muita ihmisiä, tässä tapauksessa työkavereita, lapsia ja heidän vanhempiaan, kohtaan kohteliasta olla huoliteltu.
Pitääkö mun nyt alkaa meikkaamaan vain sitä varten, että vien lapseni hoitoon? Kai vanhempikin on muuten epäkohtelias, jos ei ole meikattuna viedessään ja hakiessaan lasta?
Mun työssäni ei tarvitse olla meikattuna ja välillä on päiviä, etten oikeastaan edes näe paljon ketään. (Ja ne joita omassa työpisteessä näen, eivät ole yhtään sen huolitellumpia.) Joten meikkaan vain, kun on jotain tapaamisia tai muuten huvittaa. Olenkohan nyt kamalan töykeä päiväkodin henkilökuntaa ja muita vanhempia kohtaan? Tai saako kaupassa käydä ilman meikkiä kotimatkalla? Vai onko sekin epäkohteliasta.
Siellähän on muita asiakkaita ja myyjiä. Luuletko, että myyjät enää kauankaan viitsivät toimia myyjinä, jos meikkaamaton asiakas tulee maksamaan ostoksensa.
pitää. On muita ihmisiä, tässä tapauksessa työkavereita, lapsia ja heidän vanhempiaan, kohtaan kohteliasta olla huoliteltu.
Pitääkö mun nyt alkaa meikkaamaan vain sitä varten, että vien lapseni hoitoon? Kai vanhempikin on muuten epäkohtelias, jos ei ole meikattuna viedessään ja hakiessaan lasta?
Mun työssäni ei tarvitse olla meikattuna ja välillä on päiviä, etten oikeastaan edes näe paljon ketään. (Ja ne joita omassa työpisteessä näen, eivät ole yhtään sen huolitellumpia.) Joten meikkaan vain, kun on jotain tapaamisia tai muuten huvittaa. Olenkohan nyt kamalan töykeä päiväkodin henkilökuntaa ja muita vanhempia kohtaan? Tai saako kaupassa käydä ilman meikkiä kotimatkalla? Vai onko sekin epäkohteliasta.
pitää. On muita ihmisiä, tässä tapauksessa työkavereita, lapsia ja heidän vanhempiaan, kohtaan kohteliasta olla huoliteltu. Meikin ei tietysti kuulu olla mikään juhlameikki tai bilenaamio, vaan siisti kevyt päivämeikki. Samoin kampaus on tilanteeseen sopiva. Siisti ponnari on oikein sopiva päiväkodin työntekijälle. Kampaamattomat hiukset sitaistuna niskaan kiinni on jo sit epäasiallisen ja jopa epäsiistin oloinen.
Hiusten kampaaminen riittää, olipa ponnari tai ei.
Onhan se hieno roolimalli lentoemäntien, balettitanssijoiden ym. tyttärille, ettei nainen saa liikkua ihmisten ilmoilla ilman meikkiä, kampausta, kynsilakkaa ja vielä - hyi kamalaa ! - karvoineen kaikkineen.
Oletteko tosissanne, että vain mies voi olla "huoliteltu" ja siisti ilman meikkiä?
onkin ihanaa seistä pihalla meikit naamassa! Voi järki taas teidän kanssa.
talvella aurinko ja hiki, vesileikit
ne meikit kasvoilla varmaan näyttävät tooooodella huolitelluilta! Täytyypä kokeilla huomenna. Älä sitten kysele, että onko silmä mustana.
mutta nyt kun kysyt niin mielestäni olisi melkeinpä parempi jos sitä meikkiä ei olisi, ainakaan paljon. Kovin meikattua hoitajaa en ainakaan osaisi kuvitella esim sylittelemässä itkuista lasta, enkä haluaisi että omaani pitäisi sylissä hajustettu, maalattu ja pakkeloitu täti, meikeissähän on ajusteitakin. Meidän pkssa ovat mielestäni juuri sopivan asiallisia, puhtaita ja suht meikittömiä. Yksi (jonkinlainen avustaja) siellä on joka on todella meikattu ja pörrötetty aina, ei oikein sopivaa mielestäni. Toki on jokaisen oma asia. Pääasia että ei sentään hajuvedelle kovasti tuoksu, saatikka tupakalle.