Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älyttömän ihastunut lapsen korvalääkäriin. Miten lähestyä?

Vierailija
21.02.2012 |

Antakaa vinkkejä miten toimia kun seuraavasta käynnistä ei ole tietoa. Missasin asian viime kerralla ja koitin olla superasiallinen koska muuten olisi jännittänyt liikaa nähdä häntä, mutta mies on ollut mielessäni siitä lähtien jatkuvasti.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä mies pitää minusta. Onko tosiaan niin, että voin olettaa yksityispuolella toimivan lääkärin tekevän aloitteen, jos hän on kiinnostunut minusta? Enkä siis vain annan ymmärtää tämän jälkeen (jos tapaamme) ja odotan jotain.. jota tuskin koskaan tulee.

Vierailija
22/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tämä mies pitää minusta. Onko tosiaan niin, että voin olettaa yksityispuolella toimivan lääkärin tekevän aloitteen, jos hän on kiinnostunut minusta? Enkä siis vain annan ymmärtää tämän jälkeen (jos tapaamme) ja odotan jotain.. jota tuskin koskaan tulee.

sinusta kiinnostunut, niin toki sinun itse kannattaa tehdä aloite. Voihan olla, että hänen etiikkansa estää aloitteen tekemisen, vaikka olisi kuinka kiinnostunut.

19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat useinkin ylimielisiä eivätkä omasta mielestään tee virheitä, joten voinet lohduttautua sillä, että et joudu suhteeseen aina oikeassa olevan narsistin kanssa.

Minunkaan mielessäni tuo lääkärinammatti ei ole mikään välttämätön meriitti, tässä on kyse puhtaasti sattumasta.

ap

Vierailija
24/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulo ei ole tiedon väärti. :)

Vierailija
25/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani lääkäri on eronnut sinkku, mutta aikalailla ujo, eli ei välttämättä uskalla laittaa viestiä. Minullekin oli vastaanotolla hiukan virallinen, vaikka vapaa-aikana juttelemme.

Vierailija
26/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin, että voin olettaa yksityispuolella toimivan lääkärin tekevän aloitteen, jos hän on kiinnostunut minusta? Enkä siis vain annan ymmärtää tämän jälkeen (jos tapaamme) ja odotan jotain.. jota tuskin koskaan tulee.

Katso riettaasti (vähän kuin kauniinmuhkeissa) miestä silmiin ja sano: "katsoisitko vähän tuonne minunkin korvaani, se on alkanut syyhyämään viime aikoina?". Lähietäisyydelle päästyäsi tarraat munista kiinni etkä päästä irti. Se on siinä, tohtori on haavissa.

Vierailija
27/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että ihan itse pyydät häntä treffeille, jos siltä tuntuu. Lääkärit eivät oikein voi ammattiaan suorittaessaan pyytää treffeille.

Suurin osa tapaamistani lääkäreistä on ihan tavallisia. osalla on kuitenkin suuri pelastussyndrooma.

Isäni on lääkäri, eikä todellakaan sen ihmeellisenpi kuin moni muu.

Vierailija
28/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri itse tulee linjoille voin antaa tarvittavat tuntomerkit ;)

ap

Vierailija
29/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähesty yhtään mitenkään, muuten kuin maksamalla vastaanottokäynnin. Mikään ei voisi olla nolompaa, kuin että Nico-Petterin tai Janna-Jessican mamma ryhtyy tyrkyttämään itseään lääkärille....

Tyypillä todennäköisesti on puoliso ja perhettäkin (lääkärit avioituu yleensä aika nuorina) ja tällaisella tyrkytyksellä et saa mitään mutta menetät korvalääkärin. Potilaista tai potilaiden vanhemmista ei kyllä seurustelukumppania haeta, ne löytyy ihan muualta. Itse ainakin toivoisin jatkossa tuollaisen potilaan/potilaan äidin ohjattavan muille lääkäreille.

t. toinen lääkäri[/i

juu.. lääkärit onkin niiiin eri tasolla kuin muut ihmiset.. sun teksti vaikuttaa tosi ylimielisen ihmisen kirjoittamalta, vaikka en ite olekaan sitä mieltä et kannattais lähestyä kyseistä lääkäriä

ja mistä repäisit ton et lääkärit avioituu nuorina?! :D Ei ainakaan kukaan mun lääkärisukulainen tai ystävä tai suurin osa heidän tai mun miehen kurssikavereistakaan.. ja jos avioituu nuorena niin eroaapahan kans nuorempana? ;D

Vierailija
30/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kovasti ihmetellään, miksi lääkärin ammattia muka pidetään niin ihmeellisenä ja ihailtuna. Ammatti se on toki siinä kuin kaikki muutkin. Kummasti vaan ap:kin tunki sen ammatin heti alkuun siihen kysymykseensä. Yleensä (jos ammatilla ei todellakaan ole väliä), asia esitetään tyyliin "tapasin tänään yhden kiinnostavan tyypin" tms. Ei tule mainittua, että tapasin tänään kivan copywriterin tai mukavan farmaseutin tai ihanan varaosamyyjän...

No, oli miten oli... Lääkäri ei saa seurustella potilaan tai potilaan vanhemman kanssa niin kauan kuin hoitosuhde jatkuu. Myöhempää tapaamista ei tietenkään kukaan voi estää, jos kiinnostusta molemmin puolin on. Voit tietysti ensin yrittää selvittää jostain (vaikka lääkärikeskuksen palvelutiskiltä, puhelintiedustelusta tms.), onko kyseisellä henkilöllä jo puoliso/perhettä ja jos on, lopeta kyselyt siihen. Jos taas sinkku kyseessä, voit jättää vaikkapa lääkärikeskuksen sähköpostiin viestin, jossa kerrot haluavasi tutustua työn ulkopuolella ja pyytää ottamaan yhteyttä, jos kiinnostus on molemminpuoleista. Jos mitään ei kuulu (niinkuin 99% varmuudella käy), jätä siihen, älä ala stalkkaamaan ja kinuamaan... ; )

Vierailija
31/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin olisko tuo kiinnostunut minusta? Teet vain itsesi naurettavaksi. Töissä keskitytään töihin.

Vierailija
32/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lääkäri nyt vaan on aina top kolmosessa kumppanien halutuimpien ammattien listoilla, syynä varmaankin se, että lääkärien ajatellaan olevan poikkeuksellisen älykkäitä, sitä myöten ehkä kiinnostavampia kuin muut, lääkäreillä on keskimääräistä paremmat tulot, heillä on valtaa ja statusta. Pointti siis on se, että vaikka mikään näistä ei pitäisi paikkaansa, niin lääkärit on kuitenkin tavoitellumpia puolisoita, joten siksi heistä on kovempi kilpailu kuin muista, joten heillä on enemmän valinnanvaraa. Yleensä ajatellaan, että jos on kova kilpailu, niin pitää erottua muista edukseen pärjätäkseen.

Vierailija
33/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole minusta eettistä lähennellä potilastaan. Vaikeuttaisi hoitosuhdetta, jos potilas ei olisikaan kiinnostunut. Olisihan nyt tosi noloa joutua sitten seuraavalla vastaanottokäynnillä hoitamaan potilasta, joka on antanut pakit. Noloa ja kiusallista sekä minulle että potilaalle! Minusta siis potilaan (tai tässä tapauksessa potilaan äidin) kannattaa tehdä aloite. Itse en ainakaan loukkaantuisi, jos saisin asiallisen sähköpostikyselyn, jossa tiedustellaan, haluaisinko lähteä kaffeelle joku päivä. Minulle onkin tullut pari tuollaista sähköpostia ihan komeilta ja kiinnostavilta miehiltä, jotka olivat potilaitani. Harmi kyllä, olin jo varattu molemmilla kerroilla ja niin myös viestissä ystävällisesti vastasin. Minulle ei sattunut sellaista, että olisin vielä hoitanut samaa potilasta treffikyselyn jälkeen, ehkäpä he sitten hakeutuivat muulle lääkärille.

Vierailija
34/48 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilaan asemassa iskeminen tai kiinnostuksen herättäminen on tosi vaikeaa tai jopa mahdotonta.

Mutta jos todella olet kiinnostunut, etsi ensin käsiisi lääkärimatrikkeli, siitä saattaa selvitä perhetilanne ja muita kiinnostavia yksityiskohtia.

Jos vapaa, niin kyllä sinun pitää olla aloitteellinen, ammattietiikka estää potilaiden joukosta metsästelyn. Mutta ota kontaktia sillä tavalla, että tilanteesta on helppo perääntyä.

Vierailija
35/48 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kovasti ihmetellään, miksi lääkärin ammattia muka pidetään niin ihmeellisenä ja ihailtuna. Ammatti se on toki siinä kuin kaikki muutkin. Kummasti vaan ap:kin tunki sen ammatin heti alkuun siihen kysymykseensä. Yleensä (jos ammatilla ei todellakaan ole väliä), asia esitetään tyyliin "tapasin tänään yhden kiinnostavan tyypin" tms. Ei tule mainittua, että tapasin tänään kivan copywriterin tai mukavan farmaseutin tai ihanan varaosamyyjän...

)

että se kertoo tilanteesta ja tapaamisista aika paljon tällaisessa tapauksessa? Toisaalta ap saattoi haluta että ihastuksen kohde lukee itse aiheen ihan sattumalta :)

Vierailija
36/48 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroavat tosiaan aika nuorina ja ainakin jossain vaiheessa.Useimmat ovat myös aikamoisia naisten pyörittäjiä.

Vierailija
37/48 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että lääkäri taisi ihastua minuun. Valitettavasti joudun menemään hänen vastaanotolle taas. 

Vierailija
38/48 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2012 klo 13:48"]

sinulla olisi tarjota vastineeksi ihastuksestasi? Mikä kyseisen lääkärin saisi kiinnostumaan sinusta? Oletko älykäs, pitkälle koulutettu, kaunis, rikas tai muuten haluttava tai erityisen kiinnostava kumppani? Vai vain komeasta lääkäristä (ja lääkärin statuksesta) kiinnostunut, elättäjää etsivä, lähes kouluttamaton yksinhuoltajaäiti? (Sori vaan, mutta kysymyksesi taso kyllä viittaa tuohon viimeiseen vaihtoehtoon...)

[/quote]

Mun lääkärimies ainaki on ihan innoissaan, kun haluun olla kotimamma ;)

Vierailija
39/48 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieslääkärit vauvapalstan aihe vapaalla pyörii. Perheetönkin kai pitäisi tuon korvalääkärin olla, vai varatun miehenkö ap haluaa?

Vierailija
40/48 |
22.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, että lapsellasi on korvatulehdus mahdollisimman usein. Jos et saa tulehdusta aikaiseksi (kastele sukat ja tukka, pidä ikkunaa auki, anna tutti ja juota maitoa), niin käy tarkistuttamassa korvat varmuuden vuoksi. Muista avara kaula-aukko. Pidä lasta sylissäsi kun lääkäri tutkii hänet, polvenne menevät kätevästi limittäin ja voit hieman puristaa häntä reisilläsi. Muista että lääkäri voi kuvitella SINUN olevan naimisissa! Tämän torppaat kätevästi, esimerkiksi huomauttamalla muina miehinä: "Niin, lasten sairaudet ovat niin hankalia kun on yksinhuoltaja.. Onneksi minulle on nanny kotona auttamassa." Näin vinkkaat myös että olet varakas etkä suinkaan epätoivoinen. Kun lääkäri on todennut kymmenennen kerran lapsen korvan oireettomaksi, sano että haluat tarjota hänelle drinkin samana iltana kiitokseksi niin suuresta avusta! Jos hän epäröi, jätät pöydäreunalle lapun jossa puhelinnumerosi. Eiköhän se siitä! Jos hän ei tartu täkyyn, teet lääkäriaseman johtajalle ilmoituksen virkavirheestä, niin oppii jätkä läksynsä.