Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ateistit huom! Onko teille ok, että entiset kirkon työntekijä toimivat päiväkodissa,

Vierailija
21.02.2012 |

koulussa kunnan nuorisotoimessa jne? Kyllähän jokainen työpaikka jättää ihmisn jälkensä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuoisotoimessa jne työskentle jos jonkinlaista uskovaista. Suomessa on sentään uskonnonvapaus!

Vierailija
2/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rooli ei jää päälle, eli ei käyttäydy uudessa tehtävässään tunnustuksellisesti uskontoaan harjoittaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti lapset kyselevät aikuisten kokemuksista. Pitääkö työntekijän silloin valehdella esim vihanneensa seurakunnan työtä, vaikka olisi siitä pitänyt?

Vierailija
4/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama mihin kukin uskoo, kunhan pitää se työpaikallaan ihan omana tietonaan.

Vierailija
5/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka henkilökunta äänestää kokoomusta. Sellainen lastentarha olisi parempi jossa kaikki hoitajat on demareita.

Vierailija
6/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei tuputeta mitään.

Vierailija
7/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti lapset kyselevät aikuisten kokemuksista. Pitääkö työntekijän silloin valehdella esim vihanneensa seurakunnan työtä, vaikka olisi siitä pitänyt?

Ja opettavat samaa lapsilleen? Minulle henkilökohtaisesta ateistina on ihan sama, mihin kukakin uskoo (tai on uskomatta) - kunhan ei tuputa sitä muille tai sen nimissä vahingoita ketään. Samaa oikeutta toivon itselleni.

En yritä kieltää uskontojen olemassaoloa, päinvastoin. olen oikein iloinen, jos lapseni osoittavat kiinnostusta muiden ihmisten katsomuksiin ja mielenkiinnon kohteisiin. Toivon, että heidän kysymyksiinsä vastataan rehellisesti.

Näin toivon lapsistani kehittyvän avoimia ja suvaitsevaisia ihmisiä.

Vierailija
8/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on sulle parempi ja tositapaus:

Tunnen uskonnonopettajan, joka on ateisti eikä kuulu kirkkoon. Hän on homo ja toiminut stripparina.

Haittaakse?

Vierailija
9/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teistä ok, että ateistit toimii päiväkodissa, koulussa kunnan nuorisotoimessa jne?

Vierailija
10/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on päiväkodissa, jossa on osa-aikaisena näkyvästi kristillisen vakaumuksen omaava. Juttelimme asiasta, kun lapsi aloitti. Minulle on ihan ok, että lapsi on tekemisissä eri uskontojen kanssa, kunhan erilaisia maailmankatsomuksia kunnioitetaan ja hyväksytään.

Vierailija
11/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on päiväkodissa, jossa on osa-aikaisena näkyvästi kristillisen vakaumuksen omaava. Juttelimme asiasta, kun lapsi aloitti. Minulle on ihan ok, että lapsi on tekemisissä eri uskontojen kanssa, kunhan erilaisia maailmankatsomuksia kunnioitetaan ja hyväksytään.

Vierailija
12/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pysty lakaisemaan rappuja koulun talonmiehenä. Höh.

Vierailija
13/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muslimi ja lapseni päiväkodissa on töissä yksi ateisti. Se ei ole mielestäni åk, kun se ei kunnioita meidän elämänkatsomusta.

Vierailija
14/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis muutenkin vähän kristillistä taustaa, vaikka ei mikään kristillinen päiväkoti olekaan. Toisekseen päiväkodista ennen aloitustatulleessa lapussa kysyttiin lapsen hengellisestä kasvatuksesta, miten suhtaudumme uskontoon, saako käydä kirkossa jne. Joten se tuli aika automaattisesti esille.

t. 13 vai mikä mä olin

Vierailija
15/15 |
21.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei haittaa kuka siellä töissä on, kunhan on alansa ammattilainen. Myös valehtelu ja vastaamatta jättäminen on mielestäni kamalaa. Sehän edistää vain suvaitsemattomuutta. Ateisti saa sanoa lapsen kysyessä, että en usko mihinkään, uskova saa vastata mihin uskoo tai jos ei tiedä niin kertokoon sen. Näin lapsista kasvaa avarakatseisia ja ymmärtävät, että jokainen ihminen saa olla erilainen, myös minä itse. Se ei ole ok, että entinen pedofiili saa työskennellä lasten kanssa, mutta sehän onkin tämän suvaitsevaisuuden aikana pienempi juttu, kuin usko erityisesti kristittyjen jumalaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi