PIKA: päivystykseen?
mulla on ihan helvetinmoinen olo, kuumetta, nenä vuotaa, kamala yskä, pää särkee ihan jumalattomasti eikä särkylääke auta yhtään. En pysty syömään enkä oikein juomaankaan. Voiko näillä mennä ensiapuun, en ole pystynyt nukkumaan viime yönä enkä tänään päivällä eikä nytkään onnistu. Pää jomottaa niin, ja vartalo hikoaa peiton alla, mutta jäätyy ilman peittoa. Mä en jaksa tätä :( ja oon ottanut jo tänään niin paljon lääkettä kuin saa, eikä auta.
Kommentit (6)
niin kipeänä kuin annat ymmärtää et kirjoittelisi tänne noin pitkiä virkkeitä. Nyt vaan silmät kiinni ja nukkumaan, teillä tuntuu olevan liian usein tapana suurennella asioita ihan kohtuuttomiksi.
Ei ne siellä päivystyksessä tee sulle yhtään mitään. Kohtahan on jo aamu, kyl sä selviit muutaman tunnin. Tsemppiä.
jos oireet alkaneet 1-2vrk:n sisällä, niin lääkkeestä on mahdollisesti hyötyä. Muuten se pitää vaan sairastaa pois.
Jos pystyt syömään buranaa, niin ota sitä. Meillä mies ja lapsi tokeni paljon nopeammin, kun söivät buranaa ja panadolia sekaisin. Ite pystyn syömään vaan paracetamolia ja siitä ei paljoa iloa ollut.
Kai olet syönyt särkylääkkeenä ibuprofeiinia(burana, ibumax ym), etkä parasetamolia(panadol ym)? Minulla nimittäin panadol ei auta yhtään särkyyn/kuumeeseen, ibuprofeiini kylläkin. Tunnissa lääkkeen syömisestä on parempi olo.
Tsemppiä, koita nukkua.
Ei päivystyksessä sille mitään voida tehdä muuta kun käskeä levätä. Ei sulla ole mitään hengenahdistusta tai muuta sellaista oikeasti päivystystä vaativaa oiretta. Koitat vaan levätä ja yritä joitan juoda esim. tuoremehuja niin saa energiaa.