Karppaaksä? Laihdutaksä? Mä hajoon...
Hei!
Mistä tämä johtuu?
Itse olen vihdoin löytänyt sen tavan millä painoni pysyy kurissa, olen hoikistunut juuri sieltä missä läskiä olikin. Mikään lihava en ole koskaan ollut, mutta lyhyessä ihmisessä 6 kg on paljon, kun se oli kertynyt vatsaan ja selkään.
No, nyt huomaan sitten duunipaikan kahvihuoneessa miten ihmiset vahtaavat eväitäni. Ja aina joku kommentoi jotain. "on kyllä niin terveellistä ettei paremmaksi voi mennä" ja tänään "karppaaksä". Minulla oli siis puoli lautasellista kasviksia, lihaa ja riisiä lautasellani. Kysyin, että "koska karppi on riisiä syönyt", kun alkoi niin vituttamaan.
Onko se, että olen laihtunut näiltä duunikamuiltani pois? Ja jos vaikka satun haukottelemaan, niin sitäkin ihmetellään, että miten sä ole noin väsynyt...
Ja voin sanoa, että kenenkään syömisiä en kyttäile tai ole oikaisemassa tai paheksumassa muiden ruokailuja. En ole ylimielinen tms.
Todella raivostuttavaa. Tsempatkaa mua, kun ärsyttää niin, jooko :D.
Kommentit (12)
Sitä se varmaan onkin...
Mielelläni autan, jos joku tulee kysymään, mitä kannattaisi tehdä. Toiselle duunikamulle annoin ohjeet ja hän ei niistä innostunut. Nyt on joka tauolla kysymässä, mitä kannattaa syödä ;)
ap
että olet saanut painoa pois :). Miten onnistuit (tätä kysyn ihan siksi, kun en itse siinä koskaan onnistu ja juuri tuon 5-6 kg haluaisin pudottaa).
Älä välitä muista, ovat ehkä vain kateellisia :). Ole itse ylpeä saavutuksestasi!
Mul on yks kaveri joka syö 2 x sen mitä minä. Ollaan saman pituisia, mutta hän painaa mua 20 kg enemmän.
Joka käänteessä pitää kauhistella laihuuttani (painoindeksini on normaali, en tod ole liian laiha), syyttää esim. palelemistani siitä että olen liian laiha, kaikki elämäni ongelmat johtuu tän ihmisen mielestä siitä että oon liian laiha. Jos ollaan baarissa, kaveri piruilee mull että voinko nyt juoda siideriä kun siinä on niiiiiiiiin paljon kaloreita. Enkä siis todella kyttää syömisiäni mitenkään. Liikun paljon ja syön järkevästi, se siinä.
Ehkä noi kyttääjät ihan oikeesti on vaan niin kateellisia koska eivät itse kykene muuttamaan elintapojaan että haluavat viedä sultakin ilon laihtumisesta. He eivät voi uskoa että ihminen voi laihtua muutenkuin karppaamalla (=läskien ja laiskojen ainoa keino pudottaa painoa ja saada mässyttää pekonia).
Voin huonosti, jos syön perunoita, valkoista viljaa, kastikkeita jne.
Mulle on aina naispuoliset(!) työkaverit konmmentoineet annoskoostani, joka on heidän mielestään pieni ja ruuan terveellisyydestä.
Olen joskus piruuttani miettinyt, pitäisikö alkaa nyppiä heitä siitä, miten PALJON syövät tyyliin "ai että, kuinka noin paljon syötkin. Oletko ihan varma, ettei tossa ole sulle vähän liikaa?" Kyllä sunkin kannattaisi vähän keventää."
Minusta on todella epäkohteliasta muutenkin tuijotella toisten ruoka-annoksia muuta kuin kommentoidakseen "näyttääpä herkulliselta".
En voi muuta kuin suositella Jutan ja Bullin GoFatGo-dieettiä. Olin tällä dieetillä siis 21 päivää ja jatkoin vielä ylläpitäjien Liteen :). Paino on Litenkin aikana pudonnut, mitä en enää edes halua :).
Liten ohjeita en voi julkistaa, koska ovat maksulliset, GFG ovat ihan julkista tietoa. Litellä syödään ja PALJON enemmän ja ylläpidosta tosiaan kyse.
Aamupala:
kaurahiutale 45g
rasvaton raejuusto 100g
sokeroimaton mehukeitto 150g
Fast Omega 3 2kpl
Lounas:
kana 100g tai kala 100g tai naudanliha 100g
vihanneksia vapaasti 200g
kananmunan valkuainen 50g tai rasvaton raejuusto 25g
oliiviöljy 5g
Välipala:
1 kpl Fast pro-FX lo-carb bar tai 40g Fast Dietmix tai 250g maitorahkaa + 100g
pakastemarjoja
Päivällinen:
riisi 40g tai pasta 40g tai peruna 170g
kana 100g tai kala 100g tai naudanliha 100g
vihanneksia vapaasti 200g
oliiviöljy 5g
Iltapala:
maitorahka 250g tai rasvaton raejuusto 150g
sokeroimaton mehukeitto 100g
vehnälese 10g
Fast Omega 3 2kpl
ap
saattaisin jopa kommentoida hänelle tuosta. Tosi epäreilua morkata sinun hoikkuttasi :(...selkeästi kateus tuossakin kyseessä...
ap
osta lihaa kymmenenkiloa. Paista se ja jaa pullan kokoisiin paloihin noin nyrkin kokoisiin siis.
Sitten leivot vähän pullaa, levität lihan päälle pullataikinaa ja sokeria vähän päälle. Noin 5min uunissa normaalin pullan tapaan, mutta kuoren takia vähemmän.
Sitten sulla on valekarppipulla. Voit karpata töissä rauhassa kenenkään huonmaamatta. Näyttää pullalta ja maistuu pullalihalta.
Itse olen kanssa gfg:llä hyvässä vaudissa, mutta kertoisitko mistä olet hankkinut nuo patukat ja omegat, vai käytitkö?
syyttää esim. palelemistani siitä että olen liian laiha, kaikki elämäni ongelmat johtuu tän ihmisen mielestä siitä että oon liian laiha. Jos ollaan baarissa, kaveri piruilee mull että voinko nyt juoda siideriä kun siinä on niiiiiiiiin paljon kaloreita.
12 kiloa reilussa puolessa vuodessa urheilemalla ja syömällä terveellisesti ja monipuolisesti. Ihan jokainen, jonka kanssa on ollut laihtumisestani puhetta (se nimittäin näkyy selvästi), on kysynyt ensimmäisenä että karppaanko mä. Joo en karppaa, syön ihan kaikkea mutta kohtuullisesti ja urheilen paljon. Mutta samapa tuo, lähinnä huvittaa, että eikö nykyaikana muka enää tunneta muita tapoja painonhallintaan kuin karppaus.
noita patukoita ja omegoita.
"Kiva" kuulla, että muillakin on yhtä paskamaisia kokemuksia.
Itse sanon aina, jos joku on laihtunut, että vau, näytätpä hyvälle :). Yksi ainoa duunikamu on kommentoinut laihtumistani positiivisesti ja se on tämä jolle itse annoin aikanaan palautetta :). Kertoi, että oli hyvä motivaation lähde ja tuntui kivalta saada häneltä palautetta kyllä myös.
Tiedän, että minua kytätään nyt sen takia, että luulevat etten pysy mitoissani. Tämä kaikki negatiivisuus on minulle vain positiivista, nyt en ainakaan anna periksi :)
ap
ne on vain kateellisia kun jaksat nähdä vaivaa ja panostaa terveelliseen syömiseen.