Miten onnistua lastenvaatteiden kirpparimyynnissä?
Antakaapa vinkkejä, millaiselta myyntipöydältä ostat mieluiten ja millaista tavaraa etsit kirpparilta? Pistän myyntiin etupäässä lastenvaatteita ja haluaisin niistä tosiaan eroon. Minkälaisilla hinnoilla menee kaupaksi lasten perusvaateet, lisänä vielä kenkiä ja pari ulkohaalaria?
Kommentit (9)
tulen edes katsomaan, on siisti ja edes jotenkin järjestelty pöytä. Joku lappu, jossa lukee mitä kokoja myyt, houkuttaa myös. Vaatteet tietenkin ehjiä ja pestyjä. Hinnoitteluksi myös kohdallaan. En osta kirpparilta yli 5 euron hintaan mitään. 5 voin maksaa talvi- tai vk-haalarista. Paidoista ja housuista maksan 2 euron kahta puolen, kuluneen mutta käyttökelpoisen vaatteen voin lunastaa omakseni euron pintaan.
vaate, jossa vielä kaupan laput ja hinta näkösällä, siis täysin käyttämätön tuote?
joten loppuosa on vaatteen arvoa. Noin ihan karkeasta 10 euroa kohti 8 euroa on sitä tavaran arvoa. Ja jos sitten tuosta ottaisi vaikka puolet. 10 eurosta siis 4 euroa. Niin voit suoraan laskea, että ota vaikka 40 prosenttia alkuperäisestä hinnasta tai vähemmän.
vaate, jossa vielä kaupan laput ja hinta näkösällä, siis täysin käyttämätön tuote?
Kerrot vaan vaatteiden viat tarkoin. Ei tarvi istua päivää kirpparipöydän takana, vaan voit viedä kaiken sitten kerralla postiin tai vielä mukavampaa, joka noutaa kaiken kotoa. Eikä mene "pöytämaksua", jos olet huutonetissä aloittelija.
Mä sanoisin että noin 10 prossaa hankintahinnasta jos vaate on ehjä ja tahraton. Pöytä siisti. Pienet vaatteet laatikoihin tai koreihin. Käy siivoamassa ja töydentämässä vähintään joka toinen päivä. Ei siis kaikkea kerralla jos sulla on paljon kamaa. Jos olet itse myymässä, niin kannattaa usein itse avata keskustelua: minkä kokoiselle lapselle jne?
Vilkkaalla kirpparilla kannattaa käydä päivittäin kasaamassa vaatteet uudelleen nätteihin pinoihin. Tai korit ovat myös hyvä vaihtoehto, laita samaa kokoa olevat vaatteet samaan koriin ja lappu päälle, niin ei tarvitse kahlata koko pöytää läpi. Ehdottomasti laita vaatteen koko hintalappuun! Itse ostan bodyjä 0,5-1,5 eurolla; uudesta, jossa laput kiinni, voisin maksaa viitosenkin, jos on hieno. Hyväkuntoisista talvihaalareista saa merkistä riippuen jopa useamman kympin. Collegehousut 1-2,5 euroa, paidat 1-3 euroa. Itse ostan kirpparilta lähinnä siistiä sisävaatetta 92cm tytölle ja 110-116cm pojalle. Joskus olen haalareitakin ostanut, kenkiä en osta kirpparilta.
itsepalvelukirppistä ajattelin mutta ei mulla tosiaan olisi aikaa päivittäin käydä sitä siistimässä. Huutonet olisi varmaan parempi, mutta -noloa- en osaa sitä käyttää. Kauhea homma valokuvata ja kuvailla sanoin muutaman euron vaate ja postittaakin ne... Ehkä mä vaan lahjotan noi hyväntekeväisyyteen...
En osta yhtään paitaa tai housua yli viiden euron. Lähinnä mukaan tarttuu niitä 1-3e maksavia yksilöitä, esim. t-paidasta en varmasti maksa yli kahta euroa. Käytetyt on käytettyjä. Hulluinta on kun näkee vanhoja sukkia, joista joku pyytää euron pari.
minuakin kiinnostaisi!