On ok, jakaa lapset lahjakkaisiin ja ei!
Mä olen siis erimieltä tuon jalkapallomamman kanssa siitä, että kaikkien pitäisi harrastaa saman verran ja saman tasoisissa joukkuissa.
Lapseni kuuluu siis näihin "lahjakkaisiin" ja harjoittelee jo nyt 12 vuotiaana 20h viikossa omaa lajiaan. Tähtää siis maailman huipulle. Jos hän tyytyisi harrastelemaan muiden kanssa tämä ei olisi mahdollista.
On loppuvuodesta syntynyt ja silti ihan pienestä alkaen ollut nopeampi ja vahvempi kuin ikäisensä. Eli syntymäkuukausi ei märittele sitä, kuka on hyvä ja kuka ei =)
Kommentit (22)
Myönnän, että kirjoitin tahallaan kärkevästi, kun mielestäni asia ei ole tosiaan yksiselitteinen.
Mielestäni siis kaikkien pitää päästä pelaamaan ja harrastamaan, eli vaihtopenkillä ei pitäisi kenenkään joutua istumaan. Siksi kannatankin "tasoryhmiä".
Olen pitkälti samaa mieltä tuon kanssa, joka kirjoitti pitkät tarinat eli hyvää valmennusta pitäisi saada joka tasolle, mutta myös niin, että lahjakkaillekin sallitaan se, että haluavat kehittyä ja että he oikeasti ovat hyviä! Monelle saattaa tulla yllätyksenä se, että ykkösjoukkueellakin on treeneissä tosi kivaa ja peli-iloa on älyttömän paljon... ei se ole mitään veren maku suussa puurtamista =)
Vaikka lapseni on huono jalkapallossa, niin hän on hyvä uimaan.
Silti olen ylpeä lapsen valmentajista, koska he nimenomaan huomioivat ne jotka tarvitsevat enemmän sitä ohjausta ja kannustavat arkoja lapsia.
Tuollaista tapaa toimia ei löydy jalkapallosta.