Viemäri tukossa/jäässä... mitä tehdä?
Asunto-osakkeessani keittiön lavuaari ei vedä...
Onko välttämätöntä olla isännöitsijään yhteydessä vai saanko itse hankkia putkimiehen?
Olenko oikeutettu kotitalousvähennykseen? Miten sen saa ja mitä pitää ottaa huomioon?
Löysin googlella tämmöisen tekstin:
"Kotitalousvähennyksenä voit vuonna 2012 vähentää 15 prosenttia maksamastasi palkasta sekä palkan sivukulut tai 45 prosenttia ennakkoperintärekisteriin kuuluvalle yrittäjälle tai yritykselle maksamastasi työkorvauksesta (vuonna 2011 pystyi vähentämään 30 prosenttia maksetusta palkasta tai 60 prosenttia työkorvauksesta). Omavastuu on 100 euroa."
Auttakaa tyhmää, nää on mulle uusia juttuja.
Kauankohan putken avaaminen kestää?
Saako laskun vai pitääkö maksaa heti?
Kommentit (12)
sellainen mikäsennimi on, jolla avataan viemäritukoksia. Kuminen pumppu.
Miksi aloittaja ei voi soittaa huoltoyhtiöön?
sellainen mikäsennimi on, jolla avataan viemäritukoksia. Kuminen pumppu.
ei sillä jäisiä putkia auota. Jos sulla on asunto-osake, niin mikset vaan soita sinne huoltofirmaan? Laskua sulle tulee nolla euroa, ja jos ne ei saa sitä auki, ne hankkii paikalle jonkun joka saa. Edelleenkin sulle maksutta.
Todennäköisemmin vain tukossa ja muutaman minuutin pumppaus muutaman euron pumpulla avaa tukoksen suit sait.
Isännöitsijä tekee 3-päivästä viikkoa ja on vasta tiistaina puhelimen päässä. Mulle tulee kiinteistönvälittäjä käymään maanantaina eli pitäs saada hoidettua, makso mitä makso :(
kuuluu asukkaan vastuuseen. Itse yleensä aukaistaan purkamalla ja puhdistamalla.
Eikö sulla oo yhtään täyspäistä ystävää, joka opettais sulle nää asumisen perusasiat?
Olen vasta 19 ja moni kaveri asuu vielä kotona...
pesuaineosastolta) ja tunge sitä ohjeen mukaan sinne lavuaariin. Kerrostalon viemäri ikinä jäähän mene, hyvänen aika.
Ihan käsittämättömän uusavuttomia nämä neuvojat täällä...
Aukaise lavuaarin alla oleva kaappi, laita ämpäri tai vati lavuaarin putken alle ja ala pyörittämään auki. Kumihanskat kädessä kaiva tukos (eli hiukset, roskat yms.) pois. Puhdista kunnolla ja älä hukkaa tiivistettä. Pyöritä takaisin kunnolla kiinni.
Jos vika ei ole hajulukossa, soita ammattilaiselle.
Olisiko tästä apuja :) ?
Ja tää on 1800-luvulla rakennettu puinen pienkerrostalo. Täällä on kylmä ja putket voi jäätyä.
Semmoinen vielä, että miten se mahdollinen vähennys haetaan vai saako sen suoraan vähentää putkimiehen laskusta?