pienten lasten yh:t joilla koira
miten hoidatte koiran/koirien pissatuksen? Onko ok mennä lapsen nukahdettua noin 5 minuutiksi pihalle kusettamaan koira? Ja kyseessä siis vauva. Ja aamulla laittaa lapsi vaikka sitteriin istumaan katsoen tv:tä ja lähteä pisuttamaan koira jos ei ole herännyt ennen lasta? Päivisin tietenkin lenkki lapsen kanssa ulkoillessa. Miten hoidatte? pian kohta yksinhuoltaja 5kk lapsi ja 10v koira.
Kommentit (14)
kyllähän monet polttaa tupakkaa ja hakee postit(siis jos postilaatikko) tai vie roskat yksin pikasesti. sama aika menee pikapissatuksiin.
Mä olen tehnyt kaksi lastensuojeluilmoitusta yh-perheistä, joissa on koira. Lapset jäi ja koirat lähti. Toisesta meinasi lähteä lapsikin.
Hyvä meininki. Jatkakaa toki samaarataa!
jos on yh ja on koira???
Mä olen 3 vuotiaan lapsen yh ja mulla on koira. En kyllä lähde tosta melkein 10 vuotiaasta koirasta luopumaan vain lapsen takia. Ei lapsella ole mitään hätää iltaisin kun on jo nukkumassa ja mä vien koiran pienelle iltapissalenkille. Aamulla ja päivällä mennään pihalle sitten koko porukka.
Kun sitä 3-vuotiasta ei saa jättää yksin nukkumaan. Lastensuojeluviranomaiset kato ei tykkää siitä, eikä se tykkää siitäkään, että jätetään 4 alle kouluikäistä yksin, kun mennään metsään koiran kanssa riehumaan.
En tiijä mikä niitä vaivaa, mutta niitten mielestä se ei niinku oo ihajjees.
Vuoden verran olin yksin neljän lapsen ja koiran kanssa (lapset yksin jäädessä 6kk, 4v, 7v ja 8v.)
Kolme isointa jäi kotiin aamuisin pukemaan, kun käytin koiran (nuorimmainen vaunuissa/rattaissa mukana) ja iltaisin kolme isointa jäi pukemaan yövaatteita. Päivisin sitten liikuttiin koko porukalla.
Tuolta nelivuotiaalta kysyin joka kerran, että tahtooko mukaan vai jääkö tuoksi n. vartiksi kotiin koululaisten kanssa. Olisiko ehkä kerran tahtonut mukaan... Ja vauvaa en olisi missään tapauksessa jättänyt.
Mä olen tehnyt kaksi lastensuojeluilmoitusta yh-perheistä, joissa on koira. Lapset jäi ja koirat lähti. Toisesta meinasi lähteä lapsikin.
Hyvä meininki. Jatkakaa toki samaarataa!
sairas? Voi helvetti että mä en tajuu näitä mammoja täällä! sairaita idiootteja...
minä vain vinkkasin, että pienet lapset on usein ja lapselle pitkiä aikoja yksin kotona ;-) soita lastensuojeluun, jos haluat haastaa niiden päätökset.
Mä olen syytön siihen, miten lastensuojelussa asioista ajatellaan! Taitavat tykätä enemmän lapsista kuin koirista. Ehkä jos soittais eläintensuojeluun, lähtisi lapset ;-)
Avataan terassin ovi aamulla ja näin koira pääsee takapihalle kuselle.
Aamupäivällä, kun aamupalat ja pakolliset kotityöt on tehty, pakataan lapset vaunuihin tai pulkkaan, napataan kierrätysroskat toiseen käteen ja koira toiseen käteen ja tehdään lenkki kierrätyspisteen kautta.
Iltapäivällä koira laitetaan juoksunaruun takapihalle sään salliessa.
Alkuillasta, kun ruoka valmistuu uunissa, pakataan lapset rattaisiin tai pulkkaan ja tehdään toinen lenkki.
Illalla ennen kuin äippä kuukahtaa, päästetään koira taas pikapissalle takapihalle.
Metsälenkillä pienimmäinen menee kantoliinassa, isommat möyrii pitkin mättäitä.
Koira ulkoilee 2-3 tuntia päivässä. Joka toinen viikonloppu 4-5 tuntia kumpanakin päivänä.
mutta mieheni tekee pitkää päivää.
Meillä varsinkin silloin kun vauva oli noin pieni, niin jätin sitteriin tai sänkyyn. Todellakin 5 minuuttia meni helposti jos vauva nukkui kun lähdin.
Minulla oli myös itkuhälytin jossa kantomatka taisi olla 100m? Tässä lähellä metsän rajalla pystyin seisomaan ja koira meni metsässä irti.
Nyt lapset 3.v ja 1.5v käyn aamusin pari minuuttia vain pihalla, keväämmällä kun tuo lumikasa sulaa niin on helppo olla takapihalla kun näkee ikkunasta lasten touhuavan olohuoneessa.
Mutta mielestäni kaikista helpointa oli silloin kun lapsia oli vain 1 ja se oli vielä vauva. Sehän on helppo "heittää" rattaisiin ja lähteä yhdessä? Näiden kanssa ei enää ole niin pieni juttu.
Käyttää koira pihassa, mutta ei yhtään pidemmällä. Ei se kivaa ole, mutta pakko.
Koira pääsi hyvään lapsettomaan kotiin lähipiirissä. Todella surullista, mutta tulet toteamaan saman melko nopeasti: ei onnistu :(
En ole yh mutta mies on paljon poissa ja meillä on pienet lapset sekä kaksi koiraa..nyt asumme okt:ssa ja voin vaan päästää koirat pissalle takaovesta mutta esikoisen vauva-aikaan kerrostalossa puin vauvalle vaan toppahaalarin ilman välivällyjä ja kylmillä ilmoilla sujautin makuupussiin..sitten kipaisin pissattamaan koira vauva sylissä. Päivällä käytin yhden pitkän lenkin rattaiden kanssa ja illalla taas pissatin. En jättäisi yksin.
jos on yh. Kyllä se koira tarvitsee vähän enemmän lenkitystä kuin jotain pieniä pissatuksia, ja tuskin jaksat/ehdit vaunujen kanssa lenkkeillä kovin pitkiä matkoja. Miehen exällä (kahden lapsen yh) oli ennen koira, mutta lopulta kai eläinsuojelu tai joku vei sen pois kun hoito oli ihan retuperällä. Vielä vähemmän se koiran hoito onnistuu, kun lapsi on vaikka 3v, ei jaksa kävellä pitkiä matkoja mutta ei mene enää vaunuihinkaan.
Heipäheii!kerronpa miten meillä arki sujuu
Olen 3 lapsen yh(6,3 ja 1,5 vuotiaat lapset) ja meillä on nyt vuoden ikänen koira. Alusta asti tein niin että nuorimmainen pinnasänkyyn ja isoin leikki sen aikaa 3vuotiaan kaa kun käytin koiraa ulkona. yöllä soitin tytön puhelimeen omalla puhelimella ja jätin sen auki lastenhuoneeseen jotta pystyin olla pidempään koiran kaa ihan viereisessä metsässä peuhaamassa. teen sitä edelleen ja saampahan itsekkin iltalenkin ;D
nyt kun koira sisäsiisti laitan herätyksen 20min. ennenkun herätän vanhimman eskariin(yleensä kaikki herää samaa aikaa) ja vien koiran ulos heti ekana. päivällä 2 nuorimmaista päikkärillä niin ulos tai sitten mennään kaikki kävelylle ja illalla sinne metsään peuhaamaan :) HYVIN MENEE!!!! se vaan on tota asioiden järjestelyä mut so what, sopii meidän perheeseen :) nyt tulossa toinen koira jonkin ajan kuluttua ja tiedän pärjääväni hyvin. tsemppiä sulle ja älä ota sitä niin vakavasti niin asiat järjestyy aina jotenkin ihmeellisesti ;)