Äiti taaperon kanssa kylässä ja taapero sotkee ruualla. Kenen pitää siivota jäljet?
Äidin vai kyläpaikan emännän?
Lapsi siis sylkee ruokaa suustaan lattialle ja viskoo myös lusikalla sinne tänne. Jopa seiniin.
Kommentit (9)
noloa lyödä vieraalle luutu kouraan ja sanoa, että alapa luutuamaan.
Ei tuollaisia lasketa tai kytätä, minulla on muutenkin usein rätti kourassa mutta ystävilläni myös.
Mutta varmaan kyläpaikassa pitää vielä käyntimme jälkeen luututa kunnolla loput sotkut. En muista, että meillä olisi kukaan vieras jättänyt pikkulapsensa sotkuja ihan kokonaan siivoamatta, kyllä vanhemmat ainakin vähän yleensä yrittävät pestä lapsensa käsiä yms ja pyyhkäisevät pöytää ainakin talouspaperilla. Ei tuollaisista hirveän tarkkaa kirjanpitoa kyllä kannata ruveta pitämään, jos haluaa harrastaa kyläilyä lasten kanssa.
Tai näin minä ainakin olen tehnyt/tekisin.
emäntä tarkemmin.
Oman kokemukseni perusteella äiti yleensä pyyhkii talouspaperilla pahimmat kököt pöydältä ja lattialta. Emäntä sitten voi ottaa pesuaineen ja rätin esiin kun kaikki ovat syöneet tai vieraiden lähdettyä.
Minusta tavallaan äidin "kuuluu" tarjoutua siivoamaan ja emännän "kuuluu" kieltäytyä tuosta avusta.
emäntä tarkemmin.
Oman kokemukseni perusteella äiti yleensä pyyhkii talouspaperilla pahimmat kököt pöydältä ja lattialta. Emäntä sitten voi ottaa pesuaineen ja rätin esiin kun kaikki ovat syöneet tai vieraiden lähdettyä.
Minusta tavallaan äidin "kuuluu" tarjoutua siivoamaan ja emännän "kuuluu" kieltäytyä tuosta avusta.
en kyllä kesken syöttörumban nousisi kesken kaiken joka ikistä tahraa yksitellen siivoamaan vaan syöttäisin lapsen ensin ja siivoaisin vasta sitten. Tai no jos nyt seinälle lentäisi niin sen varmaan pyyhkäisisin heti pois ettei pinttyisi mitään väriä tms.
Ja sekin tilanteen mukaan... toiset emännät kieltäytyvät avusta, mutta äidin "kuuluu" vaatia, että ainakin ne pahimmat saa siivottua. Toiset emännät eivät ihan oikeasti halua päästää vierasta siivoamaan.
Tietysti olisi parempi estää lasta ensisijaisesti heittelemästä sitä ruokaa.