Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhojentanssit ahdistavat jo valmiiksi

Vierailija
16.02.2012 |

Kolme tytärtä, onko nykyään todella pakko laittaa tuhat euroa yhteen päivään jotta tyttö ei saa traumoja? Minusta ihan älytöntä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lukiossa ja tanssisin, minulle riittäisi ihan hyvin joku korkeintaan sadan euron mekko. Vaikka kirppikseltä. Kunhan kaunis ja hyväkuntoinen, kenkiä on monet, niistä saisi kengät ja hiukset voisin itse kihartaa ja laittaa kiini. meikkikin onnistuisi itse.

ja mekonkin haluaisin maksaa itse, kun ei vanhemmilla ole tuota rahaa niinkuin roskaa.

t. 17v

Vierailija
2/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta kuitenkin tyttöjesi kanssa jo valmiiksi, ettei tuu yllärinä.. Varsinkin jos heidän kaveripiiri on tätä pintaliitosakkia. Voihan olla, että tytöt haluaa itse säästää vaikka jonkun kampaajakäynnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lukiossa ja tanssisin, minulle riittäisi ihan hyvin joku korkeintaan sadan euron mekko. Vaikka kirppikseltä. Kunhan kaunis ja hyväkuntoinen, kenkiä on monet, niistä saisi kengät ja hiukset voisin itse kihartaa ja laittaa kiini. meikkikin onnistuisi itse.

ja mekonkin haluaisin maksaa itse, kun ei vanhemmilla ole tuota rahaa niinkuin roskaa.

t. 17v

Mutta käytännössä ryhmäpaine voi olla sen verran kova, ettei välttämättä kehtaakaan pukea sitä sadan euron kirppislöytöä, kun toiset teettävät kalliin pukunsa ompelijalla ja käyvät sen jälkeen kampaajalla ja meikissä.

Itse jätin aikoinani vanhojentanssit kokonaan väliin, osin syynä rahanpuute, mutta pääosin ihan vain siitä syystä, ettei koko juttu ole mua koskaan pätkääkään kiinnostanut.

Ap voisi jo pari vuotta aiemmin alkaa puhua tyttöjen kanssa tuosta ja sanoa, että heidän kannattaisi ehkä alkaa säästää, jos haluavat tansseihin osallistua, koska ei sulla ole noin vain vara tempaista mitään tonnia yhtä päivää varten.

Vierailija
4/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on pakko teettää puku ompelijalla? Voi itku, miksi kaikki on pilattava rahalla ja näyttämisen halulla?

Vierailija
5/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikoinani ompelin itse oman mekkoni, kaverin äiti laittoi hiukseni ja ostin kengät. Meillä oli rahaa tehdä vaikka mitä, mutta fiksut vanhempani ilmoittivat, että mitään älyttömyyksiä ei laiteta... Nyt myöhemmin ajatellen, heiltä ihan fiksu päätös. Ei harmita yhtään.

Lapsille voi jo siinä iässä sanoa, että haluatko yhden kivan päivän ja monesta muusta asiasta tingitään, vai muitakin kivoja asioita tämän vuoden aikana.

Harvalla on varaa pistää tonnitolkulla...

Vierailija
6/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tytärtä, onko nykyään todella pakko laittaa tuhat euroa yhteen päivään jotta tyttö ei saa traumoja? Minusta ihan älytöntä.

Puvun voi ommella itse, ystävä voi laittaa hiukset, limusiineja ei tarvita. Esikoisen puvun kankaat maksoivat 100 euroa, hiukset laittoi itse, illalliskortti 40 euroa. Seuraava suunnitteli pukunsa myös itse mutta se teetettiin tutulla ompelijalla, hiukset laittaa kampaajakaveri, kengät ostettiin reissusta parilla kympillä, kynnet ovat kunnossa ja minun autollani mennään. Illallinen 43 euroa. Molemmat ovat ihan täyspäisiä nuoria naisia, tämä nuorempi on tosin kiinnostuneempi muodista ja puvuista ja kankaista kuin vanhempi, joka halusi selkeästi historiallisen puvun.

Vierailija
7/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uusia. Ei kai sen yhtenä päivänä käytettävän puvun tarvitse olla huippulaatua ja käsin ommeltu.

Vierailija
8/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä tyttäresi ovat? Kannattaako asiaa murehtia ainakaan kovin paljon etukäteen?

Sama asia on varmaan monessa muussakin asiassa, että rahaa voi käyttää todella paljon jos vain haluaa. Tällaisia ovat esim. harrastukset ja vaatteet. Kannattaa ennemmin keskittyä (erityisesti) oman itsetunnon kasvattamiseen ja ajatella asiat positiivisen kautta. Itse ainakin ajattelen niin, että vanhojen tanssit ovat mukava perinne lukiossa ja ne järjestetään sitten aikanaan siten kuin parhaaksi nähdään. Kivoja pukuja löytyy todella suuressa hintahaarukassa ja meikit + kampaukset osaan tehdä vaikka itse. Jos nuori itse haluaa satsata enemmän, voi hän käyttää kesä- ym. töissä ansaitsemiaan rahoja.

Vierailija
9/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaltamme ohi. Tyttären puku maksoi vuosi sitten 560, kampaus 45, ruokailu 30 ja kaikki muut vanhoihin liittyvät kulut n.100 eli melkein 750 euroa upposi tuohon turhuuteen mutta olemme lohduttautuneet sillä että kyseessä on ainutkertainen tapahtuma joka ei koskaan enää toistu.

Vierailija
10/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kuinka moni todella osaa ommella niin että joku juhla/iltapuvun tapainen syntyisi tuosta vaan? Jos et ompelua harrasta ja sitä osaa niin voi tulla aika rumaa jälkeä.

Aika köyhä neuvo :(.

Vierailija
11/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin menee enemmän rahaa kuin tanssiaisiin. Niin ja kirjoituksetkin maksavat..

Vierailija
12/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kuinka moni todella osaa ommella niin että joku juhla/iltapuvun tapainen syntyisi tuosta vaan? Jos et ompelua harrasta ja sitä osaa niin voi tulla aika rumaa jälkeä. Aika köyhä neuvo :(.

Vierailija
13/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni tyhmää lähteä mukaan tuohon hulluuteen. Mä rakastan lapsiani ja haluan heille parasta kaikessa, mutta tuo kilpavarustelu ei ole mun mielestäni sitä. Terve järki on. Lapsen paras ei ole yhtä kuin kallein!

Järki mukaan tuohon touhuun ja juhlitaan kohtuudella. Kaunis tyttö on kaunis ilman tonnin pynttäämistäkin. Turhuudet pois ja kohtuutta peliin.

Kampaus voi olla ok, jos ei ole ketään tuttua, joka osaa laittaa. Meikkaajan meikki on yleensä ruma. Liian voimakas ja paksu, joten en suosittele nuorelle. Mä laittaisin itse.

Rusketus on rumaa ja rakennekynnet on tosi rumia eli ei niitä. Kaunis puku, kengät ja se pikkutilpehööri eli korut, laukku ja mahd. hanskat. Siinä se. Nuo voi vuokrata, kaivella omia varastoja tai sitten aloittaa metsästämään ajoissa. Voi löytyä käytettynä (kirpparit, huutis), voi tehdä itse tai voi metsästää jostain alesta. Kerätä pikkuhiljaa. Ja jos on useampi tyttö, niin voisko ajatella, että puhuu jo ajoissa tyttöjen kanssa ja suunnittelee niin, että olis samat kamppeet kaikkien käytössä - tai ainakin osa kamppeista. Tietenkin vain, jos ovat suurin piirtein samankokoisia.

Mä uskon, että pienelläkin rahalla tai ainakin kohtuudella selviää hyvin. Eikä sen tarvitse merkitä sitä, ettei sitä prinsessapäivää olisi tai että olisi jotenkin huonompi. Päin vastoin.

Vierailija
14/14 |
16.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni valmistautuu pienessä maalaiskunnassa juuri tansseihin, eikä siellä ole mitään limusiini-, solarium- tai rakennekynsijuttuja kenelläkään. Äiti ompeli puvun, kengät maksoivat 40, toinen pikkusiskoni tekee kampauksen ja meikin. Vanhemmillani ei ole rahasta pulaa, pikkusiskoni itse halusi näin, ei ole mikään hössöttäjä.