Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kun ei halua enää hoitaa vammaista lasta kotona niin mitä voi tehdä?
15.02.2012 |
Onko kunnalla tarjoa laitospaikkaa ilman että joutuu antamaan huostaan vai onko sitten kyseessä aina huostaanotto jos vanhemmat ei halua enää hoitaa kotona? Kiitos neuvoista.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Jos vanhemmat ei huolehdi, niin yhteiskunnasta tulee huoltaja. (eli huostaanotto) Mutta se voidaan tehdä suunnitellusti ja yhteisymmärryksessä. Toki menetät lapsilisät ja vammaisavustukset, ne maksetaan vain huoltajalle.
Suomessa on olemassa koulukoteja, joissa asutaan viikot- toki viikonlopuiksi pitää ottaa kotiin.
Välimuotojakin on olemassa, eli vaikkapa tukiperhe. Perhehoitajan vapaa-päivät ymv.