Mä olen kuulemma ylihysteerinen äiti
kun en halua,että flunssaset ihmiset tulee meille.Ollaan tytön (9kk) oltu sairaana 3 viikkoa ja nyt vihdoinkin,kun parannuttiin on flunssaiset ihmiset pyrkimässä meille kylää.Väittävät,että eihän tää tartu,kun on syövät antibioottikuuria...hohhoijaa.Suuttuvat,kun sanon,että eivät voi tulla,kun ovat vielä kipeinä.Meillä tosiaan valvottu ja itketty kolme viikkoa paria hyvää yötä lukuun ottamatta.Väsyneitä ollaan.
Kommentit (14)
mulla jo pääsi itku,kun mua haukuttiin.Pidän pääni,koska lapsi on kaikista tärkein,itkenyt kipeenä jo ihan tarpeeksi.
mä olin myös ylihysteerinen. Muutenkin talvisin sairastellaan paljon, ei todellakaan kenenkään tarvinnut tunkea meille kipeänä. Tein sen heti alkuun kaikille selväksi eikä me myöskään käyty lapsiperheissä puolikuntoisina. Se on niiiiiin rankkaa valvoa lasten kanssa, varsinkin kun jos kaikki käyvät saman taudin läpi ja huonolla tuurilla itsekin, että en ottanut yhtään huonoa omaatuntoa, vaikka kielsin kaikkia tulemasta meille kipeinä.
Nyt kun lapset ovat isoja, niin kesti aika kauan ennen kuin sain tuttavat ymmärtämään, että nykyään meillekin voi tulla flunssassa. Ovat jo vastustuskykynsä kehittäneet ja nyt isompina sairastavat ihan erilailla kuin vauvat ja leikki-ikäiset.
Minä kysyn heti ekana kahville tuloijoilta, oletteko terveinä? Ja ilmoitan myös jos me emme ole terveinä, silloin saa omalla vastulla tulla kylään.
Aivan kuten joku jo sanoi, ne kylään tulijat eivät ole teillä sitten valvomassa ja hoitamassa kipeää lasta.
Pysy lujana, vieraat ehtivät kyllä käymään kun ovat terveenä.
T: väsynyt äiti jolla lapsi sairaana, joten yöt ja päivät itkua.
että muuten kävis, mutta teillä on täitä ja kihomatoja. Tuskin ovat enää teille tungeksimassa.
ihmistä jonka täytyy sairaana edes hakeutua mihikään kyläilemään. Varsinkaan sellaiseen missä on lapsia, etenkin noin pieniä.
Itse olen ollut myöskin kovassa flunssassa ja tapaamiset ovat jääneet. Juuri pari päivää sitten soitin kaverilleni, kun piti käydä moikkaamassa kaverin uutta vauvaa, että flunssa taitaa olla iskemässä tänne päin, joten siirretään tapaamista siihen saakka kunnes olen parantunut.
Kuten 2 viestin kirjoittaja mainitsi. Pysy lujana, ei siitä voi suuttua, jos ei halua kipeitä ihmisiä tartuttamaan.
no jos selkeästi ovat kipeitä niin eihän silloin kyläillä. Mutta jos kyse on jostain sellaisesta, että pari kertaa päivässä yskäisee niin silloin olet hysteerinen.
Minulla on nimittäin yksi kaveri joka vei äärimmäisyyksiin tuon tautien välttelyn. Ja nyt kun lapsensa on pk:ssa ei muuta teekään kun sairasta.
Parannelkoon vieraat itsensä ensin kuntoon ja tulevat sitten.
Ihan pitäisi jo maalaisjärjen sanoa tuo.
pysy lujana. Voithan myös sanoa, että olet 3 viikon yövalvomisten jälkeen liian väsynyt ottamaan vastaan vieraita (mä ainakin olisin). Tiedän niiiiin tunteen kun ei mistään hinnasta halua yhtään virusta lähelleen. Mä en ikinä vieraana moisesta loukkaantuisi.
kun en halua,että flunssaset ihmiset tulee meille.Ollaan tytön (9kk) oltu sairaana 3 viikkoa ja nyt vihdoinkin,kun parannuttiin on flunssaiset ihmiset pyrkimässä meille kylää.Väittävät,että eihän tää tartu,kun on syövät antibioottikuuria...hohhoijaa.Suuttuvat,kun sanon,että eivät voi tulla,kun ovat vielä kipeinä.Meillä tosiaan valvottu ja itketty kolme viikkoa paria hyvää yötä lukuun ottamatta.Väsyneitä ollaan.
Ihan älyttömän ajattelemattomia voi olla aikuiset ihmiset, tunkemassa kylään vauvaperheeseen vaikka räkä valuu ja yskivät. Siis mä olen ainakin tehny selväksi ettei meille kukaan tule kipeänä, ja siitähän ollaan sitten vähän suututtu mutta kyllä ne leppyy viimestään ku saavat omia lapsia. Ja nepä ei todellakaan ole tulossa sun puolesta niitä kuumeisia ja tukkoisia öitä valvomaan lapsesi kanssa. Nyt pysy tiukkana, ei kylään kipeänä, ja te ketkä ängette kipeänä vauvaperheeseen kylään niin JÄRKI KÄTEEN! Tsemppiä paljon Sinulle !!
No eihän tuossa nyt ole mitään hysteeristä, saati itten ylihysteeristä. Eikai kukaan tieten tahtoen tahdo lapsiaan sairastuttaa. Meillä myös kaksi pientä (1,5v ja 3kk) eikä tätä arkea meinaa jaksaa jos jompikumpi sairastuu, molemmista puhumattakaan. Just oltiin kipeenä, minä ja pojat. Poikien isä onneksi pysyi terveenä, eikä sairauskaan ollut pikku nuhaa kummempi, mutta sekin riitti rikkomaan yöunet.
Toivota tuttusi tervetulleeksi, heti kun ovat terveitä.
En ymmärrä vieraita, jotka ovat kipeänä tulossa vauvaperheen luo kyläilemään.
Meillä kävi toisinpäin. Kävin mieheni kanssa sairaalassa raskausaikana ja äitini oli hoitamassa 2v taaperoa. Olivat sitten käyneet kyläilemässä paikassa jossa tiesi lasten olleen juuri oksennustaudissa. Ja meidän lapselle se tauti sitten tarttui ja siitä minuun ja mieheenkin. Itse oli todella huonossa kunnossa ja jouduinpa siitä sitten tiputukseenkin.
kaikkia teitä ,jotka vastasitte:)Eli en ole ylihysteerinen vaan omasta pienestään huolta pitävä äiti.
älä ota sairaita ihmisiä kylään. ei ne tule valvomaan teille öitä ja auttamaan kuitenkaan.
Vauvalla on vielä huono vastustuskyky taudin jäljiltä, eikä kaipaa nyt uusia pöpöjä.
Et ole ylihysteerinen.