Mies se ei ymmärrä tytön itsetunnon vahvistamisesta mitään..
Mies totesi 4v:lle että pitäisi pätkäistä sun tukkasi kunnolla lyhyemmäksi niin se vähän vahvistuisi. Tyttö vastasi, että ei kun hän haluaa olla prinsessa ja kasvattaa pitkää tukkaa. Sen sijaan, että mies olisi todennut siihen vaikka että prinsessallakin voi olla lyhyt tukka tms fiksua niin kommentoi: prinssi ei huoli prinsessaa jos sillä ei ole nättiä tukkaa. Vastasin miehelle, että prinsessa ei sellaista prinssiaä kyllä halua, joka määrää prinsessa tukasta. Mies tokaisi mulle, että no kuningas se kyllä määrää kenelle prinsessa naitetaan, ei prinsessa päätä itse.
Okei, keskustelu meni aivan yli lapsen hilseen ja oli aivan typerä veto, mutta mua ottaa päähän miehen puheet. Miksei ymmärrä, että hän voisi kasvattaa ja vahvistaa tyttärien itsetuntoa, eikä puhua tuollaisia! Ennenkin jotain vastaavaa, mikä osittaa ettei älyä tuon taivaallista. Olisi todella pitänyt ottaa kouluttautunut/sivistynyt mies. Suuttuu mulle kun puhun asiasta, sanoo että älä tollasta feministiliioittelua höpötä. Mielestäni ei ole mitään liioittelua puhua, että nainen on hyvä ja arvokas, päätäntävaltainen jne kuten mieskin.
Kommentit (8)
Sinä olet nyt ihan liikaa vouhottamassa naisten ns. oikeuksista. Äänioikeus pois naisilta ja ajokortti pois sanon minä.
niin lapsi menee jonkun sovinistihakkaajaraiskaajamuslimin kanssa naimisiin ja tottelee vain sitä sitten. Kysy onko isukki siihen sitten tyytyväinen. Voi myös etsiä oikeaa tieteellistä materiaalia ja julkaisuja netista jotta toinen tajuaisi isän roolin siihen ettein tyttö mene jakelemaan persettä kaupungille.
olisi (lapsena tai vieläkään) kiinnittänyt mitään huomiota hiusteni kuntoon. Tai ylipäänsä ajatellut mitään ulkonäöstäni. Siksi minusta on outoa jo se, että miehesi ylipäätään miettii tuollaisia.
Lisäksi hän on idiootti luullessaan, että hiukset vahvistuvat siitä, että niitä leikkaa. Hiukset kasvavat juuresta. On sitten hoito- ja ennen kaikkea hiuslaatukysymys, kuinka hyvänä latvat pysyvät ajan mittaan kasvaessaan. Joillekin ei vain tule kaunista pitkää tukkaa.
No mun mieheni (positiivisessa mielessä) huolehtii paljon lapsista, leikkaa tukkaa, huolehtii että kynnet leikataan aina siististi. Vaateasioista ei oikein ymmärrä, mutta muuten on aika tarkka ja huolehtii tosiaan kovasti. Kehuu lasta paljon, halailee ja suukottelee. Että siinä mielessä ihana isä, paljon parempi mitä minulla aikanaan oli, antaa tosissaan aikaa omalla tytölleen. Mutta muuten on selvästi jotain naisvihaa joka hölmönä möläyttelynä tulee, eikä osaa ajatella asioita laajemmin.
No ei se ihan taida olla, mutta ihmeesti se Soiniakin ymmärtää.
Ehkei miehet (perus) niin ajattele asioita monimutkaisesti, vaikka ihan hyviä kasvattajia olisikin esimerkillään?
Pakko sanoa, että olisin itsekin hiiltynyt jos mieheni olisi tuollaisia puhunut. Kuullostaa aivan edelliseltä työpaikaltani... Voi harmi, että isä tuollaisia suustaan päästää. Ja ei se ihan niin ole ettei 4 v ymmärrä mitään... Kyllä se viestin tuostakin keskustelusta poimii, vaikkei sisältöä ymmärräkään.