Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä saa ottaa raitoja? Eli tytör haluaa pitkään

Vierailija
14.02.2012 |

tukkaan raidat ja minusta se olisi ihan ok, mutta tuleeko siitä sanomista muiden silmissä. Upea pitkä hyväkuntoinen tukka ja ikää 12v.

Tukka on sellainen vaalean ruske ja siihen sopisi kyllä kauniisti vaaleat raidat keventämään sitä väriä ja antamaan valoa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pisti ihan itselläkin miettimään. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että ne tosiaan on niin rajuja kemikaaleja. Kattelin tosta jo ekokampaamoita ja vähän hellävaraisempia vaihtoehtoja hiustenvärjäykseen seuraavaksi.

Sitä en kyllä voi käsittää, miten jotkut raskausaikana menee värjäämään tukkaa?

Vierailija
2/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin lapsi niin yhdellä tytöllä oli 8-vuotiaanan vihreät hiukset eikä kovin moni arvostellut sitäkään.

Onko näistä hiusvärien vaaroista tullut jotain tutkimustietoa lähivuosina. Minun nuoruudessani oli ihan normaalia että 12-vuotiaat värjäilivät itse kotiväreillä hiuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai nyt raitoja voi ottaa...jollei ole sinisiä..

Vierailija
4/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän väri lähtee omasta tukasta pois, eikä laiteta mitään ylimääräistä väriä. Mä laitoin vaaleat raidat tytöilleni kun olivat 10 ja 12.

Vierailija
5/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergian varalta pitää tietysti testata pienelle alueelle ensin.

Vierailija
6/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laita väriä ihan tyvestä asti ja taittele raidat folioihin.

Blondiraidat takkuuntuu helposti..

Kandeis mennä kampaajalle ettei tule sutta ja savea.

Vierailija
7/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

blondausaineet on ihan tavattoman turvallisia.

Otetaan vaan pois eikä mitään lisätä.

Voi nyyh tätä logiikkaa.

Vierailija
8/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sitä ainetta niissä kaupan valmispakkauksissa on melko vähän noin pitkään tukkaan. Ollaan kuitenkin ajateltu laittaa ne raidat koko päähän, vaikka ihan ohuita olisivatkin. Ei sitte tule ylläriä ja tule raidallisia raitoja, jos ainetta ei ole tarpeeksi.

Minä olen kavereille laittanut ennekin, siksi mulla tuo hattu on entuudestaan jo hankittuna, nyt vaan sitten mietin tuon lapsen kohtaloa. ap.

Et laita väriä ihan tyvestä asti ja taittele raidat folioihin.

Blondiraidat takkuuntuu helposti..

Kandeis mennä kampaajalle ettei tule sutta ja savea.

Vierailija
9/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierasta, se on ihan selkee asia mulle ja lapselle, tiukkaa ainetta se on. ap.

blondausaineet on ihan tavattoman turvallisia.

Otetaan vaan pois eikä mitään lisätä.

Voi nyyh tätä logiikkaa.

Vierailija
10/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia en ole koskaan värjännyt, enkä varmaan värjää.

Korkeintaan vappuväreillä. Nekin kyllä kovaa myrkkyä...

Kokeilkaa kesän tullen sitruunalla hiusten kostutusta, ja sitten aurinkoon. Tämä kansanperinteen mukaan vaalentaa.

Vierailija
11/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhempien pitäisi olla mukana alaikäisen kanssa ja just korkeintaan tollaista. Yleensä vasta 16v. sanottiin lehdessä ja ihmettelin kyllä.

Vierailija
12/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noin puolen vuoden päästä kaduin. Pitkässä tukassa kestää kauan niiden pois kasvaminen. Siitä taisi sitten alkaa hiusten värjääminen, jota teinkin varmaan muutamia vuosia. Lopetin. Tukkani on ajan myötä tummunut itsestään ja on todella hyvän värinen, tumma, vaikka nuorena oli keski-ruskea ja ihan luonnostaan. Ikää jo yli 40v.

Vierailija
13/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kampaamovärit/värit yleensä olisi niin myrkyllisiä, niin luulisi että kampaajat eivät voisi raskaana ollessaan tehdä edes töitä kun kyllä ne värit haiseekin, vaikka niitä ei omalle iholle laittais.

Itse olen 5 tervettä lasta saanut vaikka aineiden kanssa tullut työn puolesta läträttyä.

Omalle lapselle laitoin hänen oleessa 10 vuotias raitoja päähän.

Hippasen vähmmän hysteerinen olisin kuitenkin värien myrkyllisyydestä.

Vierailija
14/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa kampaajalla. Ja folioraidat, ei hattu.

Sitten kun raidat kasvaa ja tyvi pitää käsitellä, hallitsetko senkin?

Tämän takia suosittelen kampaajaa. Folioraidoissa vaalennusaine ei koske päänahkaa. Ja kampaaja osaa tehdä miedon vaalennusaineen. Ne kaupan aineet on paljon voimakkaampia. Itselläni ei päänahka enää kestä väriä/vaalennusta ja sen vuoksi ei käy muut kuin folioraidat.

Vierailija
15/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänhän se tiivis hattu suojaa kun se tukkii ihan kaiken pääsyn. Nyt en oikeen tajua tuota kommenttia noista folioraidoista.

Hatun kanssa saa kyllä sitten ihan kivasti muutaman uuden raidan, kun tulee kasvua, ei sitä koko päätä tarvii joka kertaa laittaa uusiksi. Sehän juuri onkin raitojen hyvä puoli, ne sekoittuu sinne tukan sekaan.

laittaa kampaajalla. Ja folioraidat, ei hattu.

Sitten kun raidat kasvaa ja tyvi pitää käsitellä, hallitsetko senkin?

Tämän takia suosittelen kampaajaa. Folioraidoissa vaalennusaine ei koske päänahkaa. Ja kampaaja osaa tehdä miedon vaalennusaineen. Ne kaupan aineet on paljon voimakkaampia. Itselläni ei päänahka enää kestä väriä/vaalennusta ja sen vuoksi ei käy muut kuin folioraidat.

Vierailija
16/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin niillä usein värjätään vaaleammiksi kuin koko pään väreillä, koska eiväthän raidat näy juurikaan, ellei vaalennusaste ole melko suuri.

Ennen muinoin joo värjättiin varmaan vaikka minkä ikäisiltä, mutta nykyään kun tiedossa on aineiden myrkyllisyys, kannattaa miettiä tarkkaan. Minä opettaisin tyttöä paremminkin olemaan ylpeä omasta kauniista luonnollisesta väristään ja korkeintaan sävyttämään jollain lempeällä sävytteellä, joka lisää kiiltoa.

Harmillisesti tästä aiheesta tulee hieman mieleen se suomalainen asenne, että perussuomalainen keskivaalea vaaleus ei ole "mitään", vaikka onkin ulkomaalaisista hyvin kaunis, vaan pitää alkaa heti vaalentamaan sitä kun kynnelle kykenee. Onneksi kuitenkaan tönkköblondaus ei ole kuuminta hottia enää nykyisin, joten voisi yrittää opettaa lapsillekin sitä, ettei valkoinen keinoväri hiuksissa ole tavoiteltavaa. Pahimmillaan ekasta raidoituksesta alkaa raidoituskierre jo tuossa iässä, eikä neito ole enää koskaan tyytyväinen luonnolliseen hiusväriinsä.

Vierailija
17/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin vaan miettiä että jos se vihreä olisi sittenkin ollut karamelliväriä. Tai siis olin samalla leirillä sen tytön kanssa jolla oli vihreät hiukset. Niin täytyy kyllä myöntää että hiukset eivät olleet enää niin vihreät viikon saunomisen ja uimisen jälkeen kun mitä olivat lairin alkaessa. Loppuvaiheessa olivat enää vihertävät kun oma ruskea väri alkoi paistaa läpi värin haalistuessa.

Mun käsittääkseni karamelliväri tarkoittaa sellaista väriä joka lähtee yhdessä pesussa pois. Oliskohan tuo vihreä pikemminkin ollut sellainen kevytväri jonka on tarkoitus haalistua kuukaudessa. Tai siis tuollaisia kuukauden kestäviä värejä yleensä minun nuoruudessani käytettiin. Jossain vaiheessa tulivat sitten kestovärit mukaan, ehkä 15-16 vuotiaana.

Kampaajalla on hiukset värjätty vissiin 14-vuotiaana ekan kerran, vanhemmat maksoi, en muista oliko kestoväri. Luultavasti ei.

Kevytvärejä käytin siksi kun yleensä sävytin tummemmaksi. Muistelisin kerran laittaaneeni itse vaaleita raitoja 13-vuotiaana.

Vierailija
18/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli riippuu kampaamosta. Jotkut on tarkkoja ettei laita alle 18v. ollenkaan, koska hiusvärit on todella kovia kemikaaleja.

Jotkut saattaa laittaa vanhempien kanssa keskusteltua. Näin siis tän lehtijutun perusteella.

Vierailija
19/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitojen laittaminen kun ei rasita päänahkaa. Vaalennusaine lisäksi turvallisin, kun ei sisällä niitä tavallisimmin allergisoivia aineita, kuten parafelyneenidiamiinia, vai mikä se on. Olen itse allerginen sille pahasti.

Vierailija
20/22 |
14.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unohdetaan se terveyspuoli, alkaako joku moralisoimaan?

Mites onko raita-aine samaa kuin itse koko tukan blondaus aine?

Eli jos teen sen homman itse, pikku purtilot raita-ainetta ei ehkä riitä, kun on todella pitkä tuo tukka. Voinko ostaa ihan vaan tavallista blondaus ainetta ja käyttää sitä? Mulla on sellanen lateksinen reikähattu olemassa ja virkkauskoukku jo valmiina. ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi