Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua, kun käly ei noteeraa muistamisia mitenkään?

Vierailija
13.02.2012 |

Kyse on mieheni veljen amerikkalaisesta vaimosta. Hän on muuten ihan ystävällinen ja mukava, mutta jos ja kun lähetämme hänelle syntymäpäivä- tai joululahjan tai muun muistamisen, ei asiasta kuulu koskaan mitään. En odota mitään kiitoskirjettä tms., mutta olisi kiva, jos käly edes "kuittaisi" saaneensa paketin. Lahjat ovat yleensä hänen toivelistaltaan eli ei-toivotuista lahjoista ei ole kyse.

En haluaisi lähteä siihen nillitykseen, että lakkaisin lähettämästä paketteja, koska se on yksi harvoista yhteydenpitotavoista kun harvoin näemme (kerran 1-2 vuodessa). Toisaalta tuntuu hölmöltä nähdä vaivaa, kun reaktio on täydellinen hiljaisuus.

Kuinka sitkeästi te muut jaksatte muistaa ihmisiä, jotka eivät noteeraa asiaa mitenkään?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisilla on eri käytöstavat. Mä ajattelisin niin, että jos haluat häntä muistaa, niin sitten teet niin riippumatta hänen kiitosten puutteesta.

Vierailija
2/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että viedäänkö mua tässä kuin pässiä narussa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuu, jos en muista asianmukaisesti kiittää joka ikisestä tekstarista jonka hän mulle laittaa. On joskus soittanut miehelleni perään ja kysellyt, että onko mun puhelinnumeroni vaihtunut kun en ole vastannut hänelle.

Mitä jos antaisit olla? Vai kiitätkö sinä aina ja kaikkia saamistasi korteista ja lahjoista jne?

Vierailija
4/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö toi tarkoita, että on tullut hyväksikäytetyksi? Jos ilman pyytämistä hyvää hyvyyttäsi muistat, niin miten sua vedetään kuin pässiä narusta?

Vai onko sun muistamisella joku salattu tarkoitus eli yrität saada hänet tykkäämään susta tai haluat näpäyttää jostain?

Vierailija
5/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti, jos lahja on harkiten annettu ja vaivaa sen eteen nähty. Mielestäni kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin.

Tekstarit nyt ovat eri asia, mutta kyllä ihmettelen sitäkin, jos joku ei järestään vastaa tekstiviesteihin (tai sähköposteihin tms.) Kyllä siinä melko suoraan viestitään, että EVVK sun juttus. Tietysti jos joku tekstailee solkenaan niin kaikkeen ei ole tarpeen vastata.

Onko tää nyt tätä "nykymenoa", että hääparinkaan ei enää tarvitse lähettää kiitoskortteja, "ihan turhaa sellainen"...? En ole edes mikään kalkkis vaan 26-v.

ap

Vierailija
6/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten harvoin nähdessämme esittää mukavaa. Mistäs minä tiedän?

Kaipa tämä noteeraamatta jättäminen on sitten normaalia näiden kommenttien perusteella, jos kerran kenenkään muun mielestä asiassa ei ole mitään outoa tai epäkohteliasta. Jatkan samaan malliin.

ap

Vierailija
7/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten harvoin nähdessämme esittää mukavaa. Mistäs minä tiedän?

Kaipa tämä noteeraamatta jättäminen on sitten normaalia näiden kommenttien perusteella, jos kerran kenenkään muun mielestä asiassa ei ole mitään outoa tai epäkohteliasta. Jatkan samaan malliin.

ap

Vierailija
8/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vihaan häntä ja haluan tahallaan pahoittaa sen lehmän mielen. Jos lähettää lapsillekin kortin, laitan suoraan roskiin.

Vierailija
9/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin kuittaa, että paketti on tullut perille.

Itse lopetin kummipojalleni ostamasta mitään pakettilahjoja. Asumme eri maissa ja laitoin synttäri- ja joululahjaa postitse. Ikinä ei tullut kiitosta tai edes ilmoitusta, että lahja tuli perille. Muistan kyllä edelleen poikaa mutta lähettämällä kortin. Alkoi tulla vähän hyväksikäytetty olo. Juuri sellainen lahja-automaatti -meininki.

Vierailija
10/10 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille vaan oo tullut mieleen että pitäis kiittää tai kuitata. Mitä jos joskus saisit suus auki? Kun tapais ja sanois että olet miettinyt että onko ne paketit tullu perille, että olisko mahdollista jatkossa vaikka laittaa pieni viesti että paketti tuli perille? Kun se suoraan puhuminen yleensä toimii paremmin kuin av:lla kyräily.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän