Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

|*Henäsirkkojen tiistai turinat*|

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tossa juuri eilisen palstan loppuun ja joku, sori en muista nyt nikkiä, kyseli vatsan turvotusta.. siis mä olen ajatellut olevani hullu, mutta mun masu on selvästi jo turvonnut, etten farkkuja halua laittaa enää päälle.. kyllä varmaan mahtuis, mutta tuntuu ikävältä, ja paha olo ei varmaan siitä paranis. Mammavaatteita en vielä rupea käyttään, mutta jotkut " välivaihe" housut pitää varmaan hankkia.(sellaset mitä voi käyttää synnytyksenkin jälkeen..)

Helsingissä (vaihtelee varmaan firmasta riippun) tuo ultra maksaa yht. 93 euroa, eli ei ihan halpaa huvia.. mut aattelin törsätä, kun oon muittenkin kanssa käynyt ja olo varmistuu.

Nyt muskariin, palailen iltapäivällä!

maryanne rv 7+2

Vierailija
2/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt/jaksanut moneen päivään koneelle. Töissä on ollut kiirettä ja pikkujouluja sekä isänpäivä sun muuta. Sunnuntai ja eilinen meni niin valtavan väsymyksen kourissa, että ainut ajatus päässä oli vaan nukkuminen. Tänään tuntuisi jo hukan paremmalta. Ainakin näin aamusta.

Eilen kävin ekassa neuvolassa ja ihan ok reissu oli. Sain paljon uusia brosyyrejä ja otettiin verinäytteet. Hb oli hyvä 139, että siitä on hyvä lähteä laskettelemaan. Lasktuksi ajaksi saivat mulle siellä 29.6, vaikka omien laskujeni mukaan olisi ollut 1.7. Mutta terkkari snoi, että tuota 29.6 käyttävät myös Kotkassa, jonne olen menossa synnyttämään. Muuttavat sitä ainoastaan jos ultra antaa siihen aihetta. Mutta jos teille vaan sopii, niin kirjottelisin kuitenkin mielelläni täällä heinäsirkoissa. Koska olen varma, että muksu syntyy kuitenkin vasta reilusti heinäkuun puolella. Esikoiseskis meni kaksi viikkoa yli lasketun ajan.

Seuraava neuvola onkin vasta jouluviikolla, joten pitkä aika on odotella. Mutta meillä on tässä tulevina viikkoina muutto edessä uteen taloon, joten aika varmasti menee kuin siivillä.

Olot täällä on ennallaan. Väsymys ja kuvotus. Eli ei mitään uutta auringon alla.

Mukavaa tiistaipäivää!

mirulii 7+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on eka kerta, kun uskaltaudun kirjoittelemaan odotuspuolelle. Olen onnessani siitä, että tänne pääsin, mutta pää on täynnä kysymyksiä...

Tein aamuyöllä toisen plussatestin, Apteekin testillä testasin ja kyllä sekin näytti kahta viivaa, vaikka laitoin sen unenpöpperössä väärin päin (!) pöydälle. Milloin teillä on testin toinen viiva vahvistunut samanvahvuiseksi kuin kontrolliviiva? Mulla se toinen oli vielä selkeästi hailumpi. Viikkojakin tosin vasta 4+1. Toivon niin kovasti, että kaikki menee hyvin.

Ihan selkeätä väsymystä oon havainnut, eilenkin vetäisin 2h päikkärit, vaikka piti ihan vähän vaan oikaista itseään, tiedä sitten onko väsymys raskausoire vai ihan laiskuutta. ;)

Milloin muuten yleensä pääsee neuvolaan/ultraan? Me kun täällä Mansesterissa asustellaan, niin luin netistä että vasta 7. viikolla kandeis ottaa yhteyttä neuvolaan. Ultraan varmaan saa sieltä sit lähetteen...

Tässä ekakertalaisen ekat mietteet odotuspuolella... Mukavaa päivää kaikille Sirkoille!

Vierailija
4/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

allekirjoitus unohtui :)

Vierailija
5/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla soittelin neuvolaan ja sain ajan parin viikon päähän, eli 2.12 :D

Samalla tehdään ultra ja se niskapoimututkimus. Niillä on kuulemma jokin uusi laite :) Viikkoja tulee tuohon neuvolapäivään 8+5. Kiva päästä kattoon, tuleeko 1 vai 2..Mun suvussa on niin monia tuplia, että mahdollisuus saada tuplat on SUURI!!

Tuosta raskaustestistä vielä. Mulla ainakin EKA tuli kunnon +-viiva ja vasta sitten tuo kontrolliviiva jäljessä. Eli ei siis epäilystäkään. Ja olin jo ennen koko testiä aivan satavarma asiasta..

Tänä aamuna oli suorastaan ihana tulla linja-autolla kouluun, kun ei yököttänyt yhtään. Kotona lähtiessä sitäkin enemmän..Sain jopa nukuttuakin tunnin verran. Nyt on muutenkin ollut suht helppo aamu yökötyksen ja väsymyksen suhteen..Kyllä se siitä päivä kerrallaan..;)

~suviande ja rv 6+1~

Vierailija
6/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kyllä, että vaikka tuo väsymys painoi esikon alkuraskaudesta niin kovasti, nyt tuntuu ettei siitä ole oikeastaan vaivaa, ehkä tähän pikkuväsymykseen on tässä viimeisen reilun vuoden aikana niin tottunut, ettei sitä enää pahemmin noteeraa :) Kylä mua aina päivällä kun tyttö nukkuu meinaa vähän väsyttää, mutta yleensä se menee ohi pelkällä sohvalla neulahuovutus tai kutomis töiden ohella istuskellessa. Olen kyllä aina muutenkin ollut huono nukkumaan päiväunia, mutta esikon raskaudessa be kyllä maittoivat! Loppuraskaudesta en muista olleeni enää päivisin väsynyt, muutakuin vasta sitten kun supistukset valvottivat viikon verran ennen synnytystä, yöt nukuin kuitenkin kuin tukki ja aina varmaan minuutin tarkkuudella tasan sen 10 tuntia...

Ja saapa nähdä tuon kahvin kanssa... Onko muilla menyt ehkä mahdollisesti jo tässä raskaudessa kahvin sietokyky? Entä menikö edellisissä? Minulla jäi viimeksi kahvi pois aika äkkiä, tuli vaan stoppi, vaikka ihan kahvinarkkis olinkin. Viikon verran kesti ihan järkyttävä päänsärky, kun kahvi piti lopettaa kuin seinään, ei sitä vaan enää saanut alas, vaikka yrittikin, että ois pääkipu helpottanut... Loppuajasta sitten pystyin taas sitä silloin tällöin juomaan. Nyt tuntuu, että se kahvi on aamuisin niin hyä piristäjä, että tuntuis hassulta aloittaa päiivä ilman sitä... Saas nähdä tuleeko silti taas stoppi. Suurempaa ällötystä kahvia kohtaan ei vielä kuitenkaan haaittavissa. Vahvin sama oire kuin viime raskaudessa on tuo palelu ja lämpötilan vaihtelut...välillä tuntuu että paistun ja hikeä pukkaa kun seuraavassa hetkessä taas jäädyn villaviltinkin alla...

Nänni1 ja Belinda, teillä on LA 10.7 ja synnäri oys ja minulla vissiin LA 11.7 ja samassa sairaalassa, tiedä vaikka treffattaisi laitoksella yhtä aikaa kaikki :) Mukava kyllä kun täällä on niin monta Oulun läheltä!

Nyt esikkoa ruokkimaan, palailen... Niin ja onnittelut ja tervetuloa uusille :)

Niinaemo rv 6 tasan

Vierailija
7/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai eihän tämä nyt enää aamu ole, hih..;) tuli vaan nukuttua vähän pitempään tänään, jostain kumman syystä! Eli siis, väsymys on kova, samoin pahoinvointi. paino putoaa edelleen jatkuvasta oksentamisesta. Alan olla aika heikossa kunnossa. Maha tuntuu valtavalta jo nyt. Siskoni ehdotti, että taitaa olla kaksoset tulossa :D No, yksikin riittäisi jos sen edes saisimme!

meillä on perjantaina alkuraskauden ultra, jota nyt kuitenkin varjostaa viime viikolla alkanut tuhruvuoto :( Sitä on nyt siis jatkunut jo useamman päivän :(

En ole kauhean huolissani, sillä tätä oli esikoiseltakin viikoilla 6 ja 10. Silti takaraivossa jyskyttää pelko.....tää taitaa olla aika harvinaista näin pitkään jatkuva vuoto, ainakin kavereilta kysellessä vain muutamalla ollut ja sekin kestänyt vain päivän tai korkeintaan kaksi. Tämä taas ei ota loppuakseen. Ei ole yhtään punaista, vaan vaaleanruskeaa. Tulee runsaan valkovuodon seassa :(

No, perjantaina kyselen lääkäriltä enemmän ja ehkä ultrassa selviää vuodon syy. Jos teillä muilla on jotain kokemuksia tuhruvuodoista, kertokaa kiltit ;)

Nyt takaisin makuulle, kauaa ei pystyasennossa kykene meikäläinen olemaan ennenkuin tulee yrjö.

Mukavaa viikonalkua kaikille ja onnea uusille tulokkaille!

Terv. Sandin 7+1

Vierailija
8/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuule murheet nurkkaan, sinulla tuskin on mitään hätää noin pienen vuodon kanssa! :) Siis monethan vuotavat koko raskaudenkin ajan ja silti synnyttävät terveitä lapsia. Alkuraskauden tuhruvuodot ovat tosiaankin todella yleisiä, ei niitä kannata vähästä säikähtää, vasta jos vuoto muuttuu kuukautisvvuotoa runsaammaksi ja veriseksi sekä paljon hyytymiä sisältäväksi, voi se olla mekki jostain vakavammasta. Tuhru vuodot raskauden aikana on tosiaan yleisiä ja ne voivat kestää muutasta päivästä, muutamaan viikkoon tai kuukauteen tai kestää koko raskauden ajan. Minulla oli tuhruvuotoa, semmoista rusehtavaa, edellisessä raskaudessa ja sitä kesti minulla vain muutaman päivän, muttei se ole mitenkään erikoista eikä varsinkaan hälyttävää vaikke se kestää pitempäänkin. Useilla naisilla vuotoa voi tulla silloin, kun alkio kiinnittyy kohdun seinään tai myöhemminkin esimerkiksi istukan sijainnin vuoksi tai ihan vaan istukan toiminnan alettua tai sitten vuoto voi olla myös hormoonien hyrräyksen tuotosta. Ja nuo vuodot eivät yleensä ole aiheuttaneet mitään haittaa lapselle. Kyllä tuo sinun vähäinen ruskeahko vuoto valkovuodon seassa kuulostaa kyllä ihan harmittomalta ja normaalilta! Nou hätä :)

Niinaemo rv 6

Vierailija
9/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Kiitos sinulle lohdun sanoista! Toivon parasta! (pelkään pahinta....) ;)

Vierailija
10/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tevetuloa silmu80!

Täällä jylllää hirveä tuuli, niin koneestakin meni virrat kesken kirjoittamisen, joten kaikki uusiks...

Jep, eilen iski taas migreeni, joka meni onneks parissa tunnissa ohi. Kämppä pimeeks ja tabu+paaaljon vettä, sillä se lähtee. Ja aamupahoinvoinnin sijaan mulla tuo etominen keskittyy iltapuoleen. Ihan sama oli ekassa raskaudessakin. No, napostelemalla saa taas hyvän olon (=

Eilen soittelin neuvolaan ja sain ajan vasta rv 9+ eli joulukuun puoleen väliin menee...ei malttais niin kauaa odottaa. Ja tuon ultran saan sit rv 11/12 ellen sit mee yksityiselle.

Vointeja, Saara rv 5+0

Vierailija
11/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on uusia tullut :) sirkkapino vaan kasvaa. Tervetuloa!

Täällä iski armoton väsymys :( Voisin nukahtaa tähän työpöydän ääreen. Haukottelen koko ajan ja äsken kun laitoin silmät hetkeks kiinni, meinasin oikeesti nukahtaa. Onneks kohta pääsee kotiin.

Kiva mikä myrsky tuolla ulkona on, ei oo vielä sähköt menny mut valot välkkyy. Menis vaan ne sähköt niin mun ei tartteis tehä töitä :)

nellariina rv 6+5

Vierailija
12/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Silmu80! (+muutkin)

Meillä näyttäisi olevan aika sama " aikataulu" . :)

Eilen illalla testailin minäkin ja viivahan sieltä tuli. Varmuuden vuoksi tein testin vielä aamullakin ja samaa näytti. :D Haaleampi viiva oli kuin testiviiva, mutta selvä viiva kuitenkin. Uskomatonta! (Olemme nimittäin toivoneet pikkuista jo pidemmän aikaa, ja tämä ensimmäinen plussani tuli inseminaation avulla). Vauvalaskurin mukaan la olisi 25.7. ja nyt on menossa rv4+1.

Minulle annettiin tänään aika ultraan, se on 7.12. eli raskausviikolla 7. Silloin kuulemma pitäisi sitten jo näkyä pikku sydämen löynnit. Minulle ainakin sanottiin, että sitten jälkeen voin varata ajan neuvolaan. Meillä tosin ehkä vähän eri tilanne, kun tuo plussa tosiaan tuli hoidon avulla, niin käyn siellä hoitopaikassa vielä myös ultrassa.

Väsymystä hieman on ollut jo minullakin ja rinnat ovat olleet pari viikkoa todella arat, jopa kainaloista asti kipeät, vähän välillä öklöttää, mutta ihan hienosti ainakin vielä menee. Toivotaan nyt vaan kovasti, että kaikki menee hyvin ja päästään sinne heinäkuulle asti!

Vierailija
13/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eilen laittelin tuonne vauvakuume-osaston heinäsirkka ketjuun viestin. Illalla tehtiin raskaustesti ja plussahan siinä komeili. Tosin ei se yllätyksenä tullut, kp oli 33/28 ja tuttu väsymys painaa silmäluomia ja öisin verenkierto aiheuttaa ihan kamalan kuumat oltavat. Mies palelee makkarissa (no hei on se lämpötila sentään +19 astetta!!). Esikoinen on aina potkinut peiton menemään joten termostaattiin kosketaan vain kuolleen ruumini ylitse ;)

No joo, liityin äsken heinäsirkkojen postituslistalle, kutsua sieltä odotellaan.

Olen 25-vuotias pienen pojan (09/03) äiti Lounais-Suomesta. Kakkosta on tekemällä tehty parin kierron ajan, kolmannet menkat jäikin sitten tulematta. Olen töistäni hoitovapaalla ja jos tämä raskaus etenee kuten pitääkin, jatkuu kotona olo pidempään. Saa esikoinenkin nauttia kiireettömästä aamuista, tosin puistotoimintaan täytynee lähteä tutustumaan kun lähellä asuva perhepäivähoitajakin jäi äitiyslomalle joten saman ikäistä leikki seuraa ei ihan läheltä löydy.

Vierailija
14/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään oireita ollut moneen päivään.

Ainoastaan vatsa tuntuu isolta, mutta se on varmaan vaan läskiä eikä edes turvotusta ;D

Ajattelin että en mene alkuraskauden ultraan, vaikka tämä oireettomuus onkin vähän huolestuttavaa. Yritän nyt luottaa siihen että kaikki olisi silti hyvin. En edelleenkään uskalla varata vielä neuvolaa, ehkä viikon päästä, tai kahden...

Eipä tässä sitten oikein mitään kirjoiteltavaa olekaan, kun ei oireitakaan ole :0

Pahoitteluni keskenmenon kokeneille. =´( Se on rankkaa, vaikka raskaus olisi vasta ihan alussa.

Toivotaan, että mahdollisimman moni meistä saa heinäkuussa nyyttinsä.

T:myy rv 6+4

Vierailija
15/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset lohduttavasta tiedosta myöskin minun puolestani.

Minullakin oli jo pientä tuhrua plussan saannin jälkeen. Tietenkin heti huolestuin, että onko jotain heti alkuunsa pielessä, mutta onneksi se ei sitten ainakaan välttämättä kovin vaarallista olekaan.

Vierailija
16/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä väsymyksen jyräämä äitee. Mutta pääsen tänään kampaajalle se piristää pikkusen. Muuten ei olotilassa mitään erikoista.

Kahvista: esikoisen aikaan kahvin hajukin sai voimaan pahoin, nyt kyllä saatan juoda puoli kuppia, mutta ei mitenkään tee mieli. Mä olen aivan kamala kahvin litkija noin normaalisti. Aamullakaan en pääse liikkeelle ennen vähintään 2 mukillista kahvia. Nyt mä juon vain seuraksi. Ei vaan tee mieli yhtään. Ja toisaalta ihan hyvä näin.

Jaahas esikoinen heräilee megapitkiltä päikkäreiltä. Mukavata tiistainjatkoa!!

Minni rv7+2

Vierailija
17/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näin niin elävän unen keskenmenosta! Yhtäkkiä verta oli vain joka paikassa ja sitten odottelin tuntikausia sairaalan päivystyksessä, että pääsisin ultraan. Kuvittelin, että ois se pikkuinen silti hengissä. Huoli oli valtava. Ja syyllistin heti itseäni, koska siinä unessa olin muka imettänyt esikoista... Ja esikoinen lopetti imetyspuuhat jo viime keväänä:) Soimasin itseäni, että enkö tuon vertaa tajua, että imettämisestä voi tulla keskenmeno.

No onneksi en ole koskaan nähnyt enneunia eli enköhän saa olla rauhassa. Nämä toisten surulliset uutiset ilmeisesti pyörii mielessä ja tietty pelko kasvaa...

Hassu juttu, kun itkeskelen kaikelle. Nauroin eilen miehelleni, kun itkin telkkaria katsoessani Salkkareille! Kyyneleet herahtaa vain silmiin:) Ja sitten naurattaa oma herkkyys.

Minulla on ongelma synnytyssairaalan valinta. En tiedä haluanko Jorviin vai Kättärille. Ja kun valinta pitäisi tehdä aivan pian. Molemmissa on omat hyvät puolensa ja ne huonot...

t.murmeli oisko viikkoja nyt 6+6

Vierailija
18/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin ilokseni eilen, että olin laskenu raskausviikot väärin, joten olenkin viikkoa pidemmällä kuin luulin! Eka ultra onkin sitten 10+1 viikolla ja terkkari puhui, että 10 viikolla voidaan jo ultrata. Harmittaa vaan, jos sillä kerralla ultrataan, kun se neuvola-aika on silloin semmoseen aikaan ettei mies pääse mukaan. Pitäis soitella näihin lähialueen yksityisille ja kysäistä niiden hintoja ultrasta. Ei kyllä toisaalta tee mieli maksaa 100e, kun parin viikon päästä sen " saa" ilmaiseksi.

Tänä päivänä ei huonoa oloa oo ollu ollenkaan ja masuakin vaan pari kertaa vihlaissu, joten olin jo vähän huolissani, mutta täs istues alkaa tuntua taas " tutun tuskaiselta" . Ite pidän rv 12 sellaisena etappina, että kun sen saavuttaa niin voin alkaa hymyilemään vielä leveämmin. Ja tänään taas ollaan päivää lähempänä sitä! Jouluviikolla alkais 12 viikko!

On se niin hienoa, että sirkkalista pitenee! Lyhentyä ei kyllä saa yhdelläkään! Nyt huilaamaan.

AnnaMaria ja masuvaavi 6+5

Vierailija
19/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollu jotenki epätodellinen olo ja tuntuu, että liekö tuo tottakaan, että raskaana olen. Hassua, kun tulee niin seurattua tarkasti. Ehkä täällä kotona kuitenkin huomaa tuollaisia juttuja paremmin kuin töissä, vaikka täälläkin tekemistä riittää. Eilen illalla maha pömpötti ja turvotti, mutta nyt ei niinkään. Mulla on kyllä kaikilla aika alussa jo maha ruennu niin pömpöttämään, että paljastaa tulokkaan. Tosin nyt juniori on vielä aika pieni, että josko menis siihen piikkiin.

Onnea uudet ja tervetuloa mukaan! (he, he , itse olen ollutkin täällä peräti pari päivää)

Tuli tuosta ultrasta vielä mieleen, että taitaa tuolla meidänkin ä-neuvolassa nykyään joku ultralaite olla, mutta taitaa olla vähän terkasta kiinni, katsooko sillä eka kerralla.

Kahvia en juo muutenkaan, mutta aina se on hyvältä haissu eikä mulla muutenkaan oo suurempia yökötyksiä ollu.

Voimia ja tsemppausta teille, joilla on pahoinvointia tai tuhruttelua! Toivottavasti pian helpottais.

T@hti rv5+2

Vierailija
20/27 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandin:älä huoli!Itsellä oli alussa tuhruvuotoa,joka alkoi kiinnittymisen aikoihin ja kesti noin 4+5 asti.Sit tuli taukoa.Ja taas viime viikolla tuhrutteli ja nyt taas ei.Olen tehnyt kanssa galluppia:yleistä tuntuu olevan,jopa viikoille 20 asti.Ja nythän se istukka vasta kunnolla muodostuu ja kasvaa,joten sehän se yleensä tuhruttaa!Ei siis turhaan huolehdita.

Nyt se pahoinvointi sit rantautui tännekin.Mulla ' krapulaolo' pahenee illan kuluessa!Olo on kuvottavan järkky ja mikään ei oikein auta.Väsymyskin on uusi oire.Rinnat edelleen tosi arat,etenkin öisin ja aamuisin.

Neuvolaan soitan ehken tällä viikolla.Eka ultra saa olla np-uä,ellei tule olotilan muutoksia,jotka vaativat ultran..

Onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa joukkoon!!!

T:PauliNea 6+1