Olenko ainoa joka ei voi kuunnella kotona musiikkia?
Meillä on miehen kanssa todella erilainen musiikkimaku.
Olen kasvanut perheessä, jossa kuunneltiin klassista ja soitettiin itsekin klassista. Nuorempana kuuntelin myös poppia, siis poppia ja klassista.
Mies inhoaa kumpaakin. Hänelle on lapsuudenkodissa opetettu, etä ooppera on kamalaa kiekumista ja viulunsoitto on kissankidutukseen verrattavaa mölinää.
On nyt asuttu yhdessä lähemmäs 10 vuotta ja olen huomannut, että en kuuntele musiikkia ikinä, jos mieheni on kotona!
Mieheni on kotona arkisin klo 16.30 - nukkumaanmenoaika eli sama mitä itsekin. VIikonloput hän on kotona aamusta iltaan.
Meillä on aivan huippustereot ja kaiuttimet, oikein jotkut ihme spesiaalit, jotka maksoi hunajaa.
Jotenkin mua häiritsee se, että hän ei voi sietää sellaista musiikkia, mistä itse pidän.
Aina jos yritän kuunnella jotain, mies kuittaillee. Minä en voi nauttia musiikista jos tiedän, että se häiritsee toista.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (11)
Itse en voi kuunnella musiikkia muuten kuin koulumatkalla, bussissa istuessani tai lenkillä. Itseasiassa meillä on niinpäin, että vihaan sitä, kun musiikki soi kotona, ellei se sitten ole esm klassista, johonka en liikaa ala kiinnittämään huomiota. Mieheni ja minun musiikkimaku täsmää (alkaen Guns N' Rosesista päättyen raskaampaan metalliin), mutta jostain syystä en kotona halua kuunnella sitä stereoista täysillä. Mieheni siis ei tunne kultaista keskitietä vaan joko volyymi on täysillä tai sitten nollassa.
Niillä minä kuuntelen vaikka musiikkimaku onkin aika sama koko perheellä, mutta usein muut haluavat katsoa tv:tä tms samaan aikaan.
iPod, mutta silti tykkään enempi kajareista :)
On vain tosi harvinaista herkkua päästä kuuntelemaan suosikkimusaa kaiuttimista.
ap
Tuskin itsekään jakasisit mitään detah metalin luukuttamista häneltä.
kun en ole koskaan kotona yksin. Molemmat ollaan töissä, samaan aikaan lähdetään ja tullaan. Miehellä ei ole harrastuksia, eikä hän käy kaupassa yksin.
ap
tosiaan nappikuulokkeita kunnon isoihin kuulokkeisiin?
Kunnon kuulokkeilla on oikeasti nautinto kuunnella, uskaltaisin väittää että huomattavasti parempi kuin kaiuttimilla.
http://www.expert.fi/Tuotteet/Viihde-elektroniikka/Audio/Kuulokkeet/Sen…
http://www.expert.fi/Tuotteet/Kuva/Audio/Kuulokkeet/Sony---MDR-RF810RK
isoja, jotka kunnolla sulkevat ympäristön äänet pois, eikä mitään nappeja tai korvan edessä köllöttävää vaahtomuovia.
aiot kuunnella nyt kokonaisen oopperan oikein nautinnolla, tuossa on korvatulpat/ kuulokkeet/ ulko-ovi, jos korvat uhkaa vuotaa verta.
Niillä minä kuuntelen vaikka musiikkimaku onkin aika sama koko perheellä, mutta usein muut haluavat katsoa tv:tä tms samaan aikaan.
Muuten jäisi meikällä musiikin kuuntelu hyvin vähiin jos ei olisi kuulokkeita ja iPodia.
lapsena ja teininä kuulokkeilla vuosia noin 1-2 tuntia joka ilta ja tämä on vaurioittanut kuuloani, joten en todellakaan suosittele niitä hyviä kuulokkeita kenellekään.
ap
Sitä musiikkia, mitä kuuntelen. Jos mä laitan musiikkia päälle, kun hän on pois kotoa, eka asia, minkä hän tekee kotiintulon jälkeen, on musan pois laittaminen. Itse hän saattaa huudattaa stereoita.
Mieheni lasten mielestä kuuntelen idioottimusaa, joten he eivät voi sietää, jos kuuntelen jotain. Eli en kuuntele koskaan, jos he ovat paikalla. En myöskään katso tv:tä, koska heidän mielipide ajaa mun edelle.
Mieheni mielestä mun musa on OK, mutta silti hän ei halua kuunnella niitä kappaleita, jotka minä olen laittanut soimaan. Hän ei voi kuvitella, että mulla olisi asiasta mielipidettä.