Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyykö matkustamaan tunnin synnytyksen jälkeisenä päivänä?

Vierailija
12.02.2012 |

Mites vuodon kanssa pärjää? Kehtais kuitenkaa hirveetä vaippaa laittaa julkisille paikoille.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen voi lähteä sairaalasta melkein missä kunnossa tahansa. Lähtiessä kirjoittaa vaan lapun, että omalla vastuulla.

Vauvaa ei ehkä päästetä ja pahimmassa tapauksessa voidaan ottaa huostaan hoitoa varten.

Aloittaja lienee ensisynnyttäjä, joka vihaa sairaalassa makaamista. Älä vielä riehu, jos koko synnytys ja raskauden loppuaika on edessä päin. Pahimmassa tapauksessa voit joutua olemaan todella Pitkäään.

Vierailija
2/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten ihan hyvin, ei voi tietää. Vuodon kanssa pärjää kyllä mutta miettisin sitä istumista ennemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä istumista voinut ajatellakkaan....

Mut hei onhan niitäkin jotka vetää synnärillä vanhat farkut jalkaan ja lähtee baanalle.....

Että mahikset on ihan fifti-soxti noin tarkkaan ottaen :D

Vierailija
4/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ok, niin pystyy.

Jos tehty eppari niin voi olla hankala istua, ja vielä jos olet tosi väsynyt ja synnytyksestä heikko tms., eli kaikki ei mennyt ihan putkeen.

Itse ekan jälkeen en ehkä olisi oikein pystynyt (ellei ihan pakko), muiden jälkeen kyllä.

Vuotoon oikeastaan riittää myös isoin always-yöside.

Niitä käytin kerran jo alusta alkaen kun menin polikliinisesti kotiin synnytyksen jälkeen samana päivänä.

Miksi sun pitäisi matkustaa tunti heti seuraavana päivänä??? Tuskin ne päästää välttämättä vauvan kanssa kotiin niin pian (tai pitää varautua että ei päästä). Vai meinaatko jättää vauvan johonkin?

Vierailija
5/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sen vois tietää etukäteen. Esikoisesta en olis pystynyt, mutta toisesta pystyin ihan leikiten!

Vierailija
6/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matka synnäriltä kotiin kuin tunti??

Varmaan riippuu millainen synnytys mutta minä ainakin olisin pystynyt hyvinkin matkustamaan pidemmänkin matkan.

Vierailija
7/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reilu tunnin matka synnäriltä kotiin. Tokan lapsen kanssa kotiuduttiin 8 tuntia synnytyksen jälkeen, ja kotiin matkattiin autolla. Tunnin istuminenhan siinä oli edessä. Nyt kotiuduin 13 tuntia synnytyksestä, ja sama homma. Ei minulle tuottanut ainakaan vaikeuksia matkustaa, saatikka istua.

Vierailija
8/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso synnytyksen jälkeen vasta miten on käynyt ja miten hyvin paraneminen lähtee käyntiin. Etukäteen on vaikea tietää.

Esikoisen kanssa olin alapää riekaleina ja kuumeessa. Tunnin istuminen olisi ollut aika tuskallista ja eihän isompien eppareiden jälkeen edes saisi istua ekoina päivinä pitkään. Pahimmassa tapauksessa tekisit vahinkoa omalle paranemisellesi (sano se miehelle, jos hänen suunnastaan tulee painetta).

Toisen kanssa tunnin istuminen olisi voinut onnistua sopivan alustan kanssa. Vointikin oli tuolloin ok. Eli en nyt toki väitä tässä että tunnin matka ei koskaan onnistuisi.

Odota ihan rauhassa synnytys ja eka päivä läpi ja teet sitten ratkaisun olosi mukaan ja vaikka kysy vaikka hoitajan kommentti istumisesi järkevyydestä.

Vierailija
9/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matka synnäriltä kotiin kuin tunti??

Varmaan riippuu millainen synnytys mutta minä ainakin olisin pystynyt hyvinkin matkustamaan pidemmänkin matkan.

kuitenkaan vuorokausí (tai alle) synnytyksestä. Olo voi olla parin päivän päästä jo ihan eri.

Vierailija
10/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä synnrillä kalterieta ole. Että ihan tasan silloin kun huvittaa saa lähteä sen lapsensa kanssa kotiin sieltä ;)

Vierailija
11/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kakkoslapsen kanssa olin ihan elämäni kunnossa jo 1.5 vuorokauden kuluttua, nelosen ja varsinkin vitosen kanssa niin kipeä etten jaksanut istua kotonakaan. Meni 6 viikkoa enen kuin kipu hellitti vaikeasta synnytyksestä.

Vierailija
12/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka normisynnytys, toinen imukuppi.

Joudut kuitenkin pitämään isoja siteitä. Siihen ajatukseen täytyy vain tottua. Niinkuin joku jo kirjoitti, niin normit yösiteet riittävät. Ota niitä kotoa mukaan. Niin ja sairaaloissa saa käyttää myös omia alusvaatteita. Näin ainakin mä tein, kun oli tokaa synnyttämässä. Vauvallakin pidin ihan omia vaatteita (en siis sairaalan). Esikoinen oli sairaalan rytkyissä.

Vierailija
13/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan LPKS:ssa

Vierailija
14/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä synnrillä kalterieta ole. Että ihan tasan silloin kun huvittaa saa lähteä sen lapsensa kanssa kotiin sieltä ;)

Vierailija
15/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta anneta mukaan kaikkialla,ei ainakaan LPKS:ssa

JOS on etukäteen sovittu ns polikliininen tai lyhi -synnytys.

Vierailija
16/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ On jos tarkkaan lukee

Vierailija
17/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt on pakko sanoa, että ei sieltä nyt ihan pelkästään äidin päähän piston perusteella haluta aina päästää. Esim minä olisin kaivannut kotiin synnytyksen jälkeisenä päivänä, mutta lääkäri halusi meidän olevan vielä kaksi seuraavaa, koska lapsen sokeriarvot olivat huonot.

Tahdonvatsaista hoito on harvemmassa paikassa, mutta ei "on lupa mennä kun haluan" tarkoita aina sitä, että on järkevää lähteä heti kun itsestä tuntuu siltä että pärjäisi kotona.

Vierailija
18/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA tosiaan jos joku evää vauvan kotiin lähdön tekee vastoin lakia. Tottakai sairaalat voivat ohjeistaa mihin vaan ihmiset suostuu alisutmaan, mutta laki on eri asia.... Synnärille ei eses ole pakko mennä ollenkaan.... Ja sieltä saa lähteä vauvansa kanssa kotiin ihan milloin haluaa... jos ei satu olemaan lastenlääkäriä paikalla lähtöhetkellä (esim. vkl) niin sitten vain tullaan takaisin tarkastukseen kun semmoinen on paikalla

Vierailija
19/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tuohon taida olla oikeaa vastausta. Sehän riippuu ihan siitä miten synnytys menee. Minä olisin voinut aivan mainiosti matkustaa mutta viereisessä sängyssä ollut äiti tuskin.

Vierailija
20/24 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen pystyin istumaan vasta 4 viikkoa synnytyksestä. Onneksi sairaalamatka ei ollut pitkä, pystyin jotenkin kauhukahvassa roikkumalla pääsemään kotiin.

Toisen synnytyksen jälkeen olisin hyvinkin kyennyt. Eli asian näkee synnytyksen jälkeen.