Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No kuinka tiheästi piti supistaa ennen kuin sairaalaan?

Vierailija
10.02.2012 |

Tässä sitä mietitään, milloin pitäisi hankkiutua matkaan.. Sairaala ei ole kaukana.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman yhtään pidempää väliä, sitten voi lähteä.

Kannattaa soittaa synnärille ja kertoa omasta tilanteesta, he osaavat varmasti sanoa milloin kannattaa tulla.

Tsemppiä matkaan! Itsellä vielä 3 viikkoa... Jaiks. :)

Vierailija
2/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, että supistaa 2-5 kertaa kymmenessä minuutissa. Yhden kerran oli 12 minuutin paussi.

Mutta kun sanotaan, että niiden pitäisi olla voimakkaita. Kyllä näitten kanssa pystyy elämään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 10 min. Jos 5 min niin lähtekää soiton jälkeen.

Mulla tokasta supisteli 5 min välein ja meinas mennä tiukille et ehittiin. Olin 10 cm auki kun tultiin sairaalaan.

Tseppiä! TEillä eletään tosi jännittäviä aikoja!

Vierailija
4/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla ohjeena, että kun supistaa säännöllisesti alle 10min. välein niin voi lähteä tulemaan. Mulla supisteli ekassa raskaudessa seitsemättä tuntia 4min. välein, menin taksilla. Synnärille mennessä olin 4cm auki. Mutta se varmaan riippuu siitä miten kipee olet. Jos mulla olis mies ollu kotona niin olisin varmaan uskaltanu olla pidempäänkin kotona.

Vierailija
5/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu suhteellista, ootko kontallaan vai istut ihan normaalisti?

Mulla sattu niin paljon, etten tod pystyny löpisemään kätilön kanssa puhelimessa. Eikä niitä ollu tullu kuin tunnin ajan.

Ja siis kohdunsuu oli täysin auki. Eli vähän myöheseks meni lähtö.

Vierailija
6/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi tiheyden perusteella voisi mennä, voimakkuuden perusteella varmaan ei, ei nämä kauan kestä kerrallaan. Lapsenvahti tosin pitää hälyttää 20min matkan päästä..

ap

Vierailija
7/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kivut välttämättä pahene, mä menisin ettei synny kadulle. Ponnistustarvetta ei kannata jäädä kotiin odottelemaan. Mä olen tuollaisella suositelluiksi ollut jo 8 senttiä auki kaikilla kerroilla.

Vierailija
8/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannesta supisteli parin kolmen minuutin välein ja niiden kesto oli parikymmentä sekuntia. Tuota jatkoi pari tuntia. Oli pakko lähteä sairaalaan kun ei saanut enää nukuttua. Hyvä kun kerittiin edes sairaalaan kun lapsi oli jo maailmassa =)

Vierailija
9/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh, en tiedä.. Jospa kuitenkin kokeilisin nukkua. Vesistä ei siis tietoakaan vielä.

ap

Vierailija
10/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin olette tunteja liian aikaisin kuin minuuttia liian myöhään.

ELi tiheyden perusteella voisi mennä, voimakkuuden perusteella varmaan ei, ei nämä kauan kestä kerrallaan. Lapsenvahti tosin pitää hälyttää 20min matkan päästä..

ap

Vierailija
11/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy mitä kätilöt on mieltä?

Sattuuko yhtään? Viimeistään sitten lähdet kun huomaat olevasi kontillaan. Joudut kuitenkin istumaan autossa ja tosi kipeenä sekään ei ole herkkua.

Eikä ne vedet vältsysti mene kuin vasta siellä salissa puhkaistuna.

Mulla oli tullu kivuttomia supistuksia jo kuukausia. Tiesin kyllä, kun ne oli muuttuneet ihan erilaisiksi.

Sattuuko selkään? Kuin hirveät kuukautiskivut?

Vierailija
12/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ajattelin että käydään näytillä kun ei nukutuksikaan saa niiltä supistuksilta. Matkaan meni 10 min. ja n. 20 min. kuluttua sairaalaan pääsystä oli poika maailmassa. Eli ei ne supistukset aina tunnu niin pahoilta vaikka vauhdilla paikkoja avaavatkin.

Soittaisin lapsenvahdin ja lähtisin sairaala kohti, ennemmin etuajassa kuin liian myöhään.

Vierailija
13/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko sinun ekasi?

Mitä teet kun supistaa? MIssä olet? Mikä asento? Miten hengitys jne jne?

Vierailija
14/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän kyllä, ettei nämä ole enää harjoitussupistuksia (niitä onkin ollut puolet raskautta). Ekassa kuuntelin näitä säännöllisiä supistuksia puolet päivää kotona ja sitten puolet sairaalassa, ja illalla lapsi syntyi. Vedet meni sairaalassa paria tuntia ennen syntymää.

Sattuu siis, mutta ei nyt mitenkään hulluna. Vähän hengittelen, ja parissakymmenessä sekunnissa on ohi.

ap

Vierailija
15/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan mikä on tilanne, soitat sitten kotiin miehellesi ja hän hälyttää lastenvahdin. Eihän se ole kiva pyöriä synnärillä liian aikaisin, mutta ei ole kivaa, jos tulee kiire.

Vierailija
16/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän kyllä, ettei nämä ole enää harjoitussupistuksia (niitä onkin ollut puolet raskautta). Ekassa kuuntelin näitä säännöllisiä supistuksia puolet päivää kotona ja sitten puolet sairaalassa, ja illalla lapsi syntyi. Vedet meni sairaalassa paria tuntia ennen syntymää. Sattuu siis, mutta ei nyt mitenkään hulluna. Vähän hengittelen, ja parissakymmenessä sekunnissa on ohi. ap

Nim. Tahtoo ehkä vielä kans päästä ;)

Vierailija
17/18 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toka lumpsahtaa ulos melkein itsestään.

Ei ne mullakaan niin kivuliaita ollu ja ajattelin et käännyttävät kotiin, mutta kohdunsuu 2 h pienten supisteluiden jälkeen oli täysin auki.

Menkää, tuo 2. lapsi oli nyt se ratkaiseva juttu tässä. Voi muuttua hyvin äkkiä tosi kipeiksi ja kohdunsuu voi ilmeisesti aueta sit hyvinkin noppaa.

Vierailija
18/18 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdetäänpä käymään. Tylsää on kyllä, jos pitää tulla vielä takas...

Kiitti tuesta kaikille!

ap