Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein sairaana?

Vierailija
10.02.2012 |

Hei, miten usein teillä ollaan sairaana siinä määrin, että on esim. kuumetta tai olo on siinä määrin surkea, että ei voisi mennä töihin/hoitoon/kouluun/ulos... ARviota tekee konkreettisesti myös jos lisäät lääkkeiden määrän/vuosi:

Itse: ehkä noin päivä vuodessa tai kahdessa, ehkä noin 5 buranaa tai vastaavaa/vuosi, ei muuta

Mies: ehkä kaksi päivää vuodessa, ehkä 1 burana tms.

Esikoinen 9v: ehkä neljä päivää vuodessa. syönyt elämässään 2 antibioottikuuria (2v ja n. 5v)

Keskimmäinen 5v: ehkä 2 päivää vuodessa syönyt 1 antibioottikuurin 4v

Nuorin 2v: ehkä päivän vuodessa, ei vielä monen vuoden kokemusta, ei ole vielä syönyt lääkkeitä, tai on muistaakseni yhden kerran ollut suppo

Minusta tuntuu, että monessa tuttavaperheessä ollaan monta kertaa enemmän kipeitä ja kuureja saattaa mennä useita vuodessa. Ollaanko me vain outoja/harvinaisen hyvä vastustuskyky vai mitä?

Suihkussa käydään 2-3 päivän välein, lapset kerran tai pari viikossa. KOvasti ollaan ihmisten ilmoilla. Nuhia tulee ja menee, mutta ei tosiana ole kuumetta tai muuten kurjaa oloa kuin tosi tosi harvoin. EHkä kerran vuoteen. Onko muita yhtä terveitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saattaa jokainen lapsista olla kuurilla joka vuosi, joskus kahdestikin ja olla kuumeessa suunnilleen joka kerta kun flunssaa on liikkeellä, melkein tauti/vuodenaika.

Vierailija
2/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä melkein toivon, että olisinkin, kun aina epidemoiden aikaan sitten olen se joka tuuraa kaikkia kipeinä olevia työkavereitaan ja venyy joka suuntaan...

Kymmenen vuoden aikana olen ollut viisi päivää sairaslomalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varsinaisest meillä ollaan flunssassa (kuumeessa, vointi huono)

- minä ja mies pari kertaa vuodessa

- 10, 8 ja 3 v. lapset muutaman kerran vuodessa

Oksennustaudissa olemme ehkä parin vuoden välein.

Antibioottikuureja lapset söivät pienempinä 1-2 kertaa vuodessa korvatulehdukseen. Pienin ei ole syönyt koskaan. Minä joudun syömään kuureja 3-5 kertaa vuodessa toistuviin poskiontelotulehduksiin. Särkylääkkeitä minulla palaa viikottain, koska kärsin kovasta migreenistä. Estolääkityskin siihen on, mutta eipä tuo kohtauksia pois vie, vähentää vain (ennen estolääkitystä kohtauksia oli 2-3 kertaa viikossa).

Vierailija
4/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vajaan vuoden sisällä, kun olen pitänyt kirjaa, on ollut muutama flunssa, joista yksi kestänyt useamman kuukauden, yksi poskiontelotulehdus, johon antibiootit ja yksi suolistotulehdus, johon antibiootit. Mies on kipeä pari kertaa vuodessa. Lapsia ei ole.

Vierailija
5/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ap:lla.

Itse sairastan tosi lievänä ehkä 1-3 flunssaa vuodessa. En ole edes töistä pois niiden takia (ellei ääni mene: puhetyöläinen)

Mies sairastaan ehkä useammin lievästi, töistä ei ole ollut poissa sairauden takia sitten sikainfluenssan (pari vuottako siitä jo on).

9-vuotias ei sairasta oikeastaan ikinä. Ehkä yksi flunssa lämpöineen vuodessa. Ei yhtään antibioottikuuria vielä.

7-vuotias sairastaa tosi lieviä flunssia, ehkä 2krt lukukaudessa poissa koulusta pari päivää. Antibiootteja on syönyt yhden pitkän kuurin turhaan.. (vaivaan, jota ei sitten tainnut edes olla).

Eli terveitä ollaan mekin! Onneksi! Meillä kaikki pesevät kätensä kotiin tullessaan ja reissussa ollessamme käytämme desinfioivia kosteuspyyhkeitä ennen kuin syömme käsin mitään. Muuten eletään melkolailla pellossa.. (kaupungissa, kerrostalossa). Aina ollaan liikuttu paljon hyötyliikuntaa, syödään kasvispainotteisesti.

Vierailija
6/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v: flunssa&kuume tuntuu tulevan aika herkästi, ehkä joka toinen kuukausi eli 4-6krt viimeisen vuoden aikana

10v: nuhaa/flunssaa vähän harvemmin ja kuumeen kanssa ehkä 3-4krt/vuosi

mies: flunssa ehkä kerran tai kaksi vuodessa

minä: flunssa 3-4krt vuosi. Särkylääkettä palaa niska-hartiasärkyyn lähes päivittäiin ( ja jos en kävisi salilla 3-4krt/vko ja joogassa, menisi vielä enemmän)

Vierailija
7/7 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun olemaan muutaman viikon mittaisella sairaslomalla yleensä 2 tai 3 kertaa vuodessa. Perussairauden takia joudun käyttämään lääkitystä, joka alentaa vastustuskykyä. Sairastun siksi helposti tartuntatauteihin, ja ne täytyy hoitaa huolella ettei perussairauteni riehaantuisi.

Edellinen esimies veti muutamat kerrat herneitä nenuun sairaslomieni takia, mutta nykyinen on vielä suhtautunut niihin ihan asiallisesti.

Mies ei ole oikeastaan koskaan sairaslomalla. Viime talvena taisi olla 2 päivää. Samoin toinen lapsistamme on yleensä aina terve.

Toisella lapsistamme on periodinen kuume. Se on sairaus, joka nostaa korkean kuumeen n. 3-4 viikon välein. Hän joutuu olemaan pois koulusta n. viikon joka kuukausi. Ollan jonossa nielurisaleikkaukseen. Sillä kuulemma suurimmalla osalla ko. kuumetauti helpottaa. ..ja jos ei helpota, niin sairaus voi kestää useita vuosia :/

Sairastaminen on tylsää, ikävää ja raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan