kaverini ei vastaa viestiini-onko valkoinen valhe oikeutettua
Siis pelkään että se on suuttunut kun viimeksi en vastannut sen puheluun kun mulla oli vieraita..
Mua vaivaa nyt onko se "jättänyt" mut ja haluaisin yhteyden siihen - onko oikeutettua että jos kerron pienen valkoisen valheen jostakin jotta saisin tämän ihmisen "heräämään" ja reagoimaan jotenkin?
Kommentit (5)
Ihan sama, jos valhe on pieni. Mutta kellä oikeesti noin vaikeeta kaverisuhteissa?
niin en voinut vastata? Mitä sitä valehtelemaan. Pitäisi jokaisen ymmärtää ettei vieraiden ollessa paikalla tarvitse vastata mutta oisithan sä voinut soittaa vieraiden lähdettyä takaisin. Koska mua ainakin ärsyttää jos ei soiteta takaisin tai edes tekstata kun on yrittänyt ottaa yhteyttä.
niin en voinut vastata? Mitä sitä valehtelemaan. Pitäisi jokaisen ymmärtää ettei vieraiden ollessa paikalla tarvitse vastata mutta oisithan sä voinut soittaa vieraiden lähdettyä takaisin. Koska mua ainakin ärsyttää jos ei soiteta takaisin tai edes tekstata kun on yrittänyt ottaa yhteyttä.
Siis mä kerroin etukäteen että tulee vieraita ja kun se soitti, en vastannut...ja laitoin viestin perään.
Nyt se ei vastaa mun viestiin ja mietin eikö se välitä enää vastata..
Tarkoitus olisi siis "herätellä" tätä ihmistä jotta se reagoisi jotenkin, jos ei muuten niin jollain liioitellulla asialla tai valkoisella valheella.
Pahinta on se kun ihminen ei reagoi.
Meillä oli kivaa yhdessä ja nyt en tiedä missä mennään ja tässä on se vaara että alan masentumaan herkästi lisää.
Aikuisena olemisessa on se etu, että asioista voi puhua ja pitääkin puhua niiden oikeilla nimillä. Ja vanha klisee, valheella on lyhyet jäljet.