Ensimmäinen neuvola
Kuinka kauan teillä on kestänyt eka neuvola käynti? Mulle terkkari sanoi että kestää 45 min, mutta nyt aloin miettiin että tarkottiko että tunti ja 45 min. Kuulin nimittäin tutulta että saattaa mennä kaks tuntia. Kesken työpäivän oon menossa niin siksi kyselen.
Kommentit (4)
odotan nyt toista lasta ja kummallakin ekalla neuvola kerralla meni alle tunti. Se riippuu ihan terveydenhoitajasta ja sinusta, miten kauan menee. Jos teillä on paljon juteltavaa niin menee kauemmin. Oma terkkani ei ole hirveä juttutäti, niinpä juteltiin ja täyteltiin vain laput ihan ripeään tahtiin. Itselläkään ei ollut hirvesti kyseltävää.
Shayen 17+2, poika 2v
Odotan nyt ensimmäistä lastani ja ensikäynnistä sanottiin että menee aikaa noin tunnin verran, mutta oikeasti meni noin 45 min.
sroigh
Odotan esikoista ja minun kohdallani ensimmäinen nlakäynti kesti ainakin 1,5h. Käyntikerran pituus on aika paljon itsestäkin kiinni, jos sinulla on paljon kysymyksiä tai ilmenee jotain mitä pitää tutkia (esim. virtsanäytteessä). Ekalla kerralla otetaan lähtöarvot, eli paino ja pituus sekä muutama putkilollinen verta sekä virtsanäyte. Lisäksi sinut perustetaan nlan rekisteriin ja täytellään papereita. Lisäksi tarkistetaan mm. mahdolliset lääkitykset ja niiden vaikutus.
Kannattaa varata aikaa ja kysyä kaikki mieltä askarruttavat asiat, koska alkuvaiheessa nlakäynnit on harvassa!
Onnea odotukseen!
Miaea ja masukki 25+0
Ensimmäisen lapsen kohdalla aikaa vierähti 1 h 30 min... Oli niin paljon uutta ja ihmeellistä, joten juteltavaa riitti kovastikin. Nyt toista lasta odottaessani neuvolasta lähetettiin lomakkeet etukäteen kotiin, joten niiden täyttämiseen ei mennyt aikaa paikan päällä. Siitä huolimatta vähän vajaa tunti vierähti terkkarin kanssa höpötellessä.
Mukavaa ensikäyntiä neuvolaan!
t. iida-linnea ja mönkijä 11+2