Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä olisi tossa resepti vesirokko rokotteeseen?

Vierailija
09.02.2012 |

Kuinka monella lapsella on se rokote annettu? Minä itse pyysin sitä kun naapurissa on vesirokkoa ollut,edelleen toi resepti on tuola,pitäisikö käyttää vai olla käyttämättä.

Joo oon ottanut kaikki pakolliset rokotteet mitä rokoteohjelmaan kuuluu,mutta toi on vapaaehtoinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tutkimusten mukaan vesirokkorokotteen tuoma immuniteetti on 40-90 %.

Rokotteen saaneet kuitenkin välttyvät vesirokon vaikeilta jälkitaudeilta. Tämä oli syynä siihen, että rokotutin taannoin omat lapseni.

Jokainen heistä kuitenkin sairasti myöhemmin vesirokon, mutta lievin oirein. Heille tuli yhden päivän kuume, jonka jälkeen nousi parin päivän sisällä n. 30 näppylää. Koko tauti oli ohi hieman alle viikossa (rakkulat olivat kuivaneet).

Suosittelen rokotetta, muttei se ole mikään sairastamattomuuden tae.

Vierailija
2/6 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on otettu molemmille lapsille. Vanhempi sai päiväkodista hyvin lievänä, ei kuumetta, ei kutinaa, ja tosi vähän näppyjä. meni tosi helposti ohi. pienempi ei saanut kuin yhden näpyn joten luulen että se oli siinä.

Työelämässä olevana ihmisenä olen rokotuttanut lapseni kaikin tavoin, sillä esin 7-10 päivän kotona hoito jota vesirokossa suositellaan, olisi lähes mahdoton toteuttaa. Jokainen sairastelu on joka kerta yhtä hankala kun mietitään kuka hoitaa ja kuka voi olla 3 päivää pois töistä ja mitä tes sanoo sairaan lapsen hoitokerroista... palkattomaan ei kaikilla ole varaa.

kannattaa ottaa jo siksi että sairaspäivät vähenee radikaalisti verrattuna rokottamattomaan. siinä mun motiivit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella harmittaa, että emme rokotusta ottaneet vaikka sitä harkitsimme. Lapsi on ollut todella tuskissaan. Suuria ja pieniä rakkuloita on joka paikassa (myös suun sisällä). Iho on todella kipeä ja tulehtunut. Se myös kutisee hirvittävän paljon. Kuumetta on ollut 37.5-38,5. Tämä kaikki alkoi sunnuntaina ja tänään on ensimmäinen päivä kun pojalla on ollut hieman helpompaa. Näppylät eivät ole lisääntyneet ja kuume on laskenut. Vesirakkuloitakin on edelleen vaikka monet ovat jo muuttuneet ruviksi. Saa nähdä pääseekö hän maanantaina kouluun.

Vierailija
4/6 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin on tokaluokkalainen ja nuorin kohta 3v. Kukaan ei ole rokkoa saanut, joten ihan hyvä tuntuu rokotteen suoja olevan.

Vierailija
5/6 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmosellekin otan

Vierailija
6/6 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on läpikäytävä, tavalla tai toisella. Joko pari viikkoa sairastaessa ja jälkitauteja peläten. Tai nopeasti yhdellä pistoksella.

Lopputulos ja resistenssi on sama.

Meillä esikoinen sairasti vauvana ja se oli tosi lievä. Mutta mies sairastui samalla ja oli todella sairaana kaksi viikkoa, ihan vuodepotilaana. Kuopukselle otettiin rokote eikä ole tullut vaikka altistuksia on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän