Mun mies tykkää jos saa olla töistä pois hoitamassa sairaita lapsia
Varmaan ainoa laatuaan? Mies ei viihdy työssä, "tyhjänpäiväistä" perustehdasduunia ja aina mielissään jos syy jäädä kotiin. Jotenkin...pitäisi mun varmaan olla tyytyväinen, mutta pidän tällaista aika onnettomana. Perustelee asian, että kait sitä nyt jokainen on mieluummin lastensa kanssa kuin töissä, mutta tosiasiassa taitaisi mies olla mieluiten vaikka vaan yksin kotona ja lapset olisi päiväkodissa.
Kommentit (7)
Sanoinkin miehelle, että eiköhän tuo ihan työstä riipu. Mies totesi siihen että "sellanen joka on mieluummin töissä voisi jättää lapset tekemättä, jos työ menee lasten edelle". No juu, mun mies nyt ei kuitenkaan aina niin innokkaana esim viikonloppuisin hoida lapsia ja voivottelee aina miten tylsää on kun vaan tätä samaa.
Ole ihmeessä hyvillä mielin vaan! Oma miehenikin haluaisi jäädä kotiin, mutta painostuksen alla murtuu eikä uskalla uhmata työnantajiaan. On siis helpompi että minä jään hoitamaan..
mies jää aina kotiin jos on tarve :) Ja hoitaa myös lasten lääkärit, neuvolat yms... Sekä hoitaa minun esikon koulujutut (kuisaamiset yms)
Ja oli myös kaikkien 3. yhteisen lapsen kanssa vanhempainvapaalla.
Minun äitiyteni EI todellakaan siitä häiriintynyt, mm. imetin kaikkia lapsia yli vuosikkaiksi.
Ja kyllä, minä arvostan miestäni todella. Mieheni ei ole kuitenkaan mikään nössö vaan osaa myös hoitaa autojen korjaukset, rakentaa talon sekä korjata sen :)
Muistaa minua aina juhlapäivinä; osti mm minulle auton kun oli hääpäivä (ei kertonut etukäteen)
Kyllä, minulla on täydellinen mies.
Ps.on hänessäkin kyllä omat vikansa, mutta niiden kanssa pystyy elämään :)
Onko yksikään av-mamma kuullut ennen miehestä, joka oli kotona hoitovapailla yhteensä 8 vuotta?
Sellainen mies mulla, mutta vastaavasti on kyllä sitten eräitäkin puutteita.
Kuten se, että lapset olivat mukana kaikissa mahdollisissa maatilan töissä, eli ei ollut ihan sitä perinteistä kotiäidin työtä korvaavaa. Lapset oppivat renkaidenvaihdon ja autonhuoltoa, metsästyksen aakkoset ja paljon muuta sellaista, jota ei äidin kanssa opittu.
Oli aivan itsestään selvää, että isä oli lasten vuoksi poissa töistä niin paljon kuin laki salli, mutta muuten ei ole poissaoloja ollut kuin oman sairauden vuoksi.
Ps. niiden vikojen kanssa on helpompi elää, kun on jotain positiivista. Kuten autonhuoltojen ja muiden ns. miestentöiden hoitaminen.
Tunnustan, että hieman ihmettelen niitä miehiä jotka ei uskalla sanoa pomolleen, että lapsi on kipeä, ja että hän jää lapsen kanssa kotiin /käy lääkärissä... Miksi on niin vaikea seisoa lapsen puolella? Tai pitää puoliaan? Kun IHAN jokaisella työntekijällä on oikeus jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin, TES:istä riippuen palkallisena tai palkattomana....
Jos sen takia saa potkut niin ne voi riitauttaa....
t: 4
Aika usein poika on torkkunut sohvalla ja mies nojatuolissa, hyvä kun ovat muistaneet syödä välillä.
Mä muistelen, että olen pojan sairastamisen takia ollut pois töistä yhden vajaan päivän, muuten mies on hoitanut kaikki sairastelut, siedätyshoidoissa käynnit, lääkärit yms. Ikää pojalla on jo 11 vuotta. Tosin ei poika ole kovin usein sairastanutkaan, ja siedätyshoidotkin on jo ohi.
Mustakin on kiva jäädä kotiin hoitamaan sairaita lapsia, jos projektini on sellainen, ettei työt kasaannu.
Jos taas kaikki hommat jää rästiin ja töihin palatessa on ihan kamala kiire, ei kotonaolosta nauti.
Tehdasduunari tuskin joutuu tekemään tuplatöitä seuraavana päivänä, joten mielelläänhän sitä on omien lasten kanssa, en ihmettele yhtään.