Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

maksoin veroa v.2011 14 000€

Vierailija
08.02.2012 |

ja mietin että mieheni, joka tienaa vähemmän, saa enemmän käteen rahaa.

Ja samoin ne jotka ovat oikeasti rikkaita maksavat suhteessa vähemmän.

Valtio ryövää keskituloista duunaria.

PRRKKELE

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tienaa paljon vähemmän mutta käteen jää liki sama. Hänellä pienempi prosentti velkojen jne. vuuoksi. Sitäpaitsi maksan päivähoitomaksut kalleimman mukaan, ystävä puolet siitä, koska bruttotulot pienemmät.

Valtio tasaa ettei kannata kouluttautua ja tienata.

Vierailija
2/15 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio tasaa ettei kannata kouluttautua ja tienata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit hyvän teon.

Itse olin 2011 nettosaajana (sain lapsen tammikuussa), mutta tänä vuonna osallistutaan taas uudella innolla veronmaksutalkoisiin!

Vierailija
4/15 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole kaikki mitä elämiseen tarvitsette? Onko työnne vastaavasti raskaampaa kuin niiden, jotka ansaitsevat vähemmän (mutta saavat käteen lähes yhtä paljon)? Jos näin on, ettekä pidä työstänne, niin voisitteko vaihtaa pienipalkkaisempaan työhön ja olla taas onnellisempia?

Vierailija
5/15 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin viime vuonna n. 14 400€ ja tänä vuonna menee n. 16 800€.

Vierailija
6/15 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

logiikkaa siinä että keskituloinen duunari ei tienää yhtään enempää käteen työllään kuin alempituloinen.

Miksi verotus voisi olla hieman höllempi tässä kohtaa ja kireämpi siellä jotka oikeasti tekee paljon rahaa kuten pankkiirit, juristit jne siis reilusti kireämpi?!?

Olen yrittäjä, joten jatkossa teen våähemmän töitä. Miksi tehdä törkeesti keikkaa jos käteen ja aivan sama summa? voin yhtä hyvin pitää lomaa.

Vierailija
7/15 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvä elättää itsensä lisäksi 0,6 muuta. Nämä muut ovat lapset, vanhukset, työttömät, kotiäidit jne.

Siksi korkea verotus. Eihän se oikein olekaan, että keskiluokka elättää suhteessa eniten. Tuo 0,6 on keskimäärin, eli keskiluokka elättänee jokainen itsensä lisäksi yhden töissä käymättömän.

Kyllähän palkka korreloi työn vaativuuteen ja tarvittavaan koulutukseen, joten sikäli ei ole oikein, että verohöylällä viedään pois kaikki itse ansaittu niin, että käteen jää sama kuin matalalapalkka-alalla tai työttömällä, joka saa monenlaisia tukia ja saa erinäisiä tulonsiirtoja.

Vierailija
8/15 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tonnin pintaan, vai mitä se kotihoidon tuesta tekee vuodessa.

Vierailija
9/15 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettona ero on vain 200 euroa. Pääsen paljon helpommalla, tosin mun hyvä koulutus (viittä vaille tohtori) menee kokonaan hukkaan. Kouluttautuminen oli kyllä aikansa ihan kivaakin ja leppoisaa elämänvaihetta. Yhteiskunta on näin valinnut, joten pitäkööt koulutuksensa!

verokortti.fi sivuilta voitte testailla (älkää painako lopussa lähetä-nappia) millaisia erilaisia laskennallisia prosentteja saatte eri tuloillanne, jos teillä on nykyiset vähennyksetkin. Ja sitten vaan tarvitaan prosenttilaskua, että osaa laskea paljonko on kk-palkan veron osuus ja paljon saa käteen.

Tulkaapa kertomaan tänne ketjuun mikä oli nettopalkkojen ero, jos tuplaatte bruttopalkkanne.

Vierailija
10/15 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksoimme viime vuonna veroja reippaasti yli 100 0000e ja ei voi kun toivoa,että rahat meni johonkin järkevään eli vanhustenhoitoon, päivähoitoon ym ym eikä eduskunnan torkkupeittoihin tai karaoke-laitteisiin...

Vierailija
11/15 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole suhteutettu nimenomaan tuloihin. jotenkin tuntuu ettei se mieheni 45% ole ihan reilua

Vierailija
12/15 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksoimme viime vuonna veroja reippaasti yli 100 0000e ja ei voi kun toivoa,että rahat meni johonkin järkevään eli vanhustenhoitoon, päivähoitoon ym ym eikä eduskunnan torkkupeittoihin tai karaoke-laitteisiin...

Maksoimme veroja viime vuonna 50000e... Kaikista palveluista tottakai täydet maksut.

Päivähoito ihan susi, ei siellä lapsia kunnolla hoideta. Terveyspuolella ei palvelut pelaa, yms. Kaikki pitää kustantaa itse ja yksityispuolen palveluita käyttää. Tähän on suomessa tultu 2012 ja koko ajan menee tuohon suuntaan, haluttiin tai ei...

Vierailija
13/15 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnalta saan takaisin seuraavat asiat:

- oman ja lapseni koulutuksen

- oikeuden ajaa yleisillä teillä, jotka on aurattu ja rakennetu jne.

- poliisin palvelut

-synnytyspalvelut ja neuvolan

Muut ostankin itse, mm. terveydenhdon, kirjastoa en käytä, koska ostan itse kirjani, muitakaan julkisia palveluja en tarvitse.

Maksamme mieheni kanssa muutaman aaveemamman kotona olemisen lystin, olkaapa hyvät!

Vierailija
14/15 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnalta saan takaisin seuraavat asiat: - oman ja lapseni koulutuksen - oikeuden ajaa yleisillä teillä, jotka on aurattu ja rakennetu jne. - poliisin palvelut -synnytyspalvelut ja neuvolan Muut ostankin itse, mm. terveydenhdon, kirjastoa en käytä, koska ostan itse kirjani, muitakaan julkisia palveluja en tarvitse. Maksamme mieheni kanssa muutaman aaveemamman kotona olemisen lystin, olkaapa hyvät!

ja esim. osa kulttuuripalveluista on verorahoin tuettua. Käytätkö KOSKAAN julkista liikennettä? No ainakin viemäriverkko on hyvä olla olemassa jne.

Vierailija
15/15 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä vaihdoin 4500e työn 2800e työhön ja nettona ero on vain 200 euroa.

Oikeasti noilla bruttopalkoilla ero on nettona yli 800 euroa. Joko sinulla oli suuremmassa palkassa todella isot luontaisedut, jotka eivät näy palkassa, mutta lasketaan verotettavaksi tuloksi, tai sitten jompi kumpi veroprosenttisi on täysin väärin laskettu (jolloin tilanne korjaantuu lopullisessa verotuksessa).

Minä maksoin viime vuonna veroa yli 15000 euroa ja tein sen oikein mielelläni, kun otan huomioon sen, mitä kaikkea sillä rahalla saan.