Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosalille menossa ekaa kertaa ikuisuuksiin

Vierailija
07.02.2012 |

Nuorena 16-17 v. kävin ja tein mitä huvitti niin paljon kuin huvitti. Ei varmaankaan kovin hyvä tyyli?

Oisko vinkkejä rapakuntoiselle aloittelijalle? Googlailin, mutta monilla sivustoilla käytettiin termejä, jotka ovat mulle ihan hepreaa... Mikä esim. on takakyykky?

Kiitti, jos joku jaksaa vinkkailla! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teettäisin salilla kuntosaliohjelman ja kävisin liikkeet läpi ohjaajan kanssa.

Tottakai netissä on kaikenlaista tietoa, tiedonsälää ja ohjelmia. Mutta jos sinulle perusliikkeiden tekniikat ei ole selvillä tai turvallinen treenaus tuttua niin kävisin kyllä liikunnanohjaajan kanssa läpi suoritustekniikat.

Itselläni siis on positiivinen kokemus kuntosaliharjoittelun aloittamisesta tällä tavalla. Ohjaaja teki minulle sopivantasoisen ohjelman ja puhuimme myös, millaiset tavoitteet ohjelmassa on (minulla oli vaan parantaa lihaskuntoa painottuen keskivartaloon).

Vierailija
2/3 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää perehtyä salin ohjaustarjontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuntosaliohjaajan tekemä ohjelma on aloittelijalle omasta mielestäni hyvä valinta

-jos treenailee, kuten itseä huvittaa, voi treenistä tulla yksipuolinen. Pitemmän päälle ei varmasti kovin motivoivaa

-treeniin tulee määriteltyä ohjaajan kanssa joku tavoite. Tietysti yksittäisen ohjaajan näkemys voi olla hänen näkemyksensä siitä, kuinka pääset siihen, mitä tavoittelet, mutta olet ainakin tuota kokeiltuasi pykälän verran viisaampi jatkossa

-ei tule vammoja väärien suoritustekniikoiden vuoksi

-ohjaajalta voi saada myös vaihtoehtoisia liikkeitä, voi oppia uusiakin liikkeitä. Vatsalihasliikkeitä on siis muitakin kuin istumaannousu.:)

-itsekseen treenaillessa voi ottaa liian kovan tahdin tai treeniohjelman ja motivaatio ropsahtaa liian kovasta aloituksesta. Liikunnanohjaajan kanssa voi keskustella juuri siitä, minkälaiset treenimäärät on aloittelijalle hyviä, että jaksaa tehdä ohjelmaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän