Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon taaperonne on hoidossa?

Vierailija
06.02.2012 |

Jos siis itse olet hoitovapaalla?Olen itse hoitovapaalla ja nautin suuresti siitä että saan olla lapseni kanssa kotona.Hoidossa hän on anopillani sen ajan kun on esim.lääkäriä,omaa neuvolaa yms. Anoppini kuitenkin on sitä mieltä että OLEN IHAN LIIAN PALJON LAPSENI KANSSA KOTONA JA ETTÄ LAPSENI ON NIIN KAUHEN PALJON ÄITIN PERÄÄN,mun siis pitäisi viedä lapseni JOKA päivä hoitoon hänelle EIKÄ MINUN ÄIDILLENI,kaikenlisäks hän pitää jotain ns.tukkimiehen kirjanpitoo lapseni hoitopaikoista WTF??Kuuluuko sille mihin lapseni vien??.....Teenkö jotain väärin sillä olen kuitenkin ajatellut että jos kerran olen hoitovapaalla,sillon olen kotona enkä huitele tuolla ympäriinsä yksinäni lapsi joka päivä hoidossa.Ja ennenkuin ketään luulee että olemme vain neljän seinän sisällä,ei olla.Käymme paljon ystävillämme kylässä joissa on paljon lapsia ja muutenkin olemme liikkuvaista sorttia :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut 2 tuntia kaverillani hoidossa. Nyt on aloittanut kerhon, jossa on 2h kerta viikkoon.

miksi taapero pitäisi viedä hoitoon? on ihan normaalia, että sen ikäinen on äitinsä perään.

Itse olen kotiäiti ja ei meillä ola pienet lapset olleet missään hoidossa. silti esim kerhon alotuis 3vnä on sujunut ongelmitta, ei mitään eroitkuja tms.

ei mun 7v ole ollut koskaan yökylässäkään missään. Miksei lapsien anneta kypsyä rauhassa? kyllä ne ehtii äidistään eroon. meilläkin 12v ja 10v pystyvät olemaan ongelmitta jo vaikka viikon leirillä tms.

Vierailija
2/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaalla, lapsemme oli isovanhemmillaan yökylässä n. kerran kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ollenkaan. Tai siis oli 0-3-vuotiaaksi kotihoidossa minun tai mieheni kanssa.

Emme retuutelleet häntä yksin hoitoon mummeille tms. juuri ollenkaan.

Vierailija
4/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että miks ihmeessä mun pitäis viedä 1,6 vuotias lapsi yhtämittaa hoitoon???No en kyllä viä vaikka anopin painostus on kova...EI SE IKINÄ VOI MENNÄ MIHKÄÄN YÄKS ILMAN ÄITIÄ ym. tollasia kommentteja..TEKEE IHAN HYVÄÄ VAAN OLLA EROSSA ÄITISTÄ VÄHÄN AIKAA....Tekeekö,ei mun miälestä...Oon yritäny sanoo että että tuon ikäisen ei ole mikään pakko olla erossa äidistä mutta ei auta...jotenki tulee sellanen olo että oon paska äiti kun en vie lastani hoitoon :( -ap-

Vierailija
5/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitä enemmän lapsella on turvallisia läheisiä aikuiskontakteja, sen parempi. Ja ymmärrän sen, että isovanhemmat saavat luotua omanlaistaan suhdetta lapsenlapseen keskenään helpommin jos lapsi ei jatkuvasti äidin helmoissa. En siis kehota lykkäämään lasta hoitoon, mutta antamaan myös isovanhemmille tilaisuuden tulla lapselle läheisiksi. Itse ihmettelen aina näitä tyyppejä, joiden mies ei voi osallistua esim. synnytykseen koska pari vuotta vanhempaa sisarusta ei voida jättää KENELLEKÄÄN hoitoon. Ymmärrän että joillain isovanhemmat on kaukana, mutta onhan niitä läheisiä muitakin. Itse ajattelen aina myös niin, että lapsen on koettava olonsa jonkun kanssa turvalliseksi myös jos vanhemmille jotain tapahtuisi. Iloitsen siitä, että lapseni haluavat mennä isovanhemmille niin yö- kuin päiväkyläänkin ilman vanhempia.

Vierailija
6/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi lapsen pitäisi olla joka päivä isovanhemmilla. Helpottaisiko tilannetta jos sopisitte vaikka että kerran viikossa käyt lenkillä tmv. ilman lasta ja isovanhemmat saavat silloin olla lapsen kanssa?

Vierailija
7/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 3v on varmaan 1 kerran kuussa viikonlopun mun vanhemmilla. Tämä siitä syystä, että isovanhemmat usein soittavat ja kysyvät, eikö x voisi jo taas tulla ja 3v itse lähes joka päivä kysyy koska mennään mummolaan. Mikäpä minä olen estämään=)

Vierailija
8/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyllä myöskään usein ole ollut hoidossa, tuon ikäisenä ehkä kerran. Meillä nyt on se tilanne, että perheeseen kuuluu myös isä, joten ei ole tarvinnut. Näemme isovanhempia kuitenkin usein. Nyt 4-vuotiaana hän on muutaman kerran ollut yksinkin mummulassa.

Vierailija
9/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs anoppisi kerran haluaa hoitaa lastasi, niin mikset anna lasta hänelle hoitoon?

En tarkoita joka päivä, eikä edes joka toinen päivä, mutta vaikka pari kertaa viikossa pari tuntia kerrallaan.

Saisit sopivasti aikaa vaikka urheilla ja siivota ja käydä ruokaostoksilla jne.

Tämä parituntinen kaksi kertaa viikossa ei ole pienelle pahasta, vaan lapsi ehtii luoda hyvän ihmissuhteen myös isovanhempansa kanssa.

Aika ei kuitenkaan ole liikaa, eikä rasita anoppiasi ja antaisi sinulle hieman vapaa-aikaa.

Meillä kaksivuotias on isovanhemmillaan yökylässä noin kerran kahdessa kuussa ja muuten hoidossa noin kerran kahdessa viikossa ja muuten vieraillaan puolin ja toisin isovanhempien kanssa.

Lapsi oikein hihkuu ilosta kun isovanhemmat tulevat kylään ja toisaalta ei pistä yhtään vastaan kun "joutuu" isovanhemmille hoitoon.

Itse olin esimerkiksi juuri ennen toisen lapsen syntymää niin poikki, että kun mies oli työmatkalla, oli ihanaa kun isovanhemmat jaksoiva hoitaa tätä kaksivuotiasta :) Samoin synnytyksen koittaessa saimm turvallisin mielin viedä lapsen isovanhemmille yökylään, kun homma oli jo tuttua :)

Vierailija
10/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen kuuluu kyllä joo myös lapsen isä :) Mutta olen yrittänyt viedä lasta anopille juurikin ihan senkin takia että saa luotua sen turvallisen suhteen,mutta kun mikään ei riitä :( Tänään kun hain poikani sieltä niin anoppi vaan tokas että ja heti huomenna uudestaan...Tämäkin päivä oli poikkeuksellinen,jouduin hoitaan asioita johon lasta en voinut ottaa mukaan.Kun antaa pikkurillin,se vie koko käden.Olen myös sanonut kauniisti että lapsellani on toinenkin mummi ja hänkin haluaisi viettää aikaa pojan kanssa.Ei vaan anna luonto periksi raahata lasta koko ajan jommalle kummalle hoitoon.On todellaki siihen aivan liian pieni.Ja ennen kuin ketään ajattelee,olen onnellinen anopistani mutta se liika painostaminen ajaa välillä hulluuden partaalle :( Miks ei vaan voitas mennä meidän vanhempien ehdoilla ilman painostuksia..?

Vierailija
11/11 |
06.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit loukkaavaan sävyyn mammoista jotka eivät "anna" lasta hoitoon edes synnytyksen ajaksi. Kaikilla perheillä ei ole KETÄÄN kuka hoitaisi lapsia!! Olen joutunut yksin synnyttämään kun hoitajaa ei ole! Lapseni eivät ole olleet ikinä hoidossa kun kukaan ei halua hoitaa.

Kumpikaan mummo ei ole hoitanut ikinä, edes viittä minuuttia eivät jaksa kun alle 60v kotirouvana on niin rankkaa. Kummit ja suku 500km päässä, ystäviä en ole uudelta paikkakunnalta löytänyt. Sisaruksia ei ole minulla, mieellä yksi sisko joka ei auta. Eniten nyppii isovanhemmat jotka ei auta vaikka olis mikä hätä tai kyse elämästä ja kuolemasta. Eivät jasa edes leikkiä tai kyläillä kun lapsista on melua ja vaivaa.

Totta hitossa ANTAISIN lapseni ilosta kiljuen hoitoon, jos jolu ottaiso, muttakun ei OTA! Todella loukkaavaa, kun on tukiverkoton ja joku av mamma vielä haukkuu siitä hyvästä, asia on kuule ihan tarpeeksi kova pala muutenkin: (

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi