Imetyksen lopettaminen kerralla, vauva 8kk
Eli mitä jos lopettaisin imetyksen nyt kertalaakista? Onko vaarallista? Vauva syö hyvin kaikki ateriat ja juo nokkamukista, tissi silti aika tärkeä vähintään 4krt päivällä tissillä ja yöllä sen pari kertaa.
Syy lopettamiseen on oma huonovointisuuteni. Syön ja juon tervellisesti, mutta ihoni on huonossa kunnossa ja minulla on jatkuva nääntynyt olo sekä alakulo. Uskon, että tämä johtuu imetyksen hormoneista. Ja yöt menevät huonosti, unikouluakin kokeiltu, mutta ei auttanut.
Suunnitelmissa ostaa siis kaappi täyteen nannia ja sitä ruuan kanssa ja janojuomaksi vettä ruoka-aikojen yhteydessä? Paljon syliä ja leikkiä. Ja 10kk ikäisenä siirtyisin tavalliseen lehmänmaitoon.
Kommentit (6)
siinä 8 kk paikkeilla. Tietysti luonnostaan imettäminen on vähentyny loppua kohti, mutta jossain vaiheessa päättäny, et tää on viimenen ateria tän laatusta maitoa.
Ei ole ongelmia ollu. Tuossa vaiheessa lapsi vielä niin pieni, et vierottaminen käy helposti. Neljän kanssa olen näin toiminu.
Itse suosittelisin sellaista vähentämiseen perustuvaa vähennystä... eli jätä joka toinen kerta vaikka imettämättä ja anna nania pullosta.
Se on sinulle itselle helpompaa. Ajat sen maidontuotannon alas :)
Minä lopetin viikko sitten imetyksen kokonaan (lapsi 1v6kk) ja täytyy sanoa, että kertalaakista ei kannata lopettaa, jos ei ole aivan pakko. Nimittäin ihan helvettiä ollut tämä viikko, rinnat niin kipeät ja maidosta räjähtämäisillään vieläkin. Asteittainen vähentäminen olisi varmasti paljon tuskattomampi vaihtoehto!
Lopeta jos siltä tuntuu. Itse lopetin samoihin aikoihin, poika oli 8-9kk. Tuli luonnollinen tauko imettämiseen viikonlopun poissaolon takia, joten päätin lopettaa imettämisen kerralla kun ei poikakaan tuntunut protestoivan mitenkään.
Tissejä kiristi pari viikkoa, muttei mitenkään ylettömän paljon.
on jokaisella kerralla loppunut imetys kuin seinään. Esikoinen puri minua niin lujaa ollessa 7kk joten päätin laittaa "baarin kiinni". Kakkonen ja kolmonen lopetti aivan samalla tavalla ja samaan aikaan. Molemmat oli 10kk ikäisenä yökylässä(olivat ennen sitäkin olleet) ja vuorokauden pullottelun jälkeen ei tissi enää kelvannut.
suositus lehmänmaitoon siirtymiselle on 1v. Enkä ihan kerralla lopettaisi, lopeta vaikka ensin päivästä 1-2 syöttökertaa ja mene sillä pari päivää. Sitten voi lopettaa loputkin. Ekat päivät varmaan kiukkuaa mutta oppii aika äkkiä että tissiä ei tipu. Alle viikossa saat lopetettua lempeämmin ja on loppujen lopuksi lyhyt aika. Tissi on kuitenkin lapselle ravinnonlähteen lisäksi myös henkinen turva ja läheisyys.