Voiko hautajaisten muistotilaisuuteen (ruokatilaisuus) laittaa
saattoväelle istumajärjestyksen?
Siis kuten häihin tai syntymäpäiville.
Haluaisin vähän sekoittaa järjestystä ja että kaikilla olisi hieman vieraampiakin ihmisiä pöydissään (6-8 henkeä) ja täten tutustuisivat enemmän toisiinsa.
Kommentit (6)
Siellä sitten vieraat ihmiset lohduttelis toisiaan, kun luetaan koskettavia adressivärssyjä ja vainajan lapsenlapset toivottelevat papalle sydämeenkäyvästi hyvää matkaa...
Antakaa meidän edes hautajaisissa istua siellä missä halutaan, häät on jo tarpeeksi vaivaannuttava tilaisuus tän istumajärjestys-villityksen yleistyttyä.
en ole koskaan tuollaisissa hautajaisissa ollut.
ja hautajaiset ovat monille raskaita tilaisuuksia,ei silloin välttämättä edes jaksa kiinnostua niistä muista varsinkaan tuntemattomista vieraista.
Mutta itse en laittaisi. Siellä ollaan suremassa ja muistelemassa vainajaa, se ei ole mikään iloinen tilaisuus, jossa tarkoitus tutustua uusiin ihmisiin. Moni varmasti haluaa olla omien sukulaistensa ja läheistensä kanssa ja muistella vainajaa heidän kanssaan.
ja samoista syistä kuin aiemmat vastaajat. Tilaisuuden luonne on sellainen, että jokaiselle on annettava oikeus valita paikkansa ja seuransa itse.
Siellä ollaan kuitenkin muistelemassa vainajaa eikä tekemässä tuttavuutta. Kyllä ihmiset osaavat itse vaihtaa pöytää, jos haluavat tutustua muuhun saattoväkeen.